Fatties showroom

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
QM
Mountainbiker
Berichten: 955
Lid geworden op: zo 08 nov 2009 20:43
Rijdt met: Na de rit in gebroken wit

Re: Fatties showroom

Bericht door QM »

uncle sam schreef:Zonder afbreuk te willen doen, maar ik heb precies het een en ander gemist: wat is het nut van zo'n fatbike?
Waarom kies je in godsnaam voor dit type bike in ons belgen landje? Doelgroep?
Luiheid? Gebrek aan techniek? Gebrek aan evenwicht? Lichamelijke beperking?

Waar is de uitdaging bij dit soort bikes? Dit is precies met een pantzer tank doorheen een oerwoud freewheelen.
Wat is het volgende? Een e-fatbike zodat je ook niet meer hoeft te trappen?

Je bent er voor of je bent er niet voor.
F U N :wink:
quixta
Mountainbiker
Berichten: 132
Lid geworden op: do 30 okt 2008 10:04
Rijdt met: Scott CROSS 10

Re: Fatties showroom

Bericht door quixta »

awel hier ben ik 100 % akkoord mee , ieder zijn ding en zijn plezier en wat anderen er van denken .............cru gezegd die kunnen van mij den boom in , in Frankrijk - Zwitserland - Oostenrijk zie je deze fietsen al vrij veel , heb info genomen en sommige modellen 2015 zijn al uitverkocht , ben benieuwd om te horen wat ze gaan vertellen in januari 2015 in Kortrijk op Velofollies
Ja je bent ervoor of niet. Ik ben er volledig voor. Heb zelfs mijn 29er verkocht. Ik rijd met mijne een heel jaar door. Waarom kies je ervoor? Niet voor al die negatieve dingen die je daar opnoemt. Ik vind het gewoon een plezier om er mee te rijden. Waarom Kiest iemand voor een 29er of 27,5 of 26. Omdat hij het fun vindt op deze te rijden en te trainen. En omdat hij dat een mooie fiets vind. Maar om nu iedereen die met een Fatbike rijd luie gehandicapte rijders te noemen vind ik een brug te ver. :( Ik train met de mijne nu 3 keer in de week op de baan en al. Rijd volgend jaar de BeMc ermee en de Houffachallenge en nog verschillende marathons en urenwedstrijden ermee. Ok doe niet mee voor podiumplekken en het rijd wat zwaarder zo een fatbike maar dat maakt de uitdaging nog groter en plezanter om zo'n wedstrijden uit te rijden. Ik heb op het einde van de dag evenveel plezier of zelfs meer dan diegenen die mee dingen naar mooi klassement of podium dus.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Fatties showroom

Bericht door BertG »

uncle sam schreef:Zonder afbreuk te willen doen, maar ik heb precies het een en ander gemist: wat is het nut van zo'n fatbike?
Waarom kies je in godsnaam voor dit type bike in ons belgen landje? Doelgroep?
Luiheid? Gebrek aan techniek? Gebrek aan evenwicht? Lichamelijke beperking?
Ja jongens, deze kan zo ingekaderd worden.

Er zijn er blijkbaar die op de laatste moment nog willen dingen naar de prijs voor quote van het jaar. Gisteren was er iemand die vond dat mensen die met noppenbanden rijden geen mountainbikers zijn en nu krijgen we dat fatbikes voor luie en lichamelijk (en mentaal dan ook maar?) beperkte mensen zijn. :lol: ](*,)
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Re: Fatties showroom

Bericht door uncle sam »

Voor je begint agressief te worden gelieve mijn quote niet in stukken te knippen maar in zijn geheel te houden. Belangrijk zijn de woorden "belgen landje" en "uitdaging". Waar blijft de uitdaging als je met dit soort bikes als nobrainer alle ondergronden probleemloos aankunt. Zal gouw vervelen lijkt me als je met dit type bike de normale bike paden betreedt. Fatbikes zijn grensverleggend qua terrein, hopelijk houden jullie het legaal en komt er niet binnenkort een extra verbodsbord op Fatbikes op de trails.
Gebruikersavatar
cool4blade
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 21:31
Rijdt met: Cannondale Scalpel 2

Re: Fatties showroom

Bericht door cool4blade »

uncle sam schreef:Voor je begint agressief te worden gelieve mijn quote niet in stukken te knippen maar in zijn geheel te houden. Belangrijk zijn de woorden "belgen landje" en "uitdaging". Waar blijft de uitdaging als je met dit soort bikes als nobrainer alle ondergronden probleemloos aankunt. Zal gouw vervelen lijkt me als je met dit type bike de normale bike paden betreedt. Fatbikes zijn grensverleggend qua terrein, hopelijk houden jullie het legaal en komt er niet binnenkort een extra verbodsbord op Fatbikes op de trails.
OK maar na A te zeggen zeg je nu ineens veel meer....
Dat is een balleke opgooien en wachten wie er gaat op kloppen hé. [-X

Ik bezie men Fatbike als een leuke aanvulling, zeker voor in de winter.
Maar of het nu echt zo een vaart zal lopen dat er verbodsborden zullen komen.... sneller zijn we er blijkbaar al niet mee en als gehandicapten zullen we toch niet overal geraken :-D :-D :-D .
Gebruikersavatar
Pasta
Mountainbiker
Berichten: 209
Lid geworden op: wo 12 dec 2012 09:05

Re: Fatties showroom

Bericht door Pasta »

uncle sam schreef:hopelijk houden jullie het legaal en komt er niet binnenkort een extra verbodsbord op Fatbikes op de trails.
Zoiets dan

Afbeelding
Hoezo
Mountainbiker
Berichten: 424
Lid geworden op: za 05 aug 2006 17:19
Rijdt met: Sandman Hoggar Ti

Re: Fatties showroom

Bericht door Hoezo »

uncle sam schreef:Zonder afbreuk te willen doen, maar ik heb precies het een en ander gemist: wat is het nut van zo'n fatbike?
Waarom kies je in godsnaam voor dit type bike in ons belgen landje? Doelgroep?
Luiheid? Gebrek aan techniek? Gebrek aan evenwicht? Lichamelijke beperking?

Waar is de uitdaging bij dit soort bikes? Dit is precies met een pantzer tank doorheen een oerwoud freewheelen.
Wat is het volgende? Een e-fatbike zodat je ook niet meer hoeft te trappen?

Je bent er voor of je bent er niet voor.

edit: lap e-fatbike bestaat ook al #-o
Afbeelding

ff de bal terug gooien...

Waarom kiezen sommige een fiets waarvan er 13 in een dozijn rijden.
Waarom kopen sommige een kartonnen fiets wetende dat hij vroeg of laat toch breekt.
Waarom willen sommige elke gram van hun fiets, maar als het nat is komen ze niet buiten.
Waarom denken sommige dat elke toertocht een race is. Of dat ze beter zijn dan hun medefietser?
......
Heb je al een met een fatbike gereden?
Dus het waarom zal iedereen zelf wel invullen vermoed ik. Maar dan elke fatbiker als een luie, niet technische rijder met gebrek aan evenwicht voor te stellen lijkt me wat vergaande.....
Blijf dan mss beter in een ander topic en laat hier de mensen hun passie delen.

Ben persoonlijk zelf blij dat er niet teveel fatbikers zijn....ik wil immers niet de 13de in het dozijn zijn;-)
racoonfreak
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: za 08 okt 2011 20:10
Contacteer:

Re: Fatties showroom

Bericht door racoonfreak »

T' gaat straks sneeuwen...had ik er ook maar een :-D
Gebruikersavatar
whaleshark
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 06 mei 2013 17:09
Rijdt met: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Re: Fatties showroom

Bericht door whaleshark »

+1 ... ik vraag me al langer af of ik naast m'n 29er ook geen Fatbike zou kopen... maar ik denk dat ik dat thuis niet verkocht krijg voor het moment :-"
quixta
Mountainbiker
Berichten: 132
Lid geworden op: do 30 okt 2008 10:04
Rijdt met: Scott CROSS 10

Re: Fatties showroom

Bericht door quixta »

Prachtige machine :-D

in de Frans - Italiaanse en Zwitserse Alpen een rage , die mannen kunnen er een stuksken mee rijden echte acrobaten :oops: heb er al gezien waar een kleine kano achter hangt met pak en zak 8-[ en die gasten zijn echt top gemonteert hoor met speciale helmen - broeken , botten enz , hier zijn we een paar jaar achter op dat gebied , ben benieuwd voor Velofollies 2015 in Kortrijk

[quote][/qZonder afbreuk te willen doen, maar ik heb precies het een en ander gemist: wat is het nut van zo'n fatbike?
Waarom kies je in godsnaam voor dit type bike in ons belgen landje? Doelgroep?
Luiheid? Gebrek aan techniek? Gebrek aan evenwicht? Lichamelijke beperking?uote]

- het nut van zo een fatbike is kunnen fietsen waar anderen niet kunnen fietsen , bergpaden met ferme geulen en stukken stenen - kiezel enz
- hier in ons land kan je er maar beperkt van genieten of in de Ardennen of bv in de sneeuw , diepe modderpaden enz
- doelgroep , mensen die fun willen waar anderen geen interesse in hebben of niet weten wat het is om met zo een fatbike te rijden
- luiheid , als je lui bent koop dan geen fatbike je zal snel kapot in je zetel liggen , velen weten niet wat het is
- techniek , iemand die gewoon wat mountainbikt zal met een fatbike zijn techniek mogen verhogen anders kom je er niet ver mee
- gebrek aan evenwicht , 't is geen carbon mountainbike van 9 kg die je onder controle moet houden
- lichamelijke beperking , vergeet het maar iemand met een beperking kan daar niet mee rijden of ja langs de Schelde recht op recht

ik ben zeer tevreden dat ik met een e mountainbike kan rijden en mijn eigen plezieren , wat anderen doen :wink:
Plaats reactie