18-04 Desselgem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

18-04 Desselgem

Bericht door vani »

Iemand wat meer info ? wat valt er te verwachten op bv de 105 km

http://www.mtb-you.be/toertochten/OC-Co ... em/tt-8786" onclick="window.open(this.href);return false;
wim1598
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: di 14 jan 2014 13:57
Rijdt met: Trek Superfly 6

Re: 18-04 Desselgem

Bericht door wim1598 »

zeker van de partij.
Ruime keuzes naar km toe.
Iemand enig idee van parcours??
jonas_g
Mountainbiker
Berichten: 124
Lid geworden op: di 17 aug 2010 11:11
Rijdt met: Cube 29 HPC Elite Race

Re: 18-04 Desselgem

Bericht door jonas_g »

Heb dezelfde vraag als vani, iemand een idee waar de 105km heen gaat ?
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 18-04 Desselgem

Bericht door spiermassa »

vorig jaar de 55 gedaan.....wielsbeke leiezone zat erin (ooigembos beide kanten leie ,crossparcour),richting waregem,wortegem ,anzegem......Zeer gevarieerde tocht met veel bossingletracks en ook redelijk hoogtemeters......kortom aanrader voor deze streek en het blijft redelijk droog dus......
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: 18-04 Desselgem

Bericht door prideandglory1891 »

Voor de mensen niet van deze streek:

Het is en het blijft zuid west vlaanderen.
Een streek met heel weinig voorhanden.
Toch is dit een organisatie die er meer van maakt dan wat er is.
Ik ben er zeker van dat je nog voor meer dan de helft op de weg moet rijden, maar het is wat het is hier hé..

Speelbosjes en alle offroad die er is wordt benut. Ook enkele privé stukken en een onberispelijke organisatie.
Met het wegvallen van Oostrozebeke en Ingelmunster is dit dé beste uit Zwvl vind ik.
jonas_g
Mountainbiker
Berichten: 124
Lid geworden op: di 17 aug 2010 11:11
Rijdt met: Cube 29 HPC Elite Race

Re: 18-04 Desselgem

Bericht door jonas_g »

prideandglory1891 schreef: Met het wegvallen van Oostrozebeke en Ingelmunster is dit dé beste uit Zwvl vind ik.
`

De krierecrossers toertocht, in de zomer, komt hiervoor meer in aanmerking vind ik persoonlijk. Vertrekt in Zwvl. maar rijden er snel van weg :)
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: 18-04 Desselgem

Bericht door RigolleM »

spiermassa schreef:...en ook redelijk hoogtemeters......kortom aanrader voor deze streek en het blijft redelijk droog dus......
Ik had er vorig jaar 666hm op de 85km (waren er uiteindelijk 87km), was maximum afstand vorig jaar.
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: 18-04 Desselgem

Bericht door prideandglory1891 »

jonas_g schreef:
prideandglory1891 schreef: Met het wegvallen van Oostrozebeke en Ingelmunster is dit dé beste uit Zwvl vind ik.
`

De krierecrossers toertocht, in de zomer, komt hiervoor meer in aanmerking vind ik persoonlijk. Vertrekt in Zwvl. maar rijden er snel van weg :)
Nuja, deze is ook top (voor streek) met mss nog een betere organisatie. Lees: buffetten ipv bevooradingen :-)

Maar Desselgem heeft meer "spielerei", crossparcours, de kleine bosjes langs de leie, de bossen rond wortegem..
Gebruikersavatar
Hans76
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: vr 20 sep 2013 14:19
Rijdt met: Canyon

Re: 18-04 Desselgem

Bericht door Hans76 »

Inderdaad, deze tt in Z-W-Vlaanderen is echt een topper in de streek.
Reeds 2 x gereden op zondag. Dit jaar kom ik eens af op zaterdag met de zoon voor de 35 km. De eerste 10 km. zijn de beste, dus....... :bounce: (o)
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Re: 18-04 Desselgem

Bericht door Fritsie »

Een bericht gestuurd naar de organisatie om iets meer info te krijgen betreffende het parcours en dit was het antwoord. In voorgaande posts kon ik eveneens lezen dat de organisatie het beste uit de streek haalt en vermoed dan ook dat het een prachtige tocht wordt.

Onze MTB tocht vertrekt vanuit Desselgem naar Wielsbeke, om via het crossparcours St Baafs Vijve te bereiken.
Via de oude spoorwegbedding rijden we richting Waregem naar het Karmelbos. Van Wortegem Petegem(1ste bevoorrading) trekken we naar Nokere en Ooike om na heel wat hoogtemeters terug Wortegem te bereiken en via het groot -en klein Bouvelobos naar Kaster(2de bevoorrading) en Tiegem te rijden om de hoogtemeters nog wat de hoogte in te jagen.
Na Tiegem trekken we terug naar Wortegem waar we op hoeve te Bulcke (3de bevoorrading) een parcours met alweer heel wat hoogtemeters voor u hebben samengesteld.
Van hieruit trekken we naar Anzegem en via het Spitaal -en Moregembos naar Waregem waar we nog een technische doortocht hebben in het Waterhoekbosje.
Desselgem nadert nu heel snel en met open armen ontvangen we jullie aan de aankomst waar de eventuele vrouwelijke collega's kunnen genieten van een gratis Cava.
Ook jullie mannen kunnen hopelijk in een stralende zon genieten van verfrissende, deugddoende drank(en).
Plaats reactie