Zo 28/09/2014 - Waarloos - 6de editie

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
CAAD
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 01 mei 2011 20:33
Rijdt met: FSI

Re: Zo 28/09/2014 - Waarloos - 6de editie

Bericht door CAAD »

Tijdens de technische passage op de Schorre, die trouwens super was, brak de achterderailleur van m'n maat z'n bike er af....einde verhaal dachten wij...dat was buiten de organisatie gerekend die ons ter plaatse kwam depanneren en zowaar een vervangfiets ter beschikking stelde zodat we alsnog onze fantastische tocht konden verderzetten. Hoedje af voor WT Waarloos! =D>
Gebruikersavatar
wardje
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: ma 08 jun 2009 11:46
Rijdt met: scot spark 920 / 2019

Re: Zo 28/09/2014 - Waarloos - 6de editie

Bericht door wardje »

vandaag ook is gestart in waarloos, mn 1e x echter , alles boven verwachting , echt supermooi tochtje , extreem was wel echt extreem ,, maar fun gehalte laag zeer hoog ,
knappe organisatie,,, bijna perfect , op t laatst van de lange afstand in t bos , wel met enige , dubbele rondjes gereden , een pijltje meer zou dan wonderen doen , zo goed als 78 km , in n stralend zonneke ,, thnx ,, doe zo voort mannen ;-) :-D
Gebruikersavatar
WULTEPUTTE123
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: do 19 apr 2012 19:44
Rijdt met: merida

Re: Zo 28/09/2014 - Waarloos - 6de editie

Bericht door WULTEPUTTE123 »

Vandaag uit 't Gentse afgekomen om Vtt te rijden. Het forum vertelde lovende woorden en deze zijn zeker vervuld.
Heb de volle 74.5 gereden met extreme stukken erbij, en die waren wel best extreem technisch. Hier merkte dat mijn techniek nog niet alles is, maar toch vlotjes over gegaan.
De rit was super, de bepeiling was volgens mij ook heel goed, en de bevoorradingen kon niet beter voor mij. Stukje fruit koekje water en sportdrank. Meer moet dat niet zijn.
Een dikke mercie aan de organisatie voor ons toch weer een mooi parkour in elkaar te steken en zeker tot de volgende editie.
Geef jullie parkourbouwers maar eens een dikke dank u wel =D> .
En voor de prive stukken die er zouden zijn, bedankt ook voor deze mensen.

Mss 1 klein minpuntje, als we terug van die 2 blauwe fiets bruggen kwamen, dan stuurden jullie ons langs de zijkant en deze was net gemaaid, wel goed, maar derailleur en tandwielen vol met dat gras en een dik tak rond schijfrem. Boven eerst grondig uitgemest en alles werkte weer normaal. Daar ons mss boven laten rijden. Maar dat is maar een detail hoor.

Gr Wimmeke den Biker :-D
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Zo 28/09/2014 - Waarloos - 6de editie

Bericht door Dickie »

Mooie tt.
Eigenlijk een vrij hoog asfaltgehalte, maar de passage langs de Schorre en omgeving maakt dat ruimschoots weer goed.
Op die extreme stukjes soms gedacht dat het niet ging lukken, maar het fietsje heeft me overal goed doorgeloodst.
3 bevoorradingen op de lange afstand was zeker genoeg van het goede.
De afspuit vond ik wat te grof voor de lagers en daarom heb ik de vlo maar direct in de auto geladen.
Wegens tijdsgebrek heb ik de aprés moeten laten schieten.
Volgend jaar hopelijk meer tijd :wink:
Gebruikersavatar
go2go2
Mountainbiker
Berichten: 350
Lid geworden op: za 11 nov 2006 11:18
Rijdt met: Niner Jet carbon, Niner Emd, Gaea voor het bos. Columbus, Chaos voor de weg

Re: Zo 28/09/2014 - Waarloos - 6de editie

Bericht door go2go2 »

Pech tocht :
-Op de schorre leeglopende band waardoor een paar stukskes echt wel tricky begonnen te worden. Bijpompen lukte niet. Dus binnenband moeten steken. Iedereen was aan het einde aan het wachten waardoor ik het laatste stukske extreem maar niet meer genomen heb. Jammer!
-Nadien op een vlak stuk iemand voorbij willen steken in hoog gras waar stronk onder verstopt zat. Voorwiel dubbel geplooid en op mijn bakkes. Balen!

Eerste extreem technisch deel van Schorre was OK. Tweede deel was ik minder fan van. Plakkerige klei maakte dat ik iets teveel naar mijn goesting schoof en grip verloor waardoor ik regelmatig naar boven aan het wandelen was.

Bevoorradingen waren meer dan OK. Pijlen niet altijd even duidelijk.

Toch vervelend dat 3 mooie tochten op dezelfde dag vielen nl. Zelem-Waarloos-Camba.
Stevestrong
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 11 aug 2010 14:47
Rijdt met: Merida Ninety-six, Cube Reaction GT Race

Re: Zo 28/09/2014 - Waarloos - 6de editie

Bericht door Stevestrong »

Net als de voorbije 3 jaar ben ik weer met een grote glimlach huiswaarts gekeerd. Wat wil je, ieder jaar stralend weer en een prachtig parcours. En ieder jaar slaagt WT Waarloos er weer in om verbeteringen aan te brengen aan het parcours. Ik heb zelf de langste afstand gereden inclusief de stukken technisch en extreem. De lus langs Heindonk is aan de saaie kant, maar dat werd ruimschoots goedgemaakt door de rest van het parcours. Tot volgend jaar!
pascalvanhove
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 29 sep 2014 11:15

Re: Zo 28/09/2014 - Waarloos - 6de editie

Bericht door pascalvanhove »

Beste OSW & WT-Waarloos,
Een dikke proficiat met de geslaagde organisatie van jullie VTT-tocht! Ook wel dankzij het perfecte zomerweer - maar dat moet je verdienen - was het een schitterende ervaring!
De bevoorradingspost is weer op een hoger niveau gebracht: goede fietsparking, mooie toog met verse pannekoeken!! En live muziek!! De standaard wordt wel heel hoog gelegd...
Het straatcafe bij aankomst blijft ook een topper
Maar toch vooral het parcours. De technische en 'extreme' lussen door de Schorre en de daarnaast liggende kleiputten zijn elk jaar weer uitzonderlijk. Doordat we speciaal wat vroeger vertrokken zijn (half 9) konden we er dit jaar in grotere rust van genieten.
Daarna echter aangenaam verrast door de verschillende single track parcours rondom St-Katelijne-Waver: de 'parcoursbouwers' hebben zich hier echt uitgeleefd! Met die doorgang door de verlaten spoorwegtunnel als grappigste voorbeeld. Ik had de indruk dat er tegenover vorige jaren meer onverhard/single track was.
Wat mij betreft toch zeker de meest bijzondere VTT-tocht van de provincie, en met goed weer zoals gisteren ook 1 van de leukste. Ik kijk al uit naar de volgende editie!
Gebruikersavatar
PhilippeBiker
Mountainbiker
Berichten: 922
Lid geworden op: ma 19 apr 2010 09:03
Rijdt met: Scott Spark 900

Re: Zo 28/09/2014 - Waarloos - 6de editie

Bericht door PhilippeBiker »

+1
Idd nog beter dan de vorige jaren + leuke singel tracks regio Sint Katelijnewaver(De Schorre kenden we al van parkoerbouwer Flashing). Wat kan er nog verbeteren ? Dikke proficiaat aan de organisatie voor deze 6de editie laat ons hopen dat het weer steeds zo goed mag zijn.
Ook nog eens dikke pluim voor de pechverhelping aan de start waarbij 1 van onze Bikers super werd geholpen met zijn platte band zodat hij toch zijn toch zorgeloos kon verder zetten.
Braeckie
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: do 10 dec 2009 12:45
Rijdt met: Scott Scale 950 / Canyon Yellowstone race

Re: Zo 28/09/2014 - Waarloos - 6de editie

Bericht door Braeckie »

Topzondag gehad in eigen streek.
Gekozen voor de 74km en super geamuseerd!

Het technische parcours in de Schorre, de bevoorrading met warme pannekoekjes en live bandje, het grote terras met Grimbergen en het nazomerzonnetje: alle ingrediënten waren aanwezig voor een topdag!
Proficiat en een dikke merci aan de organisatie!
Gebruikersavatar
patje
Mountainbiker
Berichten: 437
Lid geworden op: zo 04 jan 2004 19:14
Rijdt met: specialized epic - stumpjumper

Re: Zo 28/09/2014 - Waarloos - 6de editie

Bericht door patje »

Ik ga hier misschien op mijne donder krijgen maar ik vond het niet tof daar in de Schorre.
Pas op niets op de organisatie aan te merken die was perfect, maar die korte bochten, afdalingen, klimmen en schuine kanten dat is niets voor mij. Geef mij een lange technische klim of afdaling . Komt dat omdat ik met een 29 er rij maar ik moest toch dikwijls te voet.
't zal misschien gewoon aan mij liggen :-k
Plaats reactie