Andenne - 22.03.2015

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: Andenne - 22.03.2015

Bericht door kazzz »

Ben effe niet mee? wat gaat er beter?
Gebruikersavatar
celiazed
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: di 10 apr 2007 21:03

Re: Andenne - 22.03.2015

Bericht door celiazed »

nu het hier toch over de tanden gaat, ik reed met een 36t x01
Gebruikersavatar
Hans76
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: vr 20 sep 2013 14:19
Rijdt met: Canyon

Re: Andenne - 22.03.2015

Bericht door Hans76 »

Vorig jaar de eerste keer hier gereden na enkel en alleen TT's te rijden in het West-Vlaamse. De eerste beste technische afdaling lag ik al tegen de vlakte ](*,) Dan maar gekozen voor voor de 28 km. en beseft dat ik nog nergens stond om te mtb'en :roll:
Dit jaar gekozen voor de 67 km. en nergens meer gevallen én helemaal uitgereden. Persoonlijk vind ik dit toch al een prestatie =D> Wel gekozen voor de 'Soft' bij die ene afdaling. :-D
Al bij al een leuke tocht, maar vorige week Thuin gereden en die vond ik net iets beter. Minder hm's, dat wel, maar de afdalingen waren toch iets leuker en technischer. :-" (o)
Gebruikersavatar
kenneth
Mountainbiker
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 23 mei 2007 19:30
Rijdt met: Canyon Nerve AL 29 9.9SL

Re: Andenne - 22.03.2015

Bericht door kenneth »

kazzz schreef:Ben effe niet mee? wat gaat er beter?
Een afdaling nemen.
Gebruikersavatar
bdc
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 16:38
Rijdt met: Niner Jet 9 Carbon
Contacteer:

Re: Andenne - 22.03.2015

Bericht door bdc »

Al eerder in Andenne geweest, maar nog nooit voor deze La Primavera. 't Is mij goed bevallen, die 67km in TT modus, ideale tocht om voor het eerst dit jaar eens goed boven de 1000hms te gaan, er zaten nog voldoende recuperatiestroken in. Veel volk, maar nergens lang moeten aanschuiven, niet aan de inschrijvingen, niet aan de ravito's, en op het parcours ook geen enorme opstoppingen, al was het op de twee steile glibberige klimmen moeilijk slalommen tussen het volk, en moest ik misschien iets vroeger dan gehoopt van de bike... eigenlijk alleen maar hoffelijke mensen tegengekomen =D> plezante voormiddag gehad.

En geleerd dat e-bikes niet alleen tot frustratie bij de niet-e-bikers kunnen leiden, maar ook tot komische situaties: op de tweede van die steile glibberige klimmetjes, waar zowat iedereen zat te harken, hoor ik achter mij eerst gezoem en dan stuift die e-biker voorbij... helaas voor hem was de klim te steil om het alleen op batterij te doen, en bij de eerste trap die hij moet bijgeven, springt hij kajietend van z'n e-bike... krampen tot achter zijn oren! :lol: Nog eens met mijn beste Frans gevraagd "ça va", maar de man kon er ook mee lachen. :-D

Voor een TT rijder was de afpijling net goed genoeg, wel een keer fout gereden... en na de 1ste bevoorrading een aantal chrono rijders serieus horen vloeken toen die na een kilometer of 2 beseften dat ze die lus van 10km opnieuw aan het rijden waren... :drunk: - dat leek me niet zo duidelijk aangeduid aan die bevoorrading? Verder leek er ook veel sabotage in het spel: veel weggedraaide of weggesmeten pijlen gezien (daar waar ik fout gereden was) en ook een keer een pijl links én rechts zien staan, en er was géén splitsing of keuze tussen hard en soft... :-k

Hopelijk is het de 1ste mei minstens even droog, dan staan we hier terug voor een even goed georganiseerde tocht, maar net iets zwaarder en net iets technischer - is 't niet waar, bouki? 8)
El Toro Cycling Club HB schreef:dus hopelijk door een clinic binnenkort en meer ervaring hier, zal ik hopelijk ook iets sneller afdalen
Zeker doen! Tik op Google eens "mtb" gevolg door "clinic", "school" of "coach" in, en aanbod genoeg! Al enkele keren gedaan, en niet alleen leerrijk en goed voor het vertrouwen, maar ook gewoon een plezante dag op de bike.
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Re: Andenne - 22.03.2015

Bericht door uncle sam »

celiazed schreef:resultaten staan online

http://www.vtt-primavera.com/wp-content ... o-O2MC.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

3de plaats, tevreden :)

thx
proficiat e
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Andenne - 22.03.2015

Bericht door madskatingcow »

bdc schreef:En geleerd dat e-bikes niet alleen tot frustratie bij de niet-e-bikers kunnen leiden, maar ook tot komische situaties: op de tweede van die steile glibberige klimmetjes, waar zowat iedereen zat te harken, hoor ik achter mij eerst gezoem en dan stuift die e-biker voorbij... helaas voor hem was de klim te steil om het alleen op batterij te doen, en bij de eerste trap die hij moet bijgeven, springt hij kajietend van z'n e-bike... krampen tot achter zijn oren! :lol: Nog eens met mijn beste Frans gevraagd "ça va", maar de man kon er ook mee lachen. :-D
lol, hij zag er dan toch ook de humor van in :wink:

Was dat die man met zijn fluo geel jasje aan, die dan plots op zijn beide knieeen op de grond ging zitten?
Gebruikersavatar
bdc
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 16:38
Rijdt met: Niner Jet 9 Carbon
Contacteer:

Re: Andenne - 22.03.2015

Bericht door bdc »

madskatingcow schreef:lol, hij zag er dan toch ook de humor van in :wink:

Was dat die man met zijn fluo geel jasje aan, die dan plots op zijn beide knieeen op de grond ging zitten?
Yep, hij zat gehurkt... dacht eerst dat 'm vanuit een speciaal perspectief zijn sukkelende medemens op die klim aan 't filmen was, maar nee, hij zei: "malgré la batterie, j'ai des crampes" 8)
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Andenne - 22.03.2015

Bericht door madskatingcow »

Ha grappig, want ik zag die in de verte aan de voet van de helling. Dan zaten we vlak in elkaars buurt :wink:
Gebruikersavatar
Bouki
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: wo 04 sep 2013 15:56

Re: Andenne - 22.03.2015

Bericht door Bouki »

bdc schreef: Hopelijk is het de 1ste mei minstens even droog, dan staan we hier terug voor een even goed georganiseerde tocht, maar net iets zwaarder en net iets technischer - is 't niet waar, bouki? 8)
.
Ah ja zeker :-D

En minder bikers :wink:
Plaats reactie