Vulkanbike 2014

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Aeltae
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: di 19 aug 2014 18:00

Vulkanbike 2014

Bericht door Aeltae »

Besten,

ik heb mij ingeschreven om op 13 september mee te doen aan de 100km van de Vulkanbike in Daun, Duitsland.
Heeft er iemand deze al gereden ? Zitten er toffe singletracks en afdalingen in, of is het toch vooral over brede boswegen rijden ?

Een link:
http://vulkanbike.de/eifel-marathon/strecken/" onclick="window.open(this.href);return false;
el gordo
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 10 jan 2010 21:06
Rijdt met: heeft geen zijwieltjes meer

Re: Vulkanbike 2014

Bericht door el gordo »

Vorig jaar heb ik deze gereden in rotweer :-).
Het zijn vooral brede wegen, de startklim van enkele kilometers is een breed schotterpad zodat de wedstrijdrijders hun voorsprong kunnen nemen tov de toerrijders. Je moet je niet verwachten aan singletracks, dan ga je teleurgesteld zijn. Ik kan me slechts 1 (deel van een) afdaling herinneren waarbij ik moeite moest doen om te kijken welke pad ik zou nemen. Laat je ook niet verrassen door de laatste klim naar de Drunkenturm - of zoiets toch. Ookal gaat het weer over schotterpaden, dat is een klim uit 2 delen waarbij de laatste knik het steilste is. Met dan >90km en >2.000hms in de benen kan dat wel eens prikken.

Hij is wel goed georganiseerd, op elke mogelijke splitsing/bocht zit er een vrijwilliger om je de goede richting aan te wijzen. Het is een leuke tocht, zonder meer, blij dat ik hem op "mijn palmares" heb staan. Mooie uitzichten, soms rij je lang door de bossen dat je twijfelt waar de bewoonde wereld is, ...
Aeltae
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: di 19 aug 2014 18:00

Re: Vulkanbike 2014

Bericht door Aeltae »

Leuk om te horen dat het toch een mooie tocht is en dat je vaak in de bossen zit.
Wel jammer dat er weinig singletrack inzit maarja de 100 km en de 2300 hoogtemeters zullen het ook wel de moeite waard maken denk ik. :-)
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Vulkanbike 2014

Bericht door TaurineR »

Ik ben ook reeds ingeschreven voor de 100km.
Ik heb hem 2 jaar geleden gereden, en vond het een mooie rit.
Niet echt technisch, maar wel een heel mooie streek.
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Vulkanbike 2014

Bericht door De Wreter »

Al een keer of 3 gereden.

Mooiste stukken zijn tot bevoorrading twee (aan de boerderij) en na de laatste bevoorrading. Tussenin is het saai en zit je bijna constant in het bos (buiten een doortocht door een dorpje/gehucht met een grasklim en bovenaan een speaker) .
Gebruikersavatar
Butch
Mountainbiker
Berichten: 584
Lid geworden op: wo 24 sep 2008 18:49
Rijdt met: Kona Process 153 - Kona Honzo AL/DL

Re: Vulkanbike 2014

Bericht door Butch »

De Wreter schreef:Tussenin is het saai en zit je bijna constant in het bos
euh is in het bos dan saai? :-) toch leuk in het bos :roll:
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Re: Vulkanbike 2014

Bericht door saiko »

op grote drukke marathons krijg je zelden lange stukken singletrack voorgeschoteld.
Zeker niet als er een chrono is.
En misschien maar goed ook.
Snelle rijders zouden zich ergeren aan de trage en die gaan 'opjagen' al dan niet met opzet.
Trage rijders zouden zich gaan ergeren aan de snellere en zo zou eigenlijk niemand nog genieten van de rit.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Vulkanbike 2014

Bericht door TaurineR »

Butch schreef:
De Wreter schreef:Tussenin is het saai en zit je bijna constant in het bos
euh is in het bos dan saai? :-) toch leuk in het bos :roll:
Natuurlijk is het leuk in het bos.
Enkel als je uren alleen rijd wordt een bos saai, (alle bomen zijn hetzelfde), maar hier zijn steeds rijders om je heen, zodat dit nooit verveelt!.
Voor zover ik me herinner is het bos, met afwisseling van open stukken en dorpjes.
gedewe
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 18 aug 2003 20:36
Rijdt met: Grand Canyon 29 AL 7.9

Re: Vulkanbike 2014

Bericht door gedewe »

Kijk er al naar uit , hopelijk goed weer want verleden jaar bijna gans de tijd regen , volgens mijn clubmakkers. Je kan ook een filmpje bekijken op Youtube
Speedy G.
Mountainbiker
Berichten: 945
Lid geworden op: zo 18 jul 2010 21:12
Rijdt met: Santa Cruz Tallboy XXL & Scott Scale 40 XXL

Re: Vulkanbike 2014

Bericht door Speedy G. »

Het weer ziet er voorlopig alleszins al beter uit in vergelijking met verleden jaar. Dat de zon maar blijft schijnen.
Plaats reactie