18-04 Desselgem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
stef034
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 14 apr 2014 22:33
Rijdt met: Cannondale f29 5.

Re: 18-04 Desselgem

Bericht door stef034 »

Dikke pluim aan de organisatie ,vanmorgen de 70 gereden die op de gps 75km waren ,ik vond het super (o)
éérste maal deze gereden ik was verrast :wink:

Gr :wink:
Gebruikersavatar
Vissie2
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: vr 02 okt 2009 13:19
Rijdt met: Bossen boven Antwerpen

Re: 18-04 Desselgem

Bericht door Vissie2 »

105 km die er 109 werden door 3x fout te rijden (hoge snelheid :lol: gecombineerd met soms felle zon en kleine pijltjes maakten ze soms moeilijk zichtbaar en ik was duidelijk niet de enige). De wind maakte het zwaarder dan het eigenlijk was. Moe maar voldaan na 4u35 terug aan de start met een goeie trainingsrit in de benen! Als het echt slijk is, is deze rit toch een pak zwaarder denk ik.
Succes aan de morgen-rijdsters/rijders!
sperre
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 02 feb 2009 20:53
Rijdt met: thompson

Re: 18-04 Desselgem

Bericht door sperre »

na de vele reacties hier zullen we de splitsing verwijderen op het crossparcour.

we wouden de km zo reeel mogelijk houden en daarom daar een splitsing.
daarom houden we rekening met jullie mening waarvoor dank om ons hierbij op de hoogte houden.

en voor al wie hem nog moet rijden veel genot morgen.
Gebruikersavatar
Fitzy
Mountainbiker
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 13 dec 2009 19:27
Rijdt met: Cannondale Scalpel SE, Cannondale scalpel si, Giant Anthem Pro

Re: 18-04 Desselgem

Bericht door Fitzy »

Gisteren de 105 kms gereden met een toffe bende en wij hebben zeer van genoten. Er waren een paar details ja, maar over heel de lijn een top rit, en vriendelijk medewerkers. jullie hebben de maximum uit het parcours en omstreek gehaald denk ik. Thx. =D> =D>
Gebruikersavatar
Ribbeke
Mountainbiker
Berichten: 166
Lid geworden op: vr 14 mar 2008 10:27
Rijdt met: een moeilijk geval

Re: 18-04 Desselgem

Bericht door Ribbeke »

Gisteren ook de 55 km gereden.
Wat overmoedig gestart na 3 weken inactiviteit. Door de wind ( :-" :-" hm, hm) was een en ander toch zwaarder dan voorzien.
Gelukkig ook het volledige crossparcours meegenomen (beetje kennis van de streek kan voordelen opleveren)
Ik sluit me bijna volledig aan bij Spiermassa :
Alles is echt in orde, alleen de beste tocht in Zuid-West-Vlaanderen is de Kapellekestocht hé.
Enig minpuntje : de pijltjes zijn zeker niet te groot.
In het begin een paar keer verkeerd gereden, maar verder op de tocht stonden meestal meerder pijltjes .
Zeer aangenaam verrast door de verschillende privé-stroken, in het bijzonder Hemsrode, Spitaal- en Moregembos.
Proficiat aan de organisatie en doe zo verder

Tot volgend jaar !
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Re: 18-04 Desselgem

Bericht door Fritsie »

Vandaag de 105 km gereden en genoten van de uitstekend berijdbare tocht in een stralend weer. Het was reeds een tijd geleden dat ik nog een marathontocht van boven de 100 km reed. Een deugddoende zon en een niet te warme temperatuur... meer kun je niet verlangen. De tocht was prima. De basislus van de 50 (55 km) was zeer mooi. De bijkomende lussen van de marathonafstand waren goed, maar toch zaten hier stukken bij die niet echt een meerwaarde waren voor de tocht. Ik denk dan in het bijzonder aan het deel van Ooike, de lus die gemaakt werd in Tiegem (Tiegemberg vond ik wel prima) en het stuk naar Ingooigem. Is er een alternatief? Volgens mij wel... de Kluisberg (en omgeving). De laatste jaren zijn er heel wat toertochten verdwenen die de Kluisberg aandeden, het kan dan zeker geen kwaad om hem op te nemen in jullie tocht en voor de marathonrijders die van verder komen is dit absoluut een meerwaarde. Beschouw dit zeker niet als kritiek, maar als een suggestie die kan overwogen worden. Ik ben vrij laat gestart en zo kon ik ten volle genieten van de tocht. De doortocht door het crossparcours, Bouvelo en de Spitaalbossen was prachtig. De pijltjes waren eerder aan de kleine kant, maar daar ik geen snelheidsduivel ben kon ik ze steeds tijdig waarnemen. De bevoorradingen waren prima en er was zelfs een bewaakte fietsenstalling. Kortom een organisatie die af was. Een mountainbike- en wegtocht organiseren op hetzelfde moment...je moet het maar doen. Bedankt en tot een volgende keer. =D> =D> =D>
levensgenieter
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 16 dec 2002 19:54
Rijdt met: thompson trial

Re: 18-04 Desselgem

Bericht door levensgenieter »

Zaterdag ook van de partij voor de 90 km en het was weer dik in orde. Mooi weer , een koel windeke en met een parcours ,die bijna alles wat mogelijk was uit de streek haalde. Hier en daar toch wel enkele off-road stroken laten liggen. Profiel op de banden was niet nodig , bolde overal erg goed. Eerste keer dit jaar dat ik langer dan 2 uur op de bike zat en da voelde ik wel na de tocht.
Sperre en co , bedankt en tot de volgende.
meester biek
Mountainbiker
Berichten: 638
Lid geworden op: zo 12 okt 2008 10:11
Rijdt met: sensa fiori

Re: 18-04 Desselgem

Bericht door meester biek »

Van thuisuit vertrokken en rond 13 uur gestart aan de bv. te Kaster om de 70 km (had men speciaal aangeduid) te volgen.
De vele 'éénmalige doortochten' zijn de meerwaarde van deze tocht.
Ook wat last gehad van de wind, en op het eind nog een slepend achterwiel.
Eén persoonlijk minpuntje : daar ik laat startte ergens midden in het parcours had voor gevolg dat ik maar één bv. ben tegen gekomen (na een 10-tal km net voor Hemsrode). De bv. in Wortegem (voor de gewone rijders de 1ste) was om 15 u al onbemand. Moest aan 30 per uur rijden om daar tijdig te geraken, wat dus niet gelukt is. Begrijp wel dat er voor één man daar niet extra kan gewacht worden, maar dat had men bij de inschrijving en het ontvangen van de 5 euro wel mogen opmerken. Heb dan onderweg maar wat bijgetankt want met goed 80 km op de teller was dit wel nodig.
Voor de rest prima tocht, tot volgend jaar.
Gebruikersavatar
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: do 03 aug 2006 13:06
Rijdt met: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty
Contacteer:

Re: 18-04 Desselgem

Bericht door den wakkere bakker gits »

https://www.strava.com/activities/288876745" onclick="window.open(this.href);return false;
mijn ritje met de Scott Genius 710 Factory test bike was de max.
Opt gemakske gereden en kreeg er niet meteen genoeg. Samen met Wim, Eric en Stijn naar desselgem ikzelf heb me ingeschreven voor de 55km die er 57 bleken te zijn.
na ....km de splitsing en dan solo verder gereden op relantie.
Was vrij vroeg terug aan de sporthal dus besloten om er nog een uurke bij te doen.Tegen de wind in terug gereden naar Gits.
De TT was wel ok mooi weer en vele prive stroken. goed gedaan van de organisatie. Ikzelf heb de zondag geen problemen gehad met de pijlen.
Mooie zondagvoormiddag na nachtje werken op een zeer mooie en goeie bike man man man soms moeij niet schoon zijn voor sjanse te hebben.
Gebruikersavatar
ben505
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: di 13 jul 2010 11:54
Rijdt met: ridley
Contacteer:

Re: 18-04 Desselgem

Bericht door ben505 »

filmkes zijn klaar
deel 1
" onclick="window.open(this.href);return false;
deel 2
" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie