Scott scale 710 vs trek superfly 9.8

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: Scott scale 710 vs trek superfly 9.8

Bericht door kawa »

kazzz schreef: Maar ze kunnen eventueel wel iets meer samenwerken. Hij heeft van merk x 3 of 4 fietsen in stock, de andere lbs weer 3 of 4 en nog een andere de andere 3 of 4. Dan kan je jouw klant gericht doorsturen naar de andere om te testen, met onderlinge afspraak van geen verkoop te doen onder de andere zijn veren.
Het is maar een idee van hoe iets beter zou georganiseerd kunnen worden, ten goede van de klant. Die 4 bikes zouden evenwel door Trek zelf eventueel goedkoper aan de lbs verkocht kunnen worden, die dan achter als "demo" kan verkocht worden tegen ook weer een lagere prijs.

Zoiets bestaat toch ongeveer? Happy Bike days, opendeurdagen met demofietsen, ...


En ik denk dat een LBS wel een testfiets kan regelen als dat echt een must zou zijn voor de klant.
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: Scott scale 710 vs trek superfly 9.8

Bericht door kazzz »

Daar zeg je het zelf: hij zou wel iets kunnen forceren.
Natuurlijk zou die dat kunnen, maar voor de TS niet. Daarom dat ik vind dat hij geen moeite gedaan heeft.
Als hij een fiets wil verkopen, dan zou hij toch eens kunnen rondhoren waar wat en hoe, of het mogelijk is een test fiets bij hem te krijgen of bikedays aangeven etc..
Als je lokaal een fiets wil kopen, dan doe je dat toch net voor de toegevoegde waarde tov een internet aankoop. Daar koop je een fiets zonder te testen.

Maar bon, laat vallen.. ieder zijn eigen idee :)
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: Scott scale 710 vs trek superfly 9.8

Bericht door kawa »

kazzz schreef:Daar zeg je het zelf: hij zou wel iets kunnen forceren.
Natuurlijk zou die dat kunnen, maar voor de TS niet. Daarom dat ik vind dat hij geen moeite gedaan heeft.
Als hij een fiets wil verkopen, dan zou hij toch eens kunnen rondhoren waar wat en hoe, of het mogelijk is een test fiets bij hem te krijgen of bikedays aangeven etc..

Wie zegt dat die dealer daar niet voor wil zorgen? Heeft de TS erachter gevraagd?
Ik zie de TS enkel posten dat de dealer hem een ritje in de straat wil laten doen, met wellicht een nieuwe fiets uit de showroom die verkoopbaar moet blijven. Terecht dat hij die fiets niet zal meegeven om echt te testen.



Soit.
Ik heb destijds enkel de Turner getest voor aankoop... al de rest heb ik gewoon gekocht zonder testrit...
Ik lig er niet zo van wakker.... en begrijp dat een LBS niet zomaar elk model ter beschikking heeft om deftig te testen.
Gebruikersavatar
ign
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: di 31 jan 2006 19:14

Re: Scott scale 710 vs trek superfly 9.8

Bericht door ign »

Ola rustig mannen :-)
Voor mij is het ook niet zo overdreven nodig om fietsen uitgebreid in het bos te gaan testen ofzo. De enige reden waarvoor ik het nu wel wil doen is of ik de overstap zou maken naar een 29er of niet. Ik heb namelijk nog nooit op zoon ding gezeten en weet dus ook niet of mij dit zou liggen. 1,75m is ook niet van de grootste en Aangezien 27,5 niet zoveel scheel met 26er heb ik daar minder schrik voor.
Momenteel heb ik te weinig tijd om naar bikeshops te gaan dus nog steeds niets gekocht of beslist.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: Scott scale 710 vs trek superfly 9.8

Bericht door kawa »

Ik ben zelfs nog iets kleiner en wil niet meer van m'n 29" wielen af..

Als je twijfelt zou ik naar Happy Bike days gaan, daar kan je verschillende 29ers op één dag testen op een fatsoenlijk parcours.
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: Scott scale 710 vs trek superfly 9.8

Bericht door kazzz »

kawa schreef:
Als je twijfelt zou ik naar Happy Bike days gaan, daar kan je verschillende 29ers op één dag testen op een fatsoenlijk parcours.
Daar zijn we het volmondig over eens :-D
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Re: Scott scale 710 vs trek superfly 9.8

Bericht door dirty »

de trek 9.7 model 2015 staat momenteel bij hopmans in Bergen op zoom aan 1999 euro
Gebruikersavatar
Kevin82
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: zo 07 aug 2011 17:43
Rijdt met: Trek Superfly 29" en Scott Spark 29" RC
Contacteer:

Re: Scott scale 710 vs trek superfly 9.8

Bericht door Kevin82 »

Ik ben ook 1m68 en wil niets anders meer dan een 29". Ik heb nu een Trek Superfly in 15,5" maar mijn volgende zal een ander merk worden gezien Trek geen 29" meer maakt in mijn maat. Echt zonde want de 15,5" verkoopt wel degelijk, kijk laar bij Canyon daar is de 16" maat dikwijls meer verkocht.
Gebruikersavatar
ign
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: di 31 jan 2006 19:14

Re: Scott scale 710 vs trek superfly 9.8

Bericht door ign »

Na lang twijfelen tussen de scott, trek en op dit forum prachtige rocky mountains vertex de laatste weken, deze week eens wat werk gemaakt v "testritjes" op een scott scale 740 en kona big kahuna van Swooth. Daar zeiden ze dat de kona bijna vergelijkbaar geometrie had met de vertex. Aangezien ik zowel de scott als de kona leuk rijden vond, toch maar gegaan voor de rocky mountain vertex 950 rsl omdat ik die simpelweg de mooiste vond, wat exclusiever en super geholpen ben daar. Hopelijk krijg ik geen spijt van mijn aankoop :-).
Plaats reactie