Houffalize

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Re: Houffalize

Bericht door Swannie »

Route 1 is gewoon ne vlopad, totaal niet de moeite.
Ik zou met een manneke van 10 den 2 of een stuk van de 4 proberen.
JDSsmetje
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 13 apr 2015 22:11

Re: Houffalize

Bericht door JDSsmetje »

Heeft er iemand ervaring met het mountainbiken van wandelroutes in Houffalize?
aertsb
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: di 31 dec 2013 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 8 2016

Re: Houffalize

Bericht door aertsb »

Ik ben dus afgelopen weekend geweest met mijne zoon van tien jaar en het is heel goed meegevallen. Het weer was zowel zaterdag als zondag goed en het lag er allemaal goed bij. Zaterdag hebben we route 4 gereden maar een stuk afgesneden zodat we een 26km hadden. Op zondag hebben we route 2 gedaan. Hij is natuurlijk niet overal boven geraakt maar dan hebben we dat maar te voet gedaan. Naar beneden was ook geen probleem behalve het laatste stuk afdaling aan Ol Fousse.
Hij heeft zich goed geamuseerd en wil zeker nog een keer terug.
Koenuhhh
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: di 24 dec 2013 13:29

Re: Houffalize

Bericht door Koenuhhh »

Gisteren route 4 van Houffalize gereden. Het begint erg leuk, daarna wat meer brede paden en op het einde nog een aantal vlotte afdalingen met als slot een technische afdaling met behoorlijk wat wortels. Al met al een zeer prettig rondje.

We hebben de route gefilmd met een gopro en gebruik gemaakt van 3 camera punten. Voor de liefhebbers zijn hier de beelden te vinden:

" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
blubberduck
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"

Re: Houffalize

Bericht door blubberduck »

De "groene" route met aan sluitend de "zwarte" route is veeeeeeel mooier technischer met als toemaatje de "zwarte route" = XC pourcours in Houffa doen man !
Gebruikersavatar
ben505
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: di 13 jul 2010 11:54
Rijdt met: ridley
Contacteer:

Re: Houffalize

Bericht door ben505 »

de zwarte route is inderdaad wel de moeite.
hier een video van de zwarte route.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Houffalize

Bericht door spaghetti_2 »

Ik wil binnenkort een dag naar Houffalize voor een goede mtb-rit met veel technische stukken. Als ik het hier zowat lees ga ik buiten de zwarte en evt de groene route wat op mijn honger blijven zitten. Als ik reacties over de Houffamarathon lees, dan lijkt die ook niet zo technisch. Iemand die nog uitdagende VTT/marathon parcours hier kent? Chouffe marathon, Roc d'Ardenne, ... ?
JDSsmetje
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 13 apr 2015 22:11

Re: Houffalize

Bericht door JDSsmetje »

Ga zaterdag route 6 en WK-parcours rijden. Zou dat wat te doen zijn met de regenval van de laatste weken?
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Re: Houffalize

Bericht door G-m@n. »

JDSsmetje schreef:Ga zaterdag route 6 en WK-parcours rijden. Zou dat wat te doen zijn met de regenval van de laatste weken?
mits wat techniek wel ja.De 6 is droog op sommige plaatsen droog al moeilijk voor sommige ;-)
Gebruikersavatar
EG6
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 04 aug 2013 18:35
Rijdt met: Cube LTD Pro 2017

Re: Houffalize

Bericht door EG6 »

JDSsmetje schreef:Ga zaterdag route 6 en WK-parcours rijden. Zou dat wat te doen zijn met de regenval van de laatste weken?
Hallo,

Waar ergens is er een GPX file te vinden van het WK parcours?

En bedoelt u met route 6, route 6 - groen van de volgende pagina?
http://www.mtbroutes.be/routedetail.php?id=31" onclick="window.open(this.href);return false;

Of zijne de vermelde routes allemaal vast bepijld.

___________

Ik lees veel over de al dan niet uitdagende routes in Houffalize, maar veel reacties zijn van 2014 en vroeger. Hoe is het er anno 2016? Wat zijn de aangename routes en de must-do's?

Alvast bedankt,
Gunther.
Plaats reactie