ATB Cross

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Fotopatch
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 23 dec 2012 22:38

Re: ATB Cross

Bericht door Fotopatch »

Zondag gaan we het parcour verkennen voor de ATB-Cross in Hechtel.
Wij vertrekken om 10.00 uur op de parking van de voetbal KFC Hechtel in de Hoefstraat.
Parcour is een gedeelte gewijzigd tov vorig jaar.
Iedereen welkom
Restyle
Mountainbiker
Berichten: 152
Lid geworden op: di 22 mei 2012 21:44
Rijdt met: Specialized Epic

Re: ATB Cross

Bericht door Restyle »

Als het kan zou een filmpje altijd leuk zijn!
Restyle
Mountainbiker
Berichten: 152
Lid geworden op: di 22 mei 2012 21:44
Rijdt met: Specialized Epic

Re: ATB Cross

Bericht door Restyle »

Wat ik wel jammer vind is dat de start volg orde bepaald word door het regelmatigheid criterium en niet door de plaatsen op het kampioenschap, nu weegt het redelijk hard door op je start plaats als je 1 of 2x niet mee gedaan hebt, vindk een beetje jammer.
gbike1
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: za 04 jun 2011 16:50
Rijdt met: Specialized Epic FSR

Re: ATB Cross

Bericht door gbike1 »

Restyle schreef:Wat ik wel jammer vind is dat de start volg orde bepaald word door het regelmatigheid criterium en niet door de plaatsen op het kampioenschap, nu weegt het redelijk hard door op je start plaats als je 1 of 2x niet mee gedaan hebt, vindk een beetje jammer.
Denk dan eens aan de organisatoren van de wedstrijden? We gunnen hen wat inkomsten voor de gedane moeite (geen organisatoren, geen wedstrijden en geen fun voor ons). Indien je laat starten volgens het kampioenschap, heb je gegarandeerd gemiddeld minder starters (men gaat enkel 8 wedstrijden rijden waar men goed in is...), wat de kleine winst voor de organisator nog kleiner zou maken.
Restyle
Mountainbiker
Berichten: 152
Lid geworden op: di 22 mei 2012 21:44
Rijdt met: Specialized Epic

Re: ATB Cross

Bericht door Restyle »

gbike1 schreef:
Restyle schreef:Wat ik wel jammer vind is dat de start volg orde bepaald word door het regelmatigheid criterium en niet door de plaatsen op het kampioenschap, nu weegt het redelijk hard door op je start plaats als je 1 of 2x niet mee gedaan hebt, vindk een beetje jammer.
Denk dan eens aan de organisatoren van de wedstrijden? We gunnen hen wat inkomsten voor de gedane moeite (geen organisatoren, geen wedstrijden en geen fun voor ons). Indien je laat starten volgens het kampioenschap, heb je gegarandeerd gemiddeld minder starters (men gaat enkel 8 wedstrijden rijden waar men goed in is...), wat de kleine winst voor de organisator nog kleiner zou maken.
Daar heb je wel gelijk in, alle lof voor de organisaties die dit op poten zetten.
Mss als ze de penalty wat verlagen om niet mee te rijden.. ik heb er nu 2 verplicht moeten missen ook al zou ik ze heel graag mee doen, maar dat weegt nu wel zwaar door op men start plek. Hoe meer wedstrijden je rijd hoe meer kans op een goed resultaat en ook al ligt het parcours je niet is het toch gewoon tof om mee te doen en die ervaring mee te pakken.
steels
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 07 apr 2010 21:04
Rijdt met: canyon
Contacteer:

Re: ATB Cross

Bericht door steels »

100 punten is inderdaad veel als je niet kan,ik zelf heb er ook al 2 moeten missen.
maar wat mij geweldig stoort is,dat als je niet kan je toch door iemand laat inschrijven en zo maar 50 punten krijgt ipv 100.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: ATB Cross

Bericht door Reflex »

Beetje stil hier... Iemand meer info over de cross van dit weekend? Zie weinig parcoursfilmpjes en wat ik vind bevat met name asfalt en nepbulten. Wel een fatsoenlijk parcours?
Gebruikersavatar
wim vanderzanden
Mountainbiker
Berichten: 202
Lid geworden op: di 09 okt 2012 12:21
Rijdt met: Rocky mountain Vertex 950 RSL

Re: ATB Cross

Bericht door wim vanderzanden »

Weinig relief met hier en daar wat bochten maar niet echt technisch moeilijk vind ik persoonlijk. Ik denk wel dat het vrij vettig gaat worden. Woensdag met de verkenning viel het nog mee maar hier en daar werd het al wel wat schuiven. Ook steken er hier en daar wat gladde wortels uit die bij nattigheid wel is voor problemen kunnen zorgen.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: ATB Cross

Bericht door Reflex »

Ik heb een filmpje gevonden van de parcoursverkenning voor de cyber12 challenge van vorig jaar. Dit is hetzelfde parcours? Veel inhaal mogelijkheden? Aangezien ik als laatste moet starten heb ik wat ruimte nodig :p Ik zal mijn noppen maar laten liggen dan.
Gebruikersavatar
wim vanderzanden
Mountainbiker
Berichten: 202
Lid geworden op: di 09 okt 2012 12:21
Rijdt met: Rocky mountain Vertex 950 RSL

Re: ATB Cross

Bericht door wim vanderzanden »

Het eerste deel is hetzelfde als vorig jaar maar het tweede deel niet. Inhaalmogelijkheden zijn er wel.
Plaats reactie