ATB Cross

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Restyle
Mountainbiker
Berichten: 152
Lid geworden op: di 22 mei 2012 21:44
Rijdt met: Specialized Epic

Re: ATB Cross

Bericht door Restyle »

tek-zotic schreef:
Restyle schreef:De wedstrijd in merksplas is enkel voor teams, als individuele kan ik daar geen punten gaan scoren, correct?
vorig jaar kreeg iedereen 5 punten als je mee reed daar (zowel team als individueel), voor velen dus hun beste uitslag van het jaar :p
hmm da's wel nie zo cool, ma da begint daar al om 9uur en kmoet een uur rijden pff tga ne vroege worde :(
Gebruikersavatar
Numberz
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 12:41
Rijdt met: Flyxii FR-217

Re: ATB Cross

Bericht door Numberz »

Als individuele rijder is dit een nutteloze wedstrijd. Iedere deelnemer krijgt 5 ptn. Wat is het nut nog om mee te doen? Ik heb er alleszins niet zo veel zin in, er zijn leukere wedstrijden die dag. Maar als je niet mee doet, doet de concurrentie een goede zaak in het klassement... eigelijk is dit dus een verplichte wedstrijd!
dago
Mountainbiker
Berichten: 296
Lid geworden op: za 21 aug 2010 22:36
Rijdt met: scoppio 201.1/ ronanda 29er/ beone crd comp

Re: ATB Cross

Bericht door dago »

en hoe gaat dit alles in zijn werk die dag?
Gebruikersavatar
Katspeed
Mountainbiker
Berichten: 54
Lid geworden op: za 05 nov 2005 22:47
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: ATB Cross

Bericht door Katspeed »

dago schreef:en hoe gaat dit alles in zijn werk die dag?
https://sites.google.com/site/atbcross/teamwedstrijd
Restyle
Mountainbiker
Berichten: 152
Lid geworden op: di 22 mei 2012 21:44
Rijdt met: Specialized Epic

Re: ATB Cross

Bericht door Restyle »

Numberz schreef:Als individuele rijder is dit een nutteloze wedstrijd. Iedere deelnemer krijgt 5 ptn. Wat is het nut nog om mee te doen? Ik heb er alleszins niet zo veel zin in, er zijn leukere wedstrijden die dag. Maar als je niet mee doet, doet de concurrentie een goede zaak in het klassement... eigelijk is dit dus een verplichte wedstrijd!
Ja dat gevoel heb ik dus ook, vind het een beetje jammer, maar ik snap natuurlijk wel dat ze op die manier toch wat volk willen lokken voor de weddtrijd.
Gebruikersavatar
wim vanderzanden
Mountainbiker
Berichten: 202
Lid geworden op: di 09 okt 2012 12:21
Rijdt met: Rocky mountain Vertex 950 RSL

Re: ATB Cross

Bericht door wim vanderzanden »

Elke wedstrijd is dan een verplichte wedstrijd als je het zo bekijkt hé. Ik weet niet wat jullie bedoeling is van de atb cross. Maar ik doe vooral mee voor de sfeer die er rond hangt. Het klassement daar lig ik niet zo van wakker. Het is niet dat er geld mee te verdienen valt.
Gebruikersavatar
Numberz
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 12:41
Rijdt met: Flyxii FR-217

Re: ATB Cross

Bericht door Numberz »

Voor het geld doet niemand het he :-) maar ik tracht wel elke week een zo goed mogelijk resultaat neer te zetten en dat geldt ook voor mijn klassement. Dat is mijn motivatie om te trainen. Ik ga niet om leffes te drinken na de wedstrijd :-)
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: ATB Cross

Bericht door Reflex »

Het gaat toch om de wedstrijd zelf? Als je nu goed hebt gereden en een positie hebt waar je tevreden mee bent is het toch goed? Wat maakt het dan uit of je een goede zaak doet in het klassement?

Ik rij slechts enkele wedstrijden uit de atbcross omdat ik marathons rij en sta dus altijd achteraan. Toch ben ik tevreden als mijn rondetijden goed zijn en ik veel mensen inhaal. Of ik dan 20e of 60e in het klassement sta zal mij een worst wezen.

Je kan het ook anders zien. Je kan lekker onbezorgd fietsen want je bent sowieso gezamenlijk 1ste in het klassement van die dag. Er is niemand die een betere zaak kan doen in het klassement. En je doet een goede zaak ten opzichte van de niet starters. Ideaal moment om extra risico's te nemen voor een goede dag klassering.
Fotopatch
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 23 dec 2012 22:38

Re: ATB Cross

Bericht door Fotopatch »

Zondag 7 september ATB-Cross in Hechtel op een gevarieerd parcour in en rond de duinen van Hechtel en op het oude motorcross circuit waar vroeger ooit een grand prix is geweest. Singletracks afgewisseld met duinen en bergjes en technische stukken. Voor iedereen die zich geroepen voelt om aan deze wedstrijd deel te nemen is welkom.
cureghempiet
Mountainbiker
Berichten: 249
Lid geworden op: vr 25 apr 2008 09:48
Rijdt met: niner emd9 met afterburner ;)

Re: ATB Cross

Bericht door cureghempiet »

Ik zou willen meedoen maar heb geen nummer bij atb cross. moet ik da starten in de open categorie? volgens mij zitten daar al de goei mannen in en heb ik daar dus niks te zoeken...zou spijtig zijn moest ik na enkele ronden eruit te moeten doordat ik gedubbeld ben...

mvg pieter
Plaats reactie