09/06/14 25° Ardennes Trophy, La Reid

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
'T groot mes
Mountainbiker
Berichten: 263
Lid geworden op: di 10 apr 2007 08:12
Rijdt met: Olymîa F1-X, Olympia IRON,Trek Fuel EX, Trek remedy 650B, Trek Slash 650B,
Contacteer:

Re: 09/06/14 25° Ardennes Trophy, La Reid

Bericht door 'T groot mes »

erwin.91 schreef:Pfff, hier word wa afgezaagd seg.

Ik heb mij goe geamuseerd en genoten van het parcour gisteren, als het parcour goed uitgepijld is is voor mij de tocht al voor 90% geslaagd, de rest er rond "tja da zien we dan wel" maar is geen rede om volgend jaar thuis te blijven.

Zelf zorg ik ervoor dat ik altijd enkele gellekes en bars bij heb, is er dan niets meer aan de bevoorrading dat is dan jammer maar heb daar dan toch geen last van.
+1
Parcour 100% fun
Bevoorrading bij mij was alles er meer dan genoeg een mega buffet zelfs. ik vraag me af wat men allemaal nodig heeft? misschien wordt er wat teveel geschranst?
(ik zelf 2 kleine gelletjes en 2 stukjes rijsttaart en een stukje banaan voor de 100km)
bepijling en signalisatie top
seingevers top
timing top
controle tussendoor top
file welke file?
en dat voor maar €20 of €25 ???
ik doe ook trails en wegloopwedstrijden, duatlons waar je veel meer betaald en waar we blij zijn als we buiten water nog iets krijgen.

voor mij 11/10 voor de organisatie
Gebruikersavatar
Biestie1
Mountainbiker
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 05 mar 2004 13:25
Rijdt met: Kona

Re: 09/06/14 25° Ardennes Trophy, La Reid

Bericht door Biestie1 »

Aan al degenen die het niet nodig vinden om bevoorradingen te krijgen voor "amper" 25 eurokes ; gelieve in het vervolg dan gewoon door te rijden, dan blijft er iets over voor de mensen die wel iets willen eten en drinken onderweg.
Voila opgelost, iedereen content (o)
julleke
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 29 nov 2004 23:25
Rijdt met: scott - cube

Re: 09/06/14 25° Ardennes Trophy, La Reid

Bericht door julleke »

Om toch efkens den ouwe zagevent uit te hangen. Dit was de slechtste organisatie in hun 25 jaren. Waarom ? De bevoorradingen zullen inderdaad wel royaal en voldoende geweest al ge inderdaad bij de eersten waart die de bevoorradingen aandeden. Maar dat de organisatie zo stom is om hun bevoorradingen niet tijdig aan te vullen, is gewoon ergelijk. Ze weten op voorhand hoeveel volk er gaat afkomen, dit in tegenstelling op een doordeweekse toertocht. De laatsten betalen het gelag, terwijl het zij zijn die er meer door zitten dan die snellere mannen en dus ook wat belangrijke voedingsstoffen willen binnendoen.
Ook de inplanting van de bevoorradingen is onbegrijpelijk, waarom zijn er de laatste 15 km 2 bevoorradingen ? Tussen de eerste en de tweede bevoorrading zat 25 km.
De seingevers zijn inderdaad een belangrijke troef maar waarom krijgen ook hier weer de laatsten niet alle voordelen van. Ik heb nog enkele latere deelnemers zien oversteken op enkele gevaarlijke punten zonder seingevers. Waarschijnlijk ook weer te traag zeker, maar ook de zwakkere rijders verdienen dezelfde veiligheid.
En ook de opstoppingen zijn een minpunt. Ondertussen moeten deze organisaties toch wel weten dat ge de eerste 15 km geen singletracks moet aandoen. Waarom niet starten met een brede asfaltklim om het veld al een eerste keer uit te dunnen. En dan gevolgd door enkele klimmen op brede veldwegen met dito afdaling.
Bedankt voor het aanhoren van mijn gezaag
el gordo
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 10 jan 2010 21:06
Rijdt met: heeft geen zijwieltjes meer

Re: 09/06/14 25° Ardennes Trophy, La Reid

Bericht door el gordo »

julleke schreef:Ook de inplanting van de bevoorradingen is onbegrijpelijk, waarom zijn er de laatste 15 km 2 bevoorradingen ? Tussen de eerste en de tweede bevoorrading zat 25 km.
Niet als je 100km reed,
de organisatie had ook kunnen kiezen om de 75km "slechts" 3 bevoorradingen te gunnen, doch deden ze hier een gunst om de 4de ravito voor beide lange afstanden aan te bieden. Voor de 75km lagen er inderdaad 2 bevoorradingen dicht op elkaar, maar dat lijkt me eerder een voordeel dan een nadeel, de biker bepaalt zelf of hij nog eens extra stopt of niet.
Gebruikersavatar
tek-zotic
Mountainbiker
Berichten: 1449
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 22:42
Rijdt met: Fuji SLM

Re: 09/06/14 25° Ardennes Trophy, La Reid

Bericht door tek-zotic »

el gordo schreef:
julleke schreef:Ook de inplanting van de bevoorradingen is onbegrijpelijk, waarom zijn er de laatste 15 km 2 bevoorradingen ? Tussen de eerste en de tweede bevoorrading zat 25 km.
Niet als je 100km reed,
de organisatie had ook kunnen kiezen om de 75km "slechts" 3 bevoorradingen te gunnen, doch deden ze hier een gunst om de 4de ravito voor beide lange afstanden aan te bieden. Voor de 75km lagen er inderdaad 2 bevoorradingen dicht op elkaar, maar dat lijkt me eerder een voordeel dan een nadeel, de biker bepaalt zelf of hij nog eens extra stopt of niet.
voila, eigenlijk vond ik de afstand tussen de 2 laatste bevoorradingen op de 100km te ver :p der zat bijna 25km tussen
ik vond de organisatie top. Ik denk dat jullie het onderschatten hoe moeilijk het is om alles gangbaar te krijgen met zoveel volk.
Alles duidelijk aangegeven
Voor mij meer dan genoeg bevoorading (heb altijd zelf eten bij, meer dan een stukje rijstvlaai, een stukje peperkoek en 2 bananen heb ik van de organisatie niet gegeten)
om de 5km een bord met de afstand
borden met de hellingen
parkeergelegenheid
overal werd verkeer tegen gehouden
Voor mij straalde de organisatie toch voldoende kunde uit.

aan al degene die commentaar hebben: je kan zoiets verwachten op die massa-evenementen. Doe uzelf en anderen een plezier: ga de minder bekende marathons rijden (zoals bvb raid bocq de dag ervoor). De parcoursen zijn even mooi, de file is minder, de bevooradingen zijn meestal lang niet leeg. Maar signaalgevers enzo zijn er een stuk minder, geen tijdsregistratie (enkel een paar kruisjes met ne alcoholstift ofzo), minder volk moet geleid worden.
king_of_nothing
Mountainbiker
Berichten: 175
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 20:25
Rijdt met: Onone Mudbike - Scapel 29
Contacteer:

Re: 09/06/14 25° Ardennes Trophy, La Reid

Bericht door king_of_nothing »

tek-zotic schreef: aan al degene die commentaar hebben: je kan zoiets verwachten op die massa-evenementen. Doe uzelf en anderen een plezier: ga de minder bekende marathons rijden (zoals bvb raid bocq de dag ervoor). De parcoursen zijn even mooi, de file is minder, de bevooradingen zijn meestal lang niet leeg. Maar signaalgevers enzo zijn er een stuk minder, geen tijdsregistratie (enkel een paar kruisjes met ne alcoholstift ofzo), minder volk moet geleid worden.
Sorry, maar waar slaat dit op. Denk je nu echt dat die mensen met commentaar, voor het rest van het jaar niet rijden? Ik heb dit jaar al enkele keren in de buurt gaan rijden, waar ik soms geen mens tegen kom. Dit heeft ook zijn voordelen, maar als ik deelneem aan een organisatie zoals la reid verwacht ik dat ze beseffen dat ze met een grote massa mensen werken. Zorg dan voor meer start golven, die verder uit mekaar liggen. En laat na de wedstrijdrijders de mensen vrij starten. In cimes de waimes was dit ook al het probleem.

Bij mij was de tweede bevoorrading enkel water te krijgen en bij de derde geen water. signaalgevers waren op de laatste 25 km al lang weg. Zal te traag gereden hebben zeker, moeten ze er misschien bij zetten de volgende keer op de affiche, enkel supper getrainde mensen, de rest moet maar ergens anders gaan rijden.
bramf
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: di 20 aug 2013 09:04

Re: 09/06/14 25° Ardennes Trophy, La Reid

Bericht door bramf »

Voor mij was het 75km genieten. Mooi parcours, niet overdreven technisch maar wel genoeg om je te amuseren, en goede organisatie. Op elk kruispunt een seingever is toch echt een luxe, en geeft een startende mountainbiker toch wat gemoedsrust. De uitpijling was ook uitstekend, en dat is toch het belangrijkste.

De eerste twee bevoorradingen waren inderdaad zo goed als leeg toen ik aan kwam, maar had gelukkig wel wat te eten mee. Door de daginschrijvingen en het weer lijkt het me voor de organisatie niet altijd even eenvoudig om correct in te schatten hoe veel volk er zal komen, en de bevoorradingen hier op af te stemmen. Voor 21euro kun je toch echt niet klagen, zeker als je dat vergelijkt met andere sportevenementen (stadslopen à la 10 miles, survivalruns, sommige cyclo's,...). Het aanschuiven was beperkt, en is ook maar logisch als je zo'n bende over kleine paadjes stuurt.

@ saiko - ben jij die kerel met de cannondale in sobre kleuren, waar ik een praatje mee heb gedaan tijdens het aanschuiven? (ik had mtb gent truitje aan, en reed met mat zwarte cannondale fatty).
Gebruikersavatar
Brockie
Mountainbiker
Berichten: 1294
Lid geworden op: za 21 feb 2009 09:34
Rijdt met: radon ZR Race 29er 7.0

Re: 09/06/14 25° Ardennes Trophy, La Reid

Bericht door Brockie »

juist de fotos van sportograf gezien, wat me weer opvalt na cimes de waimes is dat er 10 fotos van me genomen zijn, waarvan er eigenlijk maar 3 verschillend zijn, de rest is gewoon van wat verder of dichter getrokken, jammer eigenlijk want als je de fotos allemaal wilt is 20 euro geld genoeg voor maar een paar fotos, nu heb ik er ook nog wel wat teruggevonden onder de nummerloze fotos, dus raad ik aan om deze ook te checken, want daar staan ook wel wat mooie tussen. Nu ja dit is zeker geen kritiek op de organisatie.
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Re: 09/06/14 25° Ardennes Trophy, La Reid

Bericht door saiko »

bramf schreef:
@ saiko - ben jij die kerel met de cannondale in sobre kleuren, waar ik een praatje mee heb gedaan tijdens het aanschuiven? (ik had mtb gent truitje aan, en reed met mat zwarte cannondale fatty).

klopt, ik was diegene dit ook de laatste 5/10km serieus sterretjes aant bekijken was :D
Solosride nog in de benen en te weinig gedronken. Goed afgezien en daarvoor zijn we geweest :)


Filmpje van de maandag :
" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: 09/06/14 25° Ardennes Trophy, La Reid

Bericht door prideandglory1891 »

Waarom niet met de sandman?
Plaats reactie