zo 01/06/2014 :: Lesve; 17° Rando VTT Lesve

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
el gordo
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 10 jan 2010 21:06
Rijdt met: heeft geen zijwieltjes meer

zo 01/06/2014 :: Lesve; 17° Rando VTT Lesve

Bericht door el gordo »

Iemand ervaring met deze TT?
Met nog een goede week te gaan voor de Ardennes Trophy, lijkt me dit een goede test qua hoogtemeters.

Link: VTT Lesve

10km
20km
30km - 700hm
40km - 800hm
50km - 1000hm
60km - 1250hm
70km - 1550hm
80km - 1700hm
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Re: zo 01/06/2014 :: Lesve; 17° Rando VTT Lesve

Bericht door Fritsie »

el gordo schreef:Iemand ervaring met deze TT?
Met nog een goede week te gaan voor de Ardennes Trophy, lijkt me dit een goede test qua hoogtemeters.

Link: VTT Lesve

10km
20km
30km - 700hm
40km - 800hm
50km - 1000hm
60km - 1250hm
70km - 1550hm
80km - 1700hm
Ik reed deze tocht in 2010. De rit ging tot in Profondeville en was prima met enkele mooie tracks o.a. een prachtige track boven de Maas is me bijgebleven. Ongeveer 20 km voor het einde was er toen een echte wolkbreuk met onweer. Het water gutste langs alle kanten naar beneden en de kleine paadjes waren gewoon onberijdbaar geworden. Lange klimmen en afdalingen in de Maasvallei horen er natuurlijk bij.
Gebruikersavatar
s-works 81
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: do 06 aug 2009 13:31
Rijdt met: specialized s-works ht

Re: zo 01/06/2014 :: Lesve; 17° Rando VTT Lesve

Bericht door s-works 81 »

Normaal gezien voor de eerste maal van de partij,80km en 1700hm,niet slecht =P~
Bunga
Mountainbiker
Berichten: 264
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 23:56
Rijdt met: Lapierre X-Control 210

Re: zo 01/06/2014 :: Lesve; 17° Rando VTT Lesve

Bericht door Bunga »

Lekker tochtje. 60km gedaan en het was toch afzien met momenten. De eerste 30km ongeveer zaten we aan een +/- 500hm, de 2e helft kwam daar nog een 800 bij wat de 2e helft dus een stuk zwaarder maakte. In begin (eerste 12km) was het inderdaad wat minder zoals blijkbaar vorige jaren maar daarna vergeet je dat stuk volledig. Zeker na de 2e bv kreeg je daar een zware stenen klim voor de kiezen en dat is nog verschillende keren herhaald. Toch wel veel technisch werk in de klimmen over de stenen en ook bij de afdalingen was het niet altijd gratis. Regelmatig bordjes met uitroepteken =D> De bepijling was dan wat minder. Regelmatig getwijfeld maar toch altijd goed gezeten op 1 stuk na. Gelukkig mijne Sigma verloren waardoor ik terug keerde (2 keer zelfs) en terug op het spoor zat :)

Wel weinig volk voor zo een schoon tochtje. Ik was vroeg vertrokken (7:30) en dan was het wel heel eenzaam :cry: Enkel aan de 2e bv is er iemand voorbij gekomen en op het einde als de verschillende parcours terug aansloten nog wat volk gezien.

Voor de rest... 4 bv's (super!), vriendelijk volk enz... koude douches maar dat begin ik ondertussen wel gewoon te worden bij onze zuiderburen.
Gebruikersavatar
Mr. Stitchen
Mountainbiker
Berichten: 495
Lid geworden op: ma 18 aug 2008 18:05
Rijdt met: kzien 'm zoe geire

Re: zo 01/06/2014 :: Lesve; 17° Rando VTT Lesve

Bericht door Mr. Stitchen »

Prettige tocht, lastige klims bezaaid met stenen, en een hoog amusementsgehalte!
Verslag na te lezen op de website, met dank aan El Gordo http://www.trade-n-cycle.be/vtt-lesve-1-06-2014/
king_of_nothing
Mountainbiker
Berichten: 175
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 20:25
Rijdt met: Onone Mudbike - Scapel 29
Contacteer:

Re: zo 01/06/2014 :: Lesve; 17° Rando VTT Lesve

Bericht door king_of_nothing »

Bunga schreef: Wel weinig volk voor zo een schoon tochtje. Ik was vroeg vertrokken (7:30) en dan was het wel heel eenzaam :cry: Enkel aan de 2e bv is er iemand voorbij gekomen en op het einde als de verschillende parcours terug aansloten nog wat volk gezien.

Voor de rest... 4 bv's (super!), vriendelijk volk enz... koude douches maar dat begin ik ondertussen wel gewoon te worden bij onze zuiderburen.
Na "file de waimes" gereden te hebben, was ik blij om ééns volledig alleen te rijden, denk ook niet dat dit een tocht is die veel volk aankan.

Begin was inderdaad "opwarming" maar daarna mij echt geamuseerd. Technisch maar altijd te doen en daarbij prachtige bossen. De extra 10 km van de 70 was met een leuke afdaling, maar kan je daar niet off road terug omhoog? of is dit te steil? Niet dat de baan zo erg was, maar sommige auto passeerden daar toch aan snelheid waarbij ik mij niet echt veilig voelde.

Pijltje konden soms wat beter geplaatst zijn, maar éénmaal je het doorhad lukte dit wel, maar één keer echt mis gereden. was op de grond aan het kijken achter een pijl, maar net daar hangt hij in de boom #-o

de bevoorrading waren super en ook de mensen van de organisatie zelf, mijn frans laat serieus te wensen over, maar toch een leuk gesprek gehad =D>

deze rij ik volgend jaar bij mooi weer zeker opnieuw 8)
Plaats reactie