zeemvel

Alles wat met dames en mountainbiken te maken heeft hoort hier thuis, ook heren kunnen hier posten, zolang het maar dames én MTB gerelateerd is
Plaats reactie
Knijn
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 27 dec 2004 22:09

zeemvel

Bericht door Knijn »

Hallo

Ik ben een beginnende mountainbikester! Ik ben dus nog volop bezig met het aanschaffen van materiaal ed.
Nu is mijn vraag of er verschil bestaat dus een mannelijke en een vrouwelijke broek? Meer bepaald verschil in het zeemvel?

Alvast Bedankt Groetjes
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

hallo Knijn en welkom bij MTB.be om te beginnen.
er is inderdaad een verschil tussen een koersbroek voor de dames en de heren, ik denk dat de vormen al iets anders zijn van de broek zelve en het zeem is al helemaal anders gevormd voor de dames maar normaal gezien zullen ze je dat we melden hoor bij de aankoop van je outfit ( allez ik hoop het anders maar es vragen best ) en verder wens ik je nog vele mtb kilometers.

Gizmo 8)
Gebruikersavatar
Point7
Mountainbiker
Berichten: 468
Lid geworden op: di 22 jun 2004 19:38
Rijdt met: Cannondale 2013 F29 Carbon 3

Bericht door Point7 »

Voor dames zijn er inderdaad specifieke broeken en truitjes/vesten. Deze hebben meer "vrouwelijke" vormen.

De zeem is ook verschillend en beter geschikt voor een dames-poepke. =D>

Daarbij zijn er ook nog speciale zadels voor vrouwen.

De mede-biksters op het forum zullen daar wel meer over weten en enkele tips geven.


PS: Laat je niet van de wijs brengen door mijn avatar. Ik ben wel degelijk een bikER. :drunk: :bounce: :wink:
Gebruikersavatar
SOM epic ghost
Mountainbiker
Berichten: 981
Lid geworden op: wo 11 aug 2004 22:44
Rijdt met: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
Contacteer:

Bericht door SOM epic ghost »

ik denk dat het niet echt uitmaakt of je met een vrouwenzeem of mannenzeem rijdt.

ik ken mannen die absoluut met een vrouwenzeem willen rijden omdat dit comfortabeler is (of zijn dit bijgedachten :wink: ) en ook andersom.
stresskip
Mountainbiker
Berichten: 373
Lid geworden op: do 04 nov 2004 00:06
Rijdt met: naamloos knalgeel met xt zonder vering dus keihard

Bericht door stresskip »

bij de betere fietsenzaken hebben ze een hele kledinglijn voor fietsdames
bvb.bij VANDEPLAS in Zoersel
edi
Mountainbiker
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 13:52
Rijdt met: Orbea Oiz

zeemvel

Bericht door edi »

Heeft er soms iemands tips, moet een nieuwe koersbroek aanschaffen want de mijne begint serieus te verslijten. Mijn huidige is van Nalini...zeer goed zeemvel, nog nie beter gehad, geen last van zadelpijn.....maar één probleemke scheurt aan de naad van de zeemvel met de broek, met als gevolg dat er gaten in de stof zitten. Denk dat die stof gewoon te licht is ... mijn vriend heeft ook één van hetzelfde merk, was een witte een paar keer wassen en de stof was énorm dun geworden..
Daarom heeft er iemand tips voor een nieuwe aankoop, en ik sta er wel op dat het uitdrukkelijk een vrouwen zeemvel is , bovendien zou ik eens ene willen hebben met bretellen... verwoede pogingen heb ik al ondernomen om zo een te vinden hier werd ik telkens geconfronteerd met dezelfde problemen: uitverkocht, te duur, of mijn maat niet meer, het is alsof er alleen maar larges gemaakt worden in die broeken en moet echt nen small hebben.

Tips zijn welkom by the way woon in maldegem, misschien winkels die aan te raden zijn in de brede omgeving ????
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Re: zeemvel

Bericht door »

edi schreef:Heeft er soms iemands tips, moet een nieuwe koersbroek aanschaffen want de mijne begint serieus te verslijten. Mijn huidige is van Nalini...zeer goed zeemvel, nog nie beter gehad, geen last van zadelpijn.....maar één probleemke scheurt aan de naad van de zeemvel met de broek, met als gevolg dat er gaten in de stof zitten. Denk dat die stof gewoon te licht is ... mijn vriend heeft ook één van hetzelfde merk, was een witte een paar keer wassen en de stof was énorm dun geworden..
Daarom heeft er iemand tips voor een nieuwe aankoop, en ik sta er wel op dat het uitdrukkelijk een vrouwen zeemvel is , bovendien zou ik eens ene willen hebben met bretellen... verwoede pogingen heb ik al ondernomen om zo een te vinden hier werd ik telkens geconfronteerd met dezelfde problemen: uitverkocht, te duur, of mijn maat niet meer, het is alsof er alleen maar larges gemaakt worden in die broeken en moet echt nen small hebben.

Tips zijn welkom by the way woon in maldegem, misschien winkels die aan te raden zijn in de brede omgeving ????
Euh,Primator in Zwijndrecht heeft een heel uitgebreide vrouwenlijn.Als je de trip de moeite vindt natuurlijk.Je kan ook nog iéts verder rijden naar Hopmans in Bergen op Zoom (NL) of misschien Van Eyck in Aalst ? En er zullen ook weer andere bikers zijn die vinden dat je die huidige koersbroek gewoon NIET moet vervangen :lol: :lol:
Matchbox
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 21 apr 2003 18:19
Rijdt met: Specialized Rockhopper

Bericht door Matchbox »

Bij Van Eyck in Aalst hebben ze inderdaad nog veel voor dames. Dichter bij Maldegem: er zou een nieuwe winkel in Aalter zijn die iets met Van Eyck te maken heeft: www.fashionforcycling.be Hun cataloog staat ook op de site.

Ik heb persoonlijk Gore fietsbroeken omdat die prijs/kwaliteit wel goed zijn. Van de hot pants die ik vorig jaar kocht ben ik zeer tevreden. Maar ik heb nu ook één met normale lengte gekocht en dit zeem heeft ook nog 2 zijflapjes, waarschijnlijk voor meer comfort, maar ik vind dit niet zo geslaagd omdat je de naden begint te voelen tijdens langere ritten.
Musti
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: do 23 jan 2003 16:49

Bericht door Musti »

ik rij al zeer lang met een vrouwenmodel van agu, niet te duur, slijtvast en vooral (voor mij toch een van de belangrijke redenen voor zo'n vrouwenbroek) met korte benen zodat de rekker aan de onderkant niet shuurt in je knieholte (had ik in het begin soms last van) en zodat in de zomer het gebruinde stuk al begint onder een rok of short

Deze kocht ik bij lokale fietshandelaar, maar idd bij oa van eyck vind je veel meer (misschien zijn er wel winkels in het gentse die ook een uitgebreide collectie hebben)
Plaats reactie