Raid des Hautes Fagnes (Malmédy) - 22/06/2014

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
Flippen
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 08 dec 2006 18:13
Rijdt met: Trek Superfly 100 AL Pro

Re: Raid des Hautes Fagnes (Malmédy) - 22/06/2014

Bericht door Flippen »

Zware onweders vorige week en nu kurkdroog? Lijkt me raar maar het kan. Dan kunnen we met rara rijden ipv Roro? Kijk er al naar uit, het zal wel de moeite worden.
In waimes op m'n bek gegaan, hopelijk blijven we nu recht... :-D
flip
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 13 mar 2002 02:00
Rijdt met: Orbea OIZ M10TR 2019

Re: Raid des Hautes Fagnes (Malmédy) - 22/06/2014

Bericht door flip »

Flippen schreef:Zware onweders vorige week en nu kurkdroog? Lijkt me raar maar het kan. Dan kunnen we met rara rijden ipv Roro? Kijk er al naar uit, het zal wel de moeite worden.
In waimes op m'n bek gegaan, hopelijk blijven we nu recht... :-D
Het is al een heel voorjaar relatief droog in vergelijking met andere jaren, en in veel naaldbossen in de ardennen kan de grond wel redelijk wat hebben, dus als het een week droog blijft denk ik dat het best wel meevalt...
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: Raid des Hautes Fagnes (Malmédy) - 22/06/2014

Bericht door lowie »

Flippen schreef:Zware onweders vorige week en nu kurkdroog? Lijkt me raar maar het kan.
dacht je "die Lowie is niet te vertrouwen" ? :-k
ik ben dit WE daar in de regio wel echt 3 dagen een dikke 200 km gaan rondbollen en ik ben tussenin met geen vod of spons aan mijn fiets geweest. Het beetje slijk dat eraan hing kwam van de beekjes en bronnetjes en het stof erna :-)
Gebruikersavatar
Astratommy
Mountainbiker
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 01 feb 2006 19:43
Rijdt met: Trek Stache 9

Re: Raid des Hautes Fagnes (Malmédy) - 22/06/2014

Bericht door Astratommy »

Reeds lang ingeschreven, weekendje vastgelegd met enkele fietsmaten. Dit weekend nog wat op techniek gaan oefenen en daar jammer genoeg zwaar gevallen met als resultaat 2 gebroken ribben :evil: :evil: . Deelname mag ik op mijn buik schrijven :( :cry:
Gebruikersavatar
IC
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 30 apr 2006 15:12
Rijdt met: Scott Scale 910 / Scott Scale 29" - 2 x 10 / On-One Scandal 26" - 1 X 9

Re: Raid des Hautes Fagnes (Malmédy) - 22/06/2014

Bericht door IC »

Murdock schreef:In La Reid met loden benen aangekomen na 75 km en afgelopen weekend in Haversin nauwelijks overschot op de 80 km. Voor mij dus van geen belang dat de keuze al moet gemaakt worden na 28 km, ik maak ze bij de start al : 90 km. Als er nog wat regen valt tegen volgend weekend doe ik mijn voorinschrijving wellicht cadeau aan de organisatie en schrijf ik ter plekke opnieuw in voor de kortste afstand ...
de kans op 65 en een DNF is reëel aan het worden, ik hang natuurlijk niet vast aan een O2MC klassement en rij puur voor de fun ....
pompierke 349
Mountainbiker
Berichten: 259
Lid geworden op: zo 21 feb 2010 16:40
Rijdt met: Mtb.Scott scale, Beachbike Pro winner

Re: Raid des Hautes Fagnes (Malmédy) - 22/06/2014

Bericht door pompierke 349 »

Kan iemand mij zeggen waar ik mijn startnummer kan of deelnemerslijst kan terug vinden???
Gebruikersavatar
timtim78
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: vr 21 dec 2012 14:19
Rijdt met: Kona Honzo trail 2018
Contacteer:

Re: Raid des Hautes Fagnes (Malmédy) - 22/06/2014

Bericht door timtim78 »

pompierke 349 schreef:Kan iemand mij zeggen waar ik mijn startnummer kan of deelnemerslijst kan terug vinden???



Net als alle andere inschrijvingen via chronorace krijg je ten laatste vrijdag een mail met je start nummer.

Het is in dit topic reeds verschillende keren gemeld. [-o<
craeye
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 24 nov 2013 11:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper HT Comp 29

Re: Raid des Hautes Fagnes (Malmédy) - 22/06/2014

Bericht door craeye »

'T groot mes schreef: er zijn hier nogal een bende stresskonijnen hé :wink:
jongens en meisje laat u verrassen met de menu die je wordt aangeboden geniet vooral en kom voldaan en veilig terug thuis.
toen ik deze zoveel jaren gelden voor het eerst ging rijden was er geen forum, enkel van horen zeggen en van flyers. wij maakten ons geen zorgen over HM 2.0 2.1 of 2.2 banden, wat er te bikken viel en na hoeveel km die bevoorrading nu juist kwam. het avontuur en de stap in het onbekende was juist de fun ( old School MTB noemen ze dat ondertussen en dit is weer razend populair)
=D> +1
kvbiker
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 07 aug 2006 21:09

Re: Raid des Hautes Fagnes (Malmédy) - 22/06/2014

Bericht door kvbiker »

timtim78 schreef:
pompierke 349 schreef:Kan iemand mij zeggen waar ik mijn startnummer kan of deelnemerslijst kan terug vinden???



Net als alle andere inschrijvingen via chronorace krijg je ten laatste vrijdag een mail met je start nummer.

Het is in dit topic reeds verschillende keren gemeld. [-o<
craeye schreef:
'T groot mes schreef: er zijn hier nogal een bende stresskonijnen hé :wink:
jongens en meisje laat u verrassen met de menu die je wordt aangeboden geniet vooral en kom voldaan en veilig terug thuis.
toen ik deze zoveel jaren gelden voor het eerst ging rijden was er geen forum, enkel van horen zeggen en van flyers. wij maakten ons geen zorgen over HM 2.0 2.1 of 2.2 banden, wat er te bikken viel en na hoeveel km die bevoorrading nu juist kwam. het avontuur en de stap in het onbekende was juist de fun ( old School MTB noemen ze dat ondertussen en dit is weer razend populair)
=D> +1
+2 =P~
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: Raid des Hautes Fagnes (Malmédy) - 22/06/2014

Bericht door lowie »

parcourswijziging :

Vanavond de koppen bij elkaar gestoken, en we hebben beslist om de downhill-finale dit jaar NIET te doen.
We komen wel binnen via dezelfde heuvelflank maar langs een ander pad (dat dus even deftig/heftig naar beneden gaat, maar iets minder "tricky" passages bevat)

Korte verantwoording :
Dit jaar zijn we door weg-werken genoodzaakt om alle afstanden langs de heuvelflank naar beneden te laten komen.
Aanvankelijk wilden we bovenaan de 64 en de 92/116 splitsen (gemakkelijker afdaling / downhill-parcours), om 200 meter voor het einde van de afdaling opnieuw samen te komen. Dit punt zit voor beide afstanden in een afdaling, en het is moeilijk om dat door seingevers in goede banen te leiden.
Waarom dan niet allemaal via de mooie downhill ? Dat hebben we 2 jaar geleden gedaan, en toen hebben we gemerkt dat er tussen de 65 km-deelnemers té veel bikers met té weinig technische bagage zaten om samen een vlotte afdaling te doen (vandaar dat we dat vorig jaar al geschrapt hadden)
Ik hoop op jullie begrip.

Maar geen nood : het 2014-parcours en de weersomstandigheden gaan voor een memorabele editie zorgen !!!
Plaats reactie