Routes aan de kust?

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Terre
Mountainbiker
Berichten: 185
Lid geworden op: zo 15 jun 2003 13:49
Rijdt met: W-VL

Bericht door Terre »

Dat parcours in De Haan is stukken minder dan in Middelkerke, verwacht er niet te veel van...
Gebruikersavatar
Gunter
Mountainbiker
Berichten: 201
Lid geworden op: di 11 nov 2003 00:28
Rijdt met: ne witte

Bericht door Gunter »

Terre schreef:Dat parcours in De Haan is stukken minder dan in Middelkerke, verwacht er niet te veel van...
ik dacht (maar is al heel heel lang geleden) dat dit technisch stuk in De Haan ondertussen al terug weg was??

is alleszins de moeite niet om van verder dan 5km te komen; ga op het strand rijden of ga naar de bloso route in Jabbeke....
filipus
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: za 24 jun 2006 12:48
Rijdt met: Merida Carbon Special Edition Disc

Wissant

Bericht door filipus »

In Wissant ( frankrijk ) liggen prachtige bewegwijzerde routes vlak aan de zee. Het is daar zeer heuvelachtig door de krijtrotsen waardoor je prachtige uitzichten hebt. Aan de overkant van de zee zie je de witte krijtrotsen van Engeland en als je naar het binnenland toe kijkt zie je de prachtige glooiende velden. Je bent vanuit brussel op 2u 1/2 ter plaatse.
Dit is echt een aanrader.
P.S. Neem wel een kaart mee want de bewegwijzering heeft zijn mankementen.
Greetz,
Filip
Gebruikersavatar
Duinenpiepertje
Mountainbiker
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 12 feb 2007 11:00
Rijdt met: Bulls comp 500 SL

Lombardsijdse duinen

Bericht door Duinenpiepertje »

Deze voormiddag een toerke gedaan en wat kwam ik tegen in de Lombardsijdse duinen ? Inderdaad, een illegaal stort. Naast de single track vlakbij de camping een hoop brol op de weg. Zitten er soms de campingbewoners hierachter ? Echt een schande, maar ja zij die dit gedaan hebben zullen waarschijnlijk dit forum niet kennen. Als ik volgende week een uurtje tijd heb ga ik proberen om die rommel van het parcours te krijgen, zodat we er weer lustig kunnen rondtoeren.

Greetz

Duinenpiepertje
chrissie
Mountainbiker
Berichten: 272
Lid geworden op: di 11 jul 2006 23:12
Rijdt met: 29 -T24
Contacteer:

Re: Routes aan de kust?

Bericht door chrissie »

We logeren binnenkort in oostduinkerke, iemand goeie gps routes of linkje, op wikiloc is er niet veel te vinden.
Gebruikersavatar
Slazwierder
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: ma 10 sep 2012 10:10

Re: Routes aan de kust?

Bericht door Slazwierder »

chrissie schreef:We logeren binnenkort in oostduinkerke, iemand goeie gps routes of linkje, op wikiloc is er niet veel te vinden.
Paul Herygers route is wel çava, wel een beetje kort. Als je de verbinding naar het calmeynbos in de Panne erbij pakt kom je toch aan een 20-tal km

http://bezoeker.koksijde.be/product/341 ... ygersroute" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1882
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Routes aan de kust?

Bericht door patje2 »

Dit weekend enkele groen blosopijltjes gezien in Nieuwpoort en ze proberen te volgen een grote ramp.
Mits wat navraag bij de gemeente en bloso zou deze inog n aanleg zijn en is de inhuldeging gepland voor ergens dit jaar nog geen datum bepaald maar ze hopen het nog voor de zomer rond te krijgen.

Ik heb er de blauwe van De Panne en de groene van Koksijde gereden via enkele offroadwegeltjes van in Middelkerke vertrokken en terug met onderweg een stukje groen Nieuwpoort en de stukken tussen Lombartsijde en Westende.

Heeft iemand al de groene assen gereden van Nieuwpoort naar Diksmuide (15km)of van Oostende naar Torhout (20km) Zouden oude treinsporen zijn dus niet echt technich denk ik dan Maar als trainingsritjes eerst de duinen van Westende en Lombaertsijde zo via Nieuwpoort naar Diksmuide daar via een voor mij nu nog onbekend stuk naar Torhout en zo via Oostende terug naar de kust de duinen van Raversijde en Middelkerke terug om op een 70a80km te komen
Gebruikersavatar
Pompierke
Kerstman
Berichten: 485
Lid geworden op: wo 16 feb 2005 21:21
Rijdt met: Cube

Re: Routes aan de kust?

Bericht door Pompierke »

patje2 schreef:Dit weekend enkele groen blosopijltjes gezien in Nieuwpoort en ze proberen te volgen een grote ramp.
Mits wat navraag bij de gemeente en bloso zou deze inog n aanleg zijn en is de inhuldeging gepland voor ergens dit jaar nog geen datum bepaald maar ze hopen het nog voor de zomer rond te krijgen.

Ik heb er de blauwe van De Panne en de groene van Koksijde gereden via enkele offroadwegeltjes van in Middelkerke vertrokken en terug met onderweg een stukje groen Nieuwpoort en de stukken tussen Lombartsijde en Westende.

Heeft iemand al de groene assen gereden van Nieuwpoort naar Diksmuide (15km)of van Oostende naar Torhout (20km) Zouden oude treinsporen zijn dus niet echt technich denk ik dan Maar als trainingsritjes eerst de duinen van Westende en Lombaertsijde zo via Nieuwpoort naar Diksmuide daar via een voor mij nu nog onbekend stuk naar Torhout en zo via Oostende terug naar de kust de duinen van Raversijde en Middelkerke terug om op een 70a80km te komen
hoi,

Ik ben van Diksmuide en kan u wel een alternatief aanbieden om nieT constant gebruik te moeten maken van de groene route (frontzate) naar Diksmuide en zo verder naar de groene route van Torhout naar Oostende, als je uw email doorgeeft kan ik u wel een gpx doorsturen

grtzz,

pompierke
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1882
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Routes aan de kust?

Bericht door patje2 »

patje2 schreef:Dit weekend enkele groen blosopijltjes gezien in Nieuwpoort en ze proberen te volgen een grote ramp.
Mits wat navraag bij de gemeente en bloso zou deze inog n aanleg zijn en is de inhuldeging gepland voor ergens dit jaar nog geen datum bepaald maar ze hopen het nog voor de zomer rond te krijgen.

Ik heb er de blauwe van De Panne en de groene van Koksijde gereden via enkele offroadwegeltjes van in Middelkerke vertrokken en terug met onderweg een stukje groen Nieuwpoort en de stukken tussen Lombartsijde en Westende.

Heeft iemand al de groene assen gereden van Nieuwpoort naar Diksmuide (15km)of van Oostende naar Torhout (20km) Zouden oude treinsporen zijn dus niet echt technich denk ik dan Maar als trainingsritjes eerst de duinen van Westende en Lombaertsijde zo via Nieuwpoort naar Diksmuide daar via een voor mij nu nog onbekend stuk naar Torhout en zo via Oostende terug naar de kust de duinen van Raversijde en Middelkerke terug om op een 70a80km te komen
Chek pb
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1882
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Routes aan de kust?

Bericht door patje2 »

In Nieuwpoort zou de route officieel open gaan op 6 juni 2015 ik ga alvast een poging doen om op de huldeging aanwezig te zijn. Deze datum heb ik van de sportdienst van de gemeente gekregen
Plaats reactie