welke MTB is jullie keuze.

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: welke MTB is jullie keuze.

Bericht door geertg »

Klimmerken heeft al te kennen gegeven dat hij geen discussie wenst op gang te brengen tussen 27,5" of 29", hij vraagt enkel om onze voorkeur m.b.t. de door hem vermeldde fietsen. Laten wij ons daar aub aan houden.
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: welke MTB is jullie keuze.

Bericht door aresius »

Probeer eens testritjes te doen met elke bike, dan weet je zelf welke je het leukste vindt.
Andere mensen zullen andere punten belangrijk vinden (kleurtje, rijgedrag, bochtgedrag, stabiliteit, ..)

Gezien je lengte zou ik kiezen voor iets met een stevige slooping zodat je niet met je ballen op de buis komt als je wil afstappen van de bike met grote wielen.
Gebruikersavatar
Pasta
Mountainbiker
Berichten: 209
Lid geworden op: wo 12 dec 2012 09:05

Re: welke MTB is jullie keuze.

Bericht door Pasta »

kawa schreef:
dirty schreef: volgens een plaatselijke eerlijke fietsenmaker die ik vrij goed ken is een 29er pas geschikt van een 1.78m tot ...
Oei... zal ik 'm dan maar snel te koop zetten dan... maar goed dat er nog fietshandelaars zijn die weten waarover ze spreken. Rij ik al een paar jaar met een fiets die niet geschikt is voor mij. :drunk:
:D
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: welke MTB is jullie keuze.

Bericht door kazzz »

kawa schreef:
dirty schreef: volgens een plaatselijke eerlijke fietsenmaker die ik vrij goed ken is een 29er pas geschikt van een 1.78m tot ...
Oei... zal ik 'm dan maar snel te koop zetten dan... maar goed dat er nog fietshandelaars zijn die weten waarover ze spreken. Rij ik al een paar jaar met een fiets die niet geschikt is voor mij. :drunk:
Pfu, gij zijt maar ne meeloper! :bounce: :-D
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: welke MTB is jullie keuze.

Bericht door kawa »

kazzz schreef:
kawa schreef:
dirty schreef: volgens een plaatselijke eerlijke fietsenmaker die ik vrij goed ken is een 29er pas geschikt van een 1.78m tot ...
Oei... zal ik 'm dan maar snel te koop zetten dan... maar goed dat er nog fietshandelaars zijn die weten waarover ze spreken. Rij ik al een paar jaar met een fiets die niet geschikt is voor mij. :drunk:
Pfu, gij zijt maar ne meeloper! :bounce: :-D
Net niet... weet ge hoe lang het geduurd heeft voordat ik die grote wielen een kans wilde geven... :drunk:

Nu ik ze eenmaal gewend ben wil ik zeker niet meer terug naar 26". 27.5" spreek ik me niet over uit, nog niet mee gereden.



Denk dat de TS vooral zelf moet voelen of 'm al dan niet te klein is voor een 29er, en zeker naar meer dan één fietshandelaar moet luisteren. Stel u voor dat hij als eerste bij die van dirty binnenstapt.
Gebruikersavatar
Klimmerken
Mountainbiker
Berichten: 264
Lid geworden op: di 19 okt 2004 09:31
Rijdt met: Gary Fisher (Hoo Koo E Koo)

Re: welke MTB is jullie keuze.

Bericht door Klimmerken »

Veel wijzer geworden :-k
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: welke MTB is jullie keuze.

Bericht door spiermassa »

rij sins kort met de trek fuel 29 ,kben ook maar 1m72 en fiets past perfekt ,lang getwijfelt tussen superfly en fuel .maar de superfly is meer race dan de fuel die nog iets technischer is naarmijn gedacht.Inderdaad best eens testen .Op happybike days eens de trek 29+ getest.......supermachiene,puur fun.
in uw grote durf ik mij nie uitspreken over 29 .......kdenk dat ne 27.5 wel ideaal zou zijn voor u.
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: welke MTB is jullie keuze.

Bericht door geertg »

Veel fietsfabrikanten koppelen de lengte van de biker aan de wielmaat, dat moet toch zijn reden hebben.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: welke MTB is jullie keuze.

Bericht door RigolleM »

geertg schreef:Veel fietsfabrikanten koppelen de lengte van de biker aan de wielmaat, dat moet toch zijn reden hebben.
Emily Batty rijdt op een 29'er en meet 1m61 en eindigde 4de dit weekend. Lengte koppelen aan wielmaat is dus sterk overdreven :wink:

De meeste fabrikanten willen zoveel mogelijk fietsen verkopen, en proberen iedereen te overtuigen om een nieuwe fiets te kopen. Voor de twijfelaars voor een 29'er hebben ze nu 27,5" erbij genomen, om die laatste ook te overtuigen dat hun 26'er verleden tijd is.

Vroeger was het makkelijk: 26" PUNT, nu 26", 27,5", 29", 27,5+, 29+, Fatbike... :-k
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Re: welke MTB is jullie keuze.

Bericht door SusXT »

RigolleM schreef:
geertg schreef:Veel fietsfabrikanten koppelen de lengte van de biker aan de wielmaat, dat moet toch zijn reden hebben.
Vroeger was het makkelijk: 26" PUNT, nu 26", 27,5", 29", 27,5+, 29+, Fatbike... :-k
Idd, de marketingmensen die de eerste 29er op de markt hebben gezet, maken het serieus moeilijk. En zij verdienen ondertussen dikke centen want niemand koopt nog een tweedehands 26. Alsof een 26er ineens niet goed meer is. Was 26 nog beschikbaar geweest, dan had ik voor ne 26er gekozen. Nu is 't ne 27,5 geworden.Hij rijdt erg goed, maar ligt dat aan de wielmaat? Dat zal ik nooit kunnen zeggen. 't Is een andere geometrie, dus vergelijken gaat niet. Was een 29er beter geweest? Misschien wel, misschien niet. Ik ben nu content dus hoef ik geen antwoord op de vraag. Kies en maak het beste van wat je hebt gekozen. Als je gaat streven naar de perfectie gaat geen enkele bike goed genoeg zijn. En trappen moet je toch :wink:
Btw, wat het merk betreft : ik ben altijd content geweest of de service van Trek. Qua materiaal zou ik voor carbon gaan. Is duurder, maar is lichter, stijver, comfortabeler. In mijn ogen minstens even belangrijk dan de keuze van de wielmaat. Dus de Superfly 9.7 :wink:
Plaats reactie