Waar eindigt vrije meningsuiting???

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!

Waar eindigt vrije meningsuiting?

Zolang de andere geen schade ondervindt is het eindeloos
15
36%
De charme van vrije meningsuiting is juist het niet bestaan van een grens
9
21%
Er wordt te veel gepraat en te weinig nagedacht
18
43%
 
Totaal aantal stemmen: 42

Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Bericht door Streets »

cubeke schreef: Hij heeft de macht van de media. Daartegenover sta je soms machteloos en dan moet je wel ingrijpen. Daar eindigt dan vrije meningsuiting. .
Dus dat is dan de definitie om in te grijpen?
wie bepaalt dit dan?
of is dit een persoonlijk gevoel van machteloosheid?

vb.

ik als dokter voel mij volledig machteloos doordat de dokters voor het volk heel mijn cliêntenbestand overnemen en hen gratis behandelen.

Schrappen dus hun handel? en naar waar ga je hen dan vervoeren ? en wie gaat dit doen? en hoe worden ze weggevoerd?
met een kussen?

Moeilijk dus om te beslissen hé

Stel dat je in 1921 of zoiets "de snorremans" zag zitten op een kade, schilderwerkjes te maken om rond te komen om te kunnen overleven en frustrerend kwaad omdat hij niet op de kunstacademie binnen mocht.
Dus je hem dan in het water met een blok beton??

Misschien is dit wel in een parellele dimensie gebeurd?
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Bericht door Streets »

de discussie is vertrokken :bounce: :bounce: :P :P :P
Streets
Gebruikersavatar
Iegienie
Mountainbiker
Berichten: 1430
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 18:59

Bericht door Iegienie »

Schijfrem schreef:
Iegienie schreef:paar maanden terug is hier pertankst goed over gebatterd geweest. :lol:
Ja, amaai zeg herinner mij da nog... da was nog eens een topic hé zeg #-o
Heimwee manneke :-s ? :lol:
nejjet, nejjet. alhoewel ik DRINGEND op mijnen vlo moet, want het begint toch wel ewa ferm te kriebelen. eerst vorige vrijdag zwaar gevallen, als dat genezen was ziek, en nu nog niet genoeg genezen om in het hondeweer van morgen ne keer tzotteke gaan uit te gangen. Dus als ge wilt discuteren met vliegende argumenten, TIS DE MOMENT... (alhoewel in die andere topics zijn we toch goe bezig...). lol.

dat is trouwens allemaal goed gekomen hoor, het eerste dat den mtbfkai en ikke gedaan hebben toen we mekaar zagen was een hand gegeven, en ne keer goe gelachen : "zeg joeng, wa was da allemaal"... lol hoor.
Gebruikersavatar
cubeke
Mountainbiker
Berichten: 113
Lid geworden op: di 07 dec 2004 19:21
Rijdt met: CubeLtd1+MaguraHS33

Bericht door cubeke »

Streets schreef:
cubeke schreef: Hij heeft de macht van de media. Daartegenover sta je soms machteloos en dan moet je wel ingrijpen. Daar eindigt dan vrije meningsuiting. .
Dus dat is dan de definitie om in te grijpen?
wie bepaalt dit dan?
of is dit een persoonlijk gevoel van machteloosheid?

vb.

ik als dokter voel mij volledig machteloos doordat de dokters voor het volk heel mijn cliêntenbestand overnemen en hen gratis behandelen.

Schrappen dus hun handel? en naar waar ga je hen dan vervoeren ? en wie gaat dit doen? en hoe worden ze weggevoerd?
met een kussen?

Moeilijk dus om te beslissen hé

Stel dat je in 1921 of zoiets "de snorremans" zag zitten op een kade, schilderwerkjes te maken om rond te komen om te kunnen overleven en frustrerend kwaad omdat hij niet op de kunstacademie binnen mocht.
Dus je hem dan in het water met een blok beton??

Misschien is dit wel in een parellele dimensie gebeurd?
Vb .." ik vind bikers een bende lullen die in Heverlee bos aan de meisjes hun billen zitten, weg met die handel", heel simplistisch. Maar laat Rob Vanoudenhove dat een keer hardop zeggen in een show, je kan niet weerleggen dat het niet gebeurd is in Heverlee, hoewel jij en ik weten dat het een enkele debiel is die dat doet. ge zult de reactie wel zien de volgende zondag dat ge met uw MTB'ke buiten komt. Dat is nu eenmaal de macht van de media, en dan mag jij nog 100% gelijk hebben, er zijn mensen die heel handig zijn met woorden en in een debat ge je er zo onderuit, gevolg "zie je wel hij heeft toch gelijk den Rob"; Dan nog eens een filmke. gegarandeerd je wordt een paria op uwe velo. Dan moet je kunnen laten ingrijpen, via gerechterlijke weg uiteraard. Politiekers worden al lang niet meer om hun programma gekozen maar om hun X-factor. De dag dat ge de ministers en companie rechtstreeks mag verkiezen, ja dan krijg acteurs en zangers en andere clowns.

ALs de mensen naar een gratis dokter gaan heeft dat niets met meeningsuiting te maken he, als ik een goeie fietsboer vind die gratis mijn fiets onderhoud, dan zal ik er ook naartoe gaan, en als hij slecht is betaal ik weer voor een goeie, das wel iets anders
Gebruikersavatar
cubeke
Mountainbiker
Berichten: 113
Lid geworden op: di 07 dec 2004 19:21
Rijdt met: CubeLtd1+MaguraHS33

Bericht door cubeke »

ps, ik wil hier wel geen polemiek over opstarten [-X
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Bericht door Streets »

de macht van de media en vrije meningsuiting zijn dikwijls tegengesteld.
de media bepaalt wat er hot en not is, dus ook over wat er hoe gezegd wordt (vb hoofddoekendebat)

Dus naar mijn mening staan deze 2 los van elkaar en men kan alleen de media gebruiken om de vrije meningsuiting te beknotten
(cfr Italië en het machtmonoploie en berlusconi)

MAAR dit werkt zowel positief als negatief, alleen is het probleem hier wie de waarden en normen gaat stellen. Een Rob klop bv stel dat zijn eigen verhaal nu wel waar is en dat zijn vrouw het toenaderingsverbod verbrak en hij zich verdedigde? Stel Wie kan daar over oordelen?
de rechtbank?
Stop je daarmee extremen? zoals een Vlaams Behang??
Ik vind het nog altijd gevaarlijk om iemand, over iemand anders te laten zeggen, dit mag en dit mag niet.

Een forum zoals dit ,waar iedereen voor zijn eigen ongekleurde mening uitkomt is, volgens mij, rechtvaardig.

Maar luister naar de media en tis om zeep, onderzoek zelf waar je voor staat, lees, praat, ...

en nu ga ik slapen, dat ik morgen misschien eens op de fiets beland?

Streets
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

Als men veel belang geeft aan een gegeven hoe klein ook, kan dit omslaan in een groot gebeuren.

Op politiek vlak denk ik ook mocht men het V.B. minder, vernoemen de belangstelling in deze partij zou afnemen. (Natuurlijk is men zo slim niet en denkt men dat men hen door erover te praten, hen buiten schot stelt) Hier gebeurt nu het omgekeerde.

Anderzijds neemt men pers en vooral media als hulp, een verslag gegeven als gebeuren op. Hoe meer ruchtbaarheid hoe meer belangstelling. Rudy VdE.
Plaats reactie