Dikke Chinees

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
Gebruikersavatar
tikkes17
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: do 25 apr 2013 10:32
Rijdt met: wil alleen bergaf

Re: Dikke Chinees

Bericht door tikkes17 »

@ slik20, de bike op zich was goed te doen +/- 660€ maar de overheidsgangsters rekenen flink door met taksen, bijna 1200€ moeten bij betalen, ipv van de voorziene 60% zoals je op bijna elke taxcalculator kan uitrekenen, lang leve België ](*,) ](*,) , was aan het twijfelen tussen een chinees of de On One Fatty en heb ondanks de taksen miskozen qua budget, de On One is goedkoper. Je gaat deze toch willen upgraden, remmen, banden, ...

@ Frog 075, de Surly ben ik niet zo van op de hoogte qua prijzen, de On One is idd bij de goedkopere en hoor er weinig echt slecht van, zoals ik al zei ga je deze budgetbikes toch gaan upgraden. Heb nu niet met het betere spul gereden dus kan er weinig over zeggen maar het is voornamelijk als Fun bike bedoeld en niet om een clubritje mee te rijden. Heb er al twee TT's mee gedaan en telkens dik mee geamuseerd. Ok... je moet wat harder duwen en ja.. het klimt wat slechter maar eens boven is het pure fun :wink:
vighor
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 24 jul 2011 09:47
Rijdt met: Surly Moonlander, Muru Witjira

Re: Dikke Chinees

Bericht door vighor »

tikkes17 schreef:@ slik20, de bike op zich was goed te doen +/- 660€ maar de overheidsgangsters rekenen flink door met taksen, bijna 1200€ moeten bij betalen, ipv van de voorziene 60% zoals je op bijna elke taxcalculator kan uitrekenen, lang leve België ](*,) ](*,) , was aan het twijfelen tussen een chinees of de On One Fatty en heb ondanks de taksen miskozen qua budget, de On One is goedkoper. Je gaat deze toch willen upgraden, remmen, banden, ...

@ Frog 075, de Surly ben ik niet zo van op de hoogte qua prijzen, de On One is idd bij de goedkopere en hoor er weinig echt slecht van, zoals ik al zei ga je deze budgetbikes toch gaan upgraden. Heb nu niet met het betere spul gereden dus kan er weinig over zeggen maar het is voornamelijk als Fun bike bedoeld en niet om een clubritje mee te rijden. Heb er al twee TT's mee gedaan en telkens dik mee geamuseerd. Ok... je moet wat harder duwen en ja.. het klimt wat slechter maar eens boven is het pure fun :wink:
60% bijbetalen?
Ik heb een titanium frame van australie laten overkomen en rekening was 5% Invoerrechten plus 21% btw over het gehele bedrag (frame plus verzendkosten).
Zelfde met mijn made in China carbon velgen en vork.
Wel in NL maar ik dacht dat er zo iets als europese regels zijn die dit reguleren.

Gisteren de 45km van La Chouffe gedaan .. Een Sandman tegen gekomen (nou die heeft me ingehaald ;) ) En in de modderige klimmen daar had de fatbike toch minder problemen dan menige 29er van de meerijders. Die gleden zo wat elke kant uit.
Hoezo
Mountainbiker
Berichten: 424
Lid geworden op: za 05 aug 2006 17:19
Rijdt met: Sandman Hoggar Ti

Re: Dikke Chinees

Bericht door Hoezo »

En gemakkelijk de terril opgeraakt...? Ik was er met mijn Sandman Hoggar ;-)
vighor
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 24 jul 2011 09:47
Rijdt met: Surly Moonlander, Muru Witjira

Re: Dikke Chinees

Bericht door vighor »

Terril?
Ben er voor het eerst geweest dus weet niet welke klim je bedoeld.
Heb bij 2 of 3 klimmen een stuk geschoven. Dat was niet vanwege de grip maar omdat mijn benen het niet aankunnen en overbelasten in het begin van een tour ook niet de beste taktiek is.
Gebruikersavatar
tikkes17
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: do 25 apr 2013 10:32
Rijdt met: wil alleen bergaf

Re: Dikke Chinees

Bericht door tikkes17 »

Hoezo schreef:En gemakkelijk de terril opgeraakt...? Ik was er met mijn Sandman Hoggar ;-)
Jaja das gelukt, was de eerste keer met de fat en probleemloos boven gereden, was nochtans juist beginnen regenen (miezeren) en zag er toch een paar schuiven (vooral die nog rap voor me inreden aan het begin van de klim en die dan in de weg reden :lol: )
Heb ik bij u gestaan aan de bevoorrading? Had u nog verwacht tegen te komen want hebben een 10min. staan wachten op ene van ons die verkeerd gereden was...
Hoezo
Mountainbiker
Berichten: 424
Lid geworden op: za 05 aug 2006 17:19
Rijdt met: Sandman Hoggar Ti

Re: Dikke Chinees

Bericht door Hoezo »

Yep was ik bij de bevoorrading. ..heb er nog ff gestaan bij mensen voor wat uitleg vd dikke banden. Tevens ook onderweg nog ff met seat post bezig geweest. Dus die 10 min zullen te kort geweest zijn ;-). Juist voor de terril ook in een groepje gezeten die afscheid van me namen aan de voet vd berg.... (en ik van hun 4 min later :-) heb ze daarna niet meer gezien.
Hoezo
Mountainbiker
Berichten: 424
Lid geworden op: za 05 aug 2006 17:19
Rijdt met: Sandman Hoggar Ti

Re: Dikke Chinees

Bericht door Hoezo »

Yep was ik bij de bevoorrading. ..heb er nog ff gestaan bij mensen voor wat uitleg vd dikke banden. Tevens ook onderweg nog ff met seat post bezig geweest. Dus die 10 min zullen te kort geweest zijn ;-). Juist voor de terril ook in een groepje gezeten die afscheid van me namen aan de voet vd berg.... (en ik van hun 4 min later :-) heb ze daarna niet meer gezien.
Gebruikersavatar
tikkes17
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: do 25 apr 2013 10:32
Rijdt met: wil alleen bergaf

Re: Dikke Chinees

Bericht door tikkes17 »

Toch altijd plezant als ze u onderschatten en dan achteraf licht (of zwaar) gefrustreerd u terug tegenkomen. :lol: :lol:
Plaats reactie