Forumoverzicht Productinfo 29er, de bike met de grote wielen Overzicht 29er banden

Overzicht 29er banden

De alsmaar meer aan populariteit winnende mountainbike met de grote wielen, de 29'er, heeft vanaf heden haar eigen forumonderdeel. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht za 08 nov 2014 16:12
bulcky Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Wilier 101x
Iemand al eens gereden met bandjes van een racefiets of stadsfiets op een 29er ? Ik gebruik hem
Nu op te gaan werken en rij iedere dag 25 km . Blijkbaar kan je er banden van een stadsfiets opleggen.
Zou dit goed bollen . Wel geen zicht natuurlijk maar is toch donker s'morgens en s'avonds :)

Bericht za 08 nov 2014 16:27
whaleshark Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem
't zal inderdaad geen zicht zijn... :-k

Bericht zo 09 nov 2014 19:26
spritser Mountainbiker

Mijn bike: Haibike sduro cross 5.0
Ik heb stadsbandjes op mijn bike liggen voor op de weg te trainen en vind het zicht wel mooi.

Bericht ma 10 nov 2014 17:08
whaleshark Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem
Ik geloof je wel... maar smaken verschillen... gelukkig maar :-D

Bericht di 18 nov 2014 14:38
ElGio Mountainbiker

bulcky schreef:
Iemand al eens gereden met bandjes van een racefiets of stadsfiets op een 29er ? Ik gebruik hem
Nu op te gaan werken en rij iedere dag 25 km . Blijkbaar kan je er banden van een stadsfiets opleggen.
Zou dit goed bollen . Wel geen zicht natuurlijk maar is toch donker s'morgens en s'avonds :)

Bij mij liggen er vittoria voyager hypers op, vrij goedkoop te vinden op planet-x en superlage rolweerstand
http://www.planetx.co.uk/i/q/TYVIVOHY/vittoria-voyager-hyper-folding-tyre

Bericht di 18 nov 2014 18:21
BertG Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Niner Air9 x2
whaleshark schreef:
Ik geloof je wel... maar smaken verschillen... gelukkig maar :-D

Ik zou nog liever elke dag achterwaarts naar mijn werk kruipen dan stadsbanden op mijn geliefde mtb leggen. Maar inderdaad, smaken verschillen. 8-[

Bericht di 18 nov 2014 18:28
RigolleM Avatar gebruiker
Mountainbiker

BertG schreef:
Ik zou nog liever elke dag achterwaarts naar mijn werk kruipen dan stadsbanden op mijn geliefde mtb leggen. Maar inderdaad, smaken verschillen. 8-[

+1

Bericht do 08 jan 2015 22:36
steviejanneke Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: GranVille - Radon - Close2 - Martelly
Rara - TB (2.1 of 2.25)

of

RaceK - SpeedK (2.0 of 2.0)

(ik ben 29 aan het opbouwen en op mijn oude 26 reed ik winter RoRo 1.85 & zomer Supermoto 2.35, mijn andere 26 RoRo & Rara 2.25)

is op een 29 die brede banden nodig ?? (ik haat modder ophoping....)

Bericht vr 09 jan 2015 23:51
vani Mountainbiker

Mijn bike: Specialized & BMC
steviejanneke schreef:
Rara - TB (2.1 of 2.25)

of

RaceK - SpeedK (2.0 of 2.0)

(ik ben 29 aan het opbouwen en op mijn oude 26 reed ik winter RoRo 1.85 & zomer Supermoto 2.35, mijn andere 26 RoRo & Rara 2.25)

is op een 29 die brede banden nodig ?? (ik haat modder ophoping....)

Ik rij met 2.10 RR en geraak zowat overal door en op

Bericht zo 08 feb 2015 10:53
toon pertetotal Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Rocky Mountain Element 970rsl,trek madone,
Op mijn buitenlandse trips( Pyreneen,Alpen,Sardinie,....) gebruikte ik voor 26" altijd Fat Albert met double deck flanken en snakeskin.
Welke 29" inch band is daar mee te vergelijken?
Ik verkies sterkte boven gewicht (maar natuurlijk ook gene 100% procent enduro band want er zijn lange tochten gepland)

VorigeVolgende

Keer terug naar 29er, de bike met de grote wielen