Beenspieren kweken?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
kefster
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 02 okt 2011 20:18
Rijdt met: specialized stumpjumper

Beenspieren kweken?

Bericht door kefster »

Beste Bikers,

Vandaag nog eens serieus afgezien tijdens een TT in Jambes :oops: . Conditie was ok maar te weinig kracht om vlot boven te geraken. Ik mtb ondertussen 4 jaar en merk dat er de laatste 2 jaar weinig tot geen progressie is. Ik doe ong 3 tt per maand en 4 ritjes met de race fiets. Ong 120 km/week.
Iemand tips om meer spieren te kweken? En zo wat progressie te boeken? Mijn priveleven laat het niet toe om een schema met 4 fietsdagen af te werken :roll: . Zou ik dit eens proberen? Iemand ervaring met dit product? https://etixxsports.com/be-nl/products/hmb-1000" onclick="window.open(this.href);return false;
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2054
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Re: Beenspieren kweken?

Bericht door LuckyIron »

Als je met producten en pillekes wilt proberen...dan stop je beter.

Gewoon veel rijden, speciaal op klimmetjes gaan trainen.
Zwaarder verzet trappen.

8)
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Beenspieren kweken?

Bericht door De Wreter »

LuckyIron schreef:Als je met producten en pillekes wilt proberen...dan stop je beter.

Gewoon veel rijden, speciaal op klimmetjes gaan trainen.
Zwaarder verzet trappen.

8)
En jij rijdt dus op water ?

Om spieren te kweken : krachttraining, veel rusten en idd op het juiste moment eiwitten nemen.

Zeker geen lange ritten.
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2054
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Re: Beenspieren kweken?

Bericht door LuckyIron »

De Wreter schreef: En jij rijdt dus op water ?

Om spieren te kweken : krachttraining, veel rusten en idd op het juiste moment eiwitten nemen.

Zeker geen lange ritten.
Heb ik dat gezegd?

Trouwens, ik rij op grenadine :wink:
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Re: Beenspieren kweken?

Bericht door _alain_ »

Met legale poederkes ga je geen spieren "kweken".
Die poederkes ondersteunen enkel geleverde inspanningen.

Struin eens rond op bikejames.com
Daar staan voldoende dingen die je thuis kan doen en waar je ook sterker van wordt.
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Beenspieren kweken?

Bericht door De Wreter »

LuckyIron schreef:
De Wreter schreef: En jij rijdt dus op water ?

Om spieren te kweken : krachttraining, veel rusten en idd op het juiste moment eiwitten nemen.

Zeker geen lange ritten.
Heb ik dat gezegd?

Trouwens, ik rij op grenadine :wink:
Ha, suikerdoping :-D
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Re: Beenspieren kweken?

Bericht door Sunn Xtreme »

[quote="kefster"]Beste Bikers,

Vandaag nog eens serieus afgezien tijdens een TT in Jambes :oops: . Conditie was ok maar te weinig kracht om vlot boven te geraken. Ik mtb ondertussen 4 jaar en merk dat er de laatste 2 jaar weinig tot geen progressie is. Ik doe ong 3 tt per maand en 4 ritjes met de race fiets. Ong 120 km/week.
Iemand tips om meer spieren te kweken? En zo wat progressie te boeken? Mijn priveleven laat het niet toe om een schema met 4 fietsdagen af te werken :roll: . Zou ik dit eens proberen? Iemand ervaring met dit product? https://etixxsports.com/be-nl/products/hmb-1000" onclick="window.open(this.href);return false;
Alvast bedankt[/quote]

verkeerde insteek ivm de zoektoch naar meer spieren...
een product gaat je daarin niet helpen. de reden ervan ligt volledig voor de hand : te weinig trainen. en mogelijk ook nog de verkeerde manieren / combinaties. Zelfs illegale middelen zullen niet helpen. (helpt enkel bij veel training)
er is 1 manier om met minder tijd toch die spierkracht te ontwikkelen op een natuurlijke manier. het vraagt ook training en wat geduld maar het kot er zeer zeker, dat merk je al na 3 a 5 weken = POWERTRAINING. (algemene ontwikkeling !, niet specifiek de benen gericht, dat geeft een veel beter resutlaat)
doe dat 3x per week een uurtje en je hebt resultaat. perfect voor wie niet veel tijd heeft voor vakere fietstrainingen (die meer tijd in beskag nemen) en je perfect kan combineren met 3x per week een fietstocht.

je moet jezelf ook afvragen of je dat kan opbrengen en dat uurtje ook wil reserveren.
zonder dat, moet je niet rekenen op veel verbetering als je ook niet meer gaat fietsen.
Gebruikersavatar
caveman
Mountainbiker
Berichten: 219
Lid geworden op: di 05 sep 2006 21:30
Rijdt met: Merida Big Nine Team Carbon

Re: Beenspieren kweken?

Bericht door caveman »

SS gaan rijden, dan komt de kracht vanzelf :lol:
Gebruikersavatar
kefster
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 02 okt 2011 20:18
Rijdt met: specialized stumpjumper

Re: Beenspieren kweken?

Bericht door kefster »

Merci manne, en vooral sun extreme.
Tis niet dat ik stil zit hoor maar had op iets meer spieropslag/opbouw gehooopt na 4 jaar fietsen. Ga wat meer op het groot blad proberen te fietsen en interval inlassen. Denk ook wa gezonder leven en nog meer proberen te trainen. Zodat ik volgend jaar eens een 70km in Namen kan fietsen tegen een mooi gemiddelde.
Groetjes
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Beenspieren kweken?

Bericht door Jemp »

Misschien ook proberen een paar kilo's kwijt te geraken. Als je 3 kg minder moet meenemen naar boven, gaat het ook makkelijker. :wink:

En zoals reeds aangehaald, meer op kracht trainen dan op souplesse.

Maar, probeer ook op een bepaald moment tevreden te zijn met je prestaties. Als je trainingstijd beperkt is, verwacht dan ook niet dat je je kan meten met bikers die 2 of 3 keer zoveel trainen.
Plaats reactie