Mio Cyclo 505 Series

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
joantj
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 17 dec 2006 00:33
Rijdt met: wissel met regelmaat ivm werken in de branche

Re: Mio Cyclo 505 Series

Bericht door joantj »

Heb Mio 505HC
Top toestel.
En,,,,in Jip en Janneke taal
Verslavend ,,,,mee te rijden.
Werk perfect op Mac nu.
Mioshare werk super,, Track maken ,
Sync, en rijden maar
Ik zou zeggen ,,kopen
Gebruikersavatar
todra
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 31 mei 2013 12:59

Re: Mio Cyclo 505 Series

Bericht door todra »

joantj schreef: Werk perfect op Mac nu.
Idd. een handige aanwinst, alleen in velden is hij soms niet correct, voor de rest alleen maar voordeel (MTB).
Alleen dat ik hem toch niet aan de praat krijg op Mac (ik werk op OSX 10.5.8)... Wie kan me de nodige info bezorgen?
Heb ook de 505 HC.

Alvast bedankt
dom
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 18 dec 2006 22:49
Rijdt met: 2012 Sw HT 29er

Re: Mio Cyclo 505 Series

Bericht door dom »

Na 2 jaar zwoegen met een garmin 800 is het een plezier met de Mio te werken. Iedereen die geen computer nerd is moet eens goed naar een mio kijken .
skalle
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 30 aug 2009 22:18
Rijdt met: Canyon Lux Cf 29 9.9

Re: Mio Cyclo 505 Series

Bericht door skalle »

Ik heb een mio 505 hc van begin juli en niks anders dan problemen met dit toestel ,

- In juli op vakantie in Spanje , alle dagen rij ik mtb ritten , gpx bestanden invoeren gaat prima .
echter na een paar dagen meerdere keren dat mijn gps het laat afweten midden in een onbekende omgeving(-volgende problemen -vastlopen scherm , reageren zweetdruppels op scherm, hartslagmeting volledig verkeerd , hoogtemeters bijna het dubbele dan originele opgegeven..
Gps na mijn vakantie opgestuurd , ze zouden het scherm vervangen hebben (had een nieuwe gevraagd, echter)
Na de reparatie nog steeds problemen , oa de hoogtemeters bijna 40 % te veel
Enkele weken terug in Bouillon (grand raid godefroy) mtb-er zijn houder was afgebroken , zijn mio 505 niet meer terug gevonden (gebeurt frequent)
-Vorige week tijdens onze vakantie te Luxemburg
1 ste dag , een eenvoudige routeberekening in Luxemburg Stad kon hij niet , vond de postcodes niet en konden we ook niet ingeven ,
de volgende dagen richting Vianden.. deed hij ook geen routeberekingen , blokkeerde steeds op 66 % en 99 % met als resultaat dat we de bordjes en drukkere banen moesten volgen , echt niet te doen en ons leven geriskeerd !!Gps vindt ook moeilijk de satellieten in begin , duurt zeer lang. Erg , je zo moeten ergeren in een toestel van bijna €500
Dit weekend , na enkele keren opnieuw op te starten eindelijk satellieten gevonden.een mtb tocht in de buurt gereden, na 70 km zonder reden plots geblokkeerd (zwart scherm)
resultaat , de rit niet kunnen opslaan , de mio 505 hc..... mijn grootste miskoop !!
skalle
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 30 aug 2009 22:18
Rijdt met: Canyon Lux Cf 29 9.9

Re: Mio Cyclo 505 Series

Bericht door skalle »

Uiteindelijk na lang aandringen heb ik vorig jaar nog een nieuwe gekregen ter vervanging,
Op een enkele keer na geen noemenswaardige problemen met dit toestel. O:)
Gebruikersavatar
Harrehart123
Mountainbiker
Berichten: 746
Lid geworden op: vr 23 dec 2011 12:28
Rijdt met: Pilot - Rohloff - Belt
Contacteer:

Re: Mio Cyclo 505 Series

Bericht door Harrehart123 »

Grote nadeel van Mio is dat je een kaartachtergrond nodig hebt.
Zat in Nicaragua met wat fietsers met Mio's en kreeg het toestel niet aan de praat omdat er geen kaarten opstonden.
Of doe ik iets verkeerd?
Gebruikersavatar
Erik.B
Mountainbiker
Berichten: 1396
Lid geworden op: di 05 jul 2005 11:21
Rijdt met: Orbea Oiz TR

Re: Mio Cyclo 505 Series

Bericht door Erik.B »

Harrehart123 schreef:Grote nadeel van Mio is dat je een kaartachtergrond nodig hebt.
Zat in Nicaragua met wat fietsers met Mio's en kreeg het toestel niet aan de praat omdat er geen kaarten opstonden.
Of doe ik iets verkeerd?
Er staat alleen maar Europa op als ik mij niet vergis
Gebruikersavatar
Ninja
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 16 dec 2007 19:05
Rijdt met: BSB

Re: Mio Cyclo 505 Series

Bericht door Ninja »

Mio 505 heeft een constructie fout...dop onderaan breekt bij vele toestellen af...zolang dit niet opgelost is zou ik gene Mio 505 aanraden [-X
Gebruikersavatar
VaMalder
Mountainbiker
Berichten: 393
Lid geworden op: zo 17 feb 2008 09:29
Rijdt met: Ene me 64 spaken en 2 pedalen

Re: Mio Cyclo 505 Series

Bericht door VaMalder »

Na 2 jaar en 3 maand gebruik deel ik graag volgende ervaringen :

+zeer gebruiksvriendelijk (geen gedoe met kaartenwissel)
+levensduur batterij
+sync via wifi
+online interface/update interface

-updates (elke update geeft problemen - gaande van verdwenen kaarten tot een volledig onbruikbaar toestel)
-tijd tussen 2 updates - ik denk dat ze met 1 programmeur zitten in bijberoep en halftijds, blij met 1 update per jaar..
-bugs (koppeling telefoon heeft nooit gewerkt)
-touchscreen defect onderaan aan zone waar er op GO moet geklikt worden etc / reageert niet meer op input. RMA incident geopend en ga hem deze week terugsturen voor reparatie.

Geen problemen gehad met afbrekende onderdelen zoals hierboven vermeld.. Of ik nog een MIO ga aanschaffen .. afwachten tot volgende week.
Gebruikersavatar
Ninja
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 16 dec 2007 19:05
Rijdt met: BSB

Re: Mio Cyclo 505 Series

Bericht door Ninja »

VaMalder schreef:Na 2 jaar en 3 maand gebruik deel ik graag volgende ervaringen :

+zeer gebruiksvriendelijk (geen gedoe met kaartenwissel)
+levensduur batterij
+sync via wifi
+online interface/update interface

-updates (elke update geeft problemen - gaande van verdwenen kaarten tot een volledig onbruikbaar toestel)
-tijd tussen 2 updates - ik denk dat ze met 1 programmeur zitten in bijberoep en halftijds, blij met 1 update per jaar..
-bugs (koppeling telefoon heeft nooit gewerkt)
-touchscreen defect onderaan aan zone waar er op GO moet geklikt worden etc / reageert niet meer op input. RMA incident geopend en ga hem deze week terugsturen voor reparatie.

Geen problemen gehad met afbrekende onderdelen zoals hierboven vermeld.. Of ik nog een MIO ga aanschaffen .. afwachten tot volgende week.


Het toestel op zich werkt zeer goed en het is nu ook niet zo dat het bij iedereen afbreekt, als het gemonteerd staat in een houder voor het stuur op een koersfiets en je rijdt er mee over kassei breekt het bij verschillende personen af (niet de houder maar onderaan toestel)...in de handleiding staat niet onderhevig aan hoge schokken...maja wa nen uitleg is da :-P
Plaats reactie