Zo 31/08/2014 Tielt-Winge :: 22ste Hagelandse Heuvels

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 998
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: Zo 31/08/2014 Tielt-Winge :: 22ste Hagelandse Heuvels

Bericht door koppigaard »

Ondanks de straatbbq van gisteravond toch met intentie vertrokken om de 100 te doen. Na 20 km geconstateerd dat ik met een AV van rond de 15 een volledige werkdag zou nodig hebben en, goe wetend, dat er thuis nog een boel opruimwerk lag te wachten, gekozen voor de 65. En dan, ik had me intussen verzoend met deze keuze, kregen we een fikse regenbui over ons heen. Fietsen werd daarna eerder pogen om recht te blijven. Wat me gelukt is, dank je wel. Over de grote baan toch heel wat bikers in tegengestelde richting gepasseerd, kozen zeker voor de snelle afschakeling. Soms gedacht, waar ben ik in godsnaam aan begonnen. Toch geëindigd met een gemeend dankjewel aan 2 mensen van de organisatie. Geef dit door aan de collega's want de TT van Tielt-Winge is al jaren een topper.
Gebruikersavatar
frits motaar
Mountainbiker
Berichten: 844
Lid geworden op: di 13 jan 2009 11:59

Re: Zo 31/08/2014 Tielt-Winge :: 22ste Hagelandse Heuvels

Bericht door frits motaar »

GW schreef:Dan zul jij nen ander weg genomen hebben als wij he :-D . En kzeg toch da ze aan het weer niks kunnen doen. Jammer maar het was WEL baggeren op sommige stukken. En het was geen aanval op de organisatie want die is goed en als het weer niet mee zit heb je pech maar je moet eerlijk zijn. vettig is vettig he man.

En als jij die tt's opzoekt zal ik nooit met jou mee rijden hoor :wink:
je was wat laat vertrokken zeker,want ik was om 7u45 weg en van "baggeren" heb ik ook niet gemerkt hoor,ik ging nochtans voor de 105km,maar na 90km en een fikse stortbui zo rond 12u15 heb ik maar gekozen om rechtstreeks naar huis te rijden(nog 23km).
als je toen nog op het parcours zat,dan zou het wel eens kunnen dat je moest "baggeren".
robert40
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: wo 18 dec 2013 07:56
Rijdt met: GT, Sensa.

Re: Zo 31/08/2014 Tielt-Winge :: 22ste Hagelandse Heuvels

Bericht door robert40 »

Gevonden, helm + bril.
Gebruikersavatar
GW
Mountainbiker
Berichten: 437
Lid geworden op: di 17 jan 2012 20:53
Rijdt met: fully-enduro-downhill
Contacteer:

Re: Zo 31/08/2014 Tielt-Winge :: 22ste Hagelandse Heuvels

Bericht door GW »

frits motaar schreef:
GW schreef:Dan zul jij nen ander weg genomen hebben als wij he :-D . En kzeg toch da ze aan het weer niks kunnen doen. Jammer maar het was WEL baggeren op sommige stukken. En het was geen aanval op de organisatie want die is goed en als het weer niet mee zit heb je pech maar je moet eerlijk zijn. vettig is vettig he man.

En als jij die tt's opzoekt zal ik nooit met jou mee rijden hoor :wink:
je was wat laat vertrokken zeker,want ik was om 7u45 weg en van "baggeren" heb ik ook niet gemerkt hoor,ik ging nochtans voor de 105km,maar na 90km en een fikse stortbui zo rond 12u15 heb ik maar gekozen om rechtstreeks naar huis te rijden(nog 23km).
als je toen nog op het parcours zat,dan zou het wel eens kunnen dat je moest "baggeren".
idd wij zijn laat vertrokken maar ook voor de stortbui enkele zeer vettge stroken tegen gekomen hoor? Nu ja pech met het weer zeker? Volgende keer beter he. :-D
Gebruikersavatar
Geoffe
Mountainbiker
Berichten: 509
Lid geworden op: do 02 aug 2007 14:10
Rijdt met: Te veel volgens de trouwboek

Re: Zo 31/08/2014 Tielt-Winge :: 22ste Hagelandse Heuvels

Bericht door Geoffe »

Kenny B schreef:Vandaag 65 km gedaan. Was een mooie gevarieerde rit. Prima bevoorrading ( voornamelijk in Bekkevoort). Organisatorisch was het meer dan oke. Ik ben zelf uit de regio en heb padjes en stukken bos gezien die ik nog niet kende.
Goed gedaan, het was top (o) (o)
Idem, maar gvd die kl*te regenbui op het einde was een serieuze domper. 't Was niet de eerste keer dat ik deze 'zomer' z*knat ben geworden op de fiets.
Tot volgend jaar
Gebruikersavatar
Corleone
Mountainbiker
Berichten: 750
Lid geworden op: za 05 sep 2009 14:23
Rijdt met: Niner air,scott genius 730,Cannondale moterra

Re: Zo 31/08/2014 Tielt-Winge :: 22ste Hagelandse Heuvels

Bericht door Corleone »

Mooie tocht met vele speelbosjes!Jammer van die regenbui maar het kon mijn pret niet bederven.
65km uitgereden en met de laatste 10km de zon in het gezicht.

Maar aan de weide te zien waren al veel mensen naar huis...jammer.
Toch een dikke merci aan deze organisatie!
Gebruikersavatar
MTBFrank
Mountainbiker
Berichten: 129
Lid geworden op: do 13 jan 2011 20:55
Rijdt met: FOCUS Raven Ltd 29'r - Specialized Epic Expert

Re: Zo 31/08/2014 Tielt-Winge :: 22ste Hagelandse Heuvels

Bericht door MTBFrank »

Vanmorgen vertrokken voor de 105. Toen het begon te regenen op de voorlaatste splitsing beslist om toch maar sneller binnen te komen. Uitgekomen op een +/- 92km. Door de regen werd het parcour toch wel omgetoverd in een baggerpartij met momenten.
Sommige hellingen naar boven gewandeld doordat het achterwiel geen grip meer kreeg met de RaRa.
Moe en uitgeregend terug naar huis .... :-&
el gordo
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 10 jan 2010 21:06
Rijdt met: heeft geen zijwieltjes meer

Re: Zo 31/08/2014 Tielt-Winge :: 22ste Hagelandse Heuvels

Bericht door el gordo »

Wat een aangename verrassing! Al vaak komen rijden in deze regio, maar het lijkt dat deze organisatie meer bos weet te benutten dan andere clubs in de regio. De eerste keer hier in Tielt-Winge, maar zeker niet de laatste keer! Aangenaam verrast door de vele singletracks dat de organisatie had aangelegd, zeker die geweldige voor de 1ste bevoorrading (66K).

We hadden geluk, desondanks een mindere dag van 3 vd 4 aanwezige leden toch nog een avg gehaald van >19km/u wat resulteerde in slechts 1km rijden in de regen :-)

tja baggeren, dat is perceptie zeker? In vergelijking met het Waalse Surister 2 weken geleden was het hier kurkdroog.
Gebruikersavatar
frits motaar
Mountainbiker
Berichten: 844
Lid geworden op: di 13 jan 2009 11:59

Re: Zo 31/08/2014 Tielt-Winge :: 22ste Hagelandse Heuvels

Bericht door frits motaar »

el gordo schreef:Wat een aangename verrassing! Al vaak komen rijden in deze regio, maar het lijkt dat deze organisatie meer bos weet te benutten dan andere clubs in de regio. De eerste keer hier in Tielt-Winge, maar zeker niet de laatste keer! Aangenaam verrast door de vele singletracks dat de organisatie had aangelegd, zeker die geweldige voor de 1ste bevoorrading (66K).

We hadden geluk, desondanks een mindere dag van 3 vd 4 aanwezige leden toch nog een avg gehaald van >19km/u wat resulteerde in slechts 1km rijden in de regen :-)

tja baggeren, dat is perceptie zeker? In vergelijking met het Waalse Surister 2 weken geleden was het hier kurkdroog.
idd,ik was ook verrast door het mooie parcours.
ik heb al tien tallen keren in deze regio gereden,en normaal heb ik het zo niet op die
"kunstmatige kronkelbosjes" maar hier was het echt mooi gedaan,zeker dat parcourke net voor de 2de bv op de 105km,dat bleef maar duren,chapoooo!! =D>
ook ik kwam doornat thuis met een stralende zon en 116km op de teller.
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Zo 31/08/2014 Tielt-Winge :: 22ste Hagelandse Heuvels

Bericht door Wacky-S »

Als de zo goed als laatste vertrokken voor de 105 km (9:45) en de zo goed als laatste binnengekomen :-"
Ook bij mij heeft de regen en het baggeren ervoor gezorgd dat ik het na een dikke 70 km voor bekeken heb gehouden. Erg jammer want het was een top organisatie, maar de kaars was uit 8-[

Bepijling was perfect, zo goed zie je zie niet vaak =D>
Parcours was mooi met zowel brede paden als single tracks en stukjes verbindingsasfalt.
Voor de regenbui, op 1 voetje aan de grond na, alles kunnen rijden, na de regenbui was het bij momenten meer glijden dan rijden.
De bevoorradingen, waren goed, alles wat je nodig had en ZEER vriendelijke bediening.

Een dikke proficiat aan de organisatie en tot volgend jaar (met hopelijk beter weer) (o)
Plaats reactie