Nieuwe wielset

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DonManolo
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 27 apr 2015 14:18
Rijdt met: Specialized Epic Comp Carbon, Specialized Stumpjumper Comp Carbon

Nieuwe wielset

Bericht door DonManolo »

Hallo,

Ik ben sinds kort beginnen mountainbiken na al een jaar of 2 met de koersfiets te rijden. Maar omdat ik niet altijd wil stoppen met fietsen bij slecht weer heb ik me een mtb aangeschaft. Heb al twee toertochten meegedaan (35 & 56 km) welke mij zeer goed zijn bevallen. Nu zou ik graag een ander wielsetje aanschaffen als het standaard wielsetje dat op mijn mtb staat. Heb een Specialized crave met een Stout XC SL wielsetje erop. Nu zou ik er graag andere banden en wielen onderzetten en heb dit gevonden https://www.mantel.com/hope-tech-xc wat precies wel interessant is qua prijs en heb precies toch goede dingen gelezen over hope.

Ik zou vooraan een Maxxis HighRoller II band gebruiken en achteraan Maxxis Ardent Race. En was dan aan het denken met een Stan's Notubes setje deze tubeless te maken. Nu vooraleer ik deze bestel wou ik graag jullie mening weten.

Het zou dus niet gaan om alleen met slecht weer te gebruiken maar ook met goed weer, vind het mountainbiken erg leuk :lol:
Andere voorstellen zijn uiteraard welkom, budget voor wielen zonder banden is ongeveer een 500€
xdevil
Mountainbiker
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 17 sep 2014 12:05
Rijdt met: Cannondale f29 carbon 3

Re: Nieuwe wielset

Bericht door xdevil »

hope is een goed merk en zijn zeer goede wielen ook zal je geen klagen van hebben.
alleen als je graag hebt dat u fiets stil is moet je ze niet kopen, omdat hope naven tijdens het bollen maken die naven een leuk gerattel.
wel ook leuk is bij hope ja kan ze in alles kleuren krijgen dus je kan ze matchen met de kleur van je fiets.
Gebruikersavatar
DonManolo
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 27 apr 2015 14:18
Rijdt met: Specialized Epic Comp Carbon, Specialized Stumpjumper Comp Carbon

Re: Nieuwe wielset

Bericht door DonManolo »

Ok bedankt voor het antwoord. Ondertussen ben ik aan het twijfelen tussen deze en de DT Swiss M 1700 Spline Two. Heb veel aan het lezen geweest afgelopen dagen over wielen en heb precies toch begrepen dat een iets bredere velg aan te raden is. De hope velg is redelijk smal en deze was toch iets breder. Heb ook al vele goede reviews gelezen over de DT Swiss velgen. Deze is natuurlijk iets duurder als de Hope velg. :-k
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: Nieuwe wielset

Bericht door kazzz »

Dat is idd iets wat ze stilaan aan het leren zijn in het mtb wereldje.
Bredere velg en de band zal minder genepen op de velg liggen = minder last van burps
Ook zal als je tubeless rijdt, minder druk in de band moeten steken, wat dan weer meer comfort en betere tractie betekent.
En dit alles met, in tegenstelling tot wat vele denken, minder rolweerstand.

Dus enkel positieve punten!
Gebruikersavatar
DonManolo
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 27 apr 2015 14:18
Rijdt met: Specialized Epic Comp Carbon, Specialized Stumpjumper Comp Carbon

Re: Nieuwe wielset

Bericht door DonManolo »

Dat is inderdaad wat ik er ook over gelezen heb. Ga er nog even over nadenken, maar denk toch dat ik dan het DT Swiss setje zal bestellen :-D .
Alvast bedankt voor jullie raad, als beginneling is het niet gemakkelijk. Heb nog zeer veel te leren niet enkel over wielen haha :lol:
xdevil
Mountainbiker
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 17 sep 2014 12:05
Rijdt met: Cannondale f29 carbon 3

Re: Nieuwe wielset

Bericht door xdevil »

of laat u een setje maken , met bv een hope naaf en dt swiss velg enzo .
en dan kan je ook de kleuren matchen als je da wil.
Gebruikersavatar
DonManolo
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 27 apr 2015 14:18
Rijdt met: Specialized Epic Comp Carbon, Specialized Stumpjumper Comp Carbon

Re: Nieuwe wielset

Bericht door DonManolo »

Enig idee waar ik zo'n een setje zou kunnen laten maken in de buurt van Antwerpen?
xdevil
Mountainbiker
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 17 sep 2014 12:05
Rijdt met: Cannondale f29 carbon 3

Re: Nieuwe wielset

Bericht door xdevil »

deze doet dat en is hier ook een bekende .

http://www.bikeboosting.nl/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Nieuwe wielset

Bericht door TaurineR »

xdevil schreef:deze doet dat en is hier ook een bekende .

http://www.bikeboosting.nl/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
En wielen worden verstuurd per post..
Gebruikersavatar
DonManolo
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 27 apr 2015 14:18
Rijdt met: Specialized Epic Comp Carbon, Specialized Stumpjumper Comp Carbon

Re: Nieuwe wielset

Bericht door DonManolo »

Ziet er zeer interessant uit, alleen kom ik qua prijs wel een stuk duurder uit als gepland. Denk dat ik om te beginnen toch gewoon de DT Swiss wielen ga nemen en als die versleten zijn en ik geniet nog zo van mountainbiken als nu dan kan ik nog zo'n handgespaakt setje wielen nemen. Alvast bedankt voor de supertips! =D>
Plaats reactie