sram crankstel bb30

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
lexx
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 10 dec 2007 20:21
Rijdt met: cannondale 29 flash alloy1

sram crankstel bb30

Bericht door lexx »

Heb hier net een sram bb30 36-22 crankstel in mij fiets (cannondale flash 29er 2012) geplaatst. Na montage kan ik dit ong. 1 cm heen en weer schuiven. De spacer die gebruikt werd heb ik opnieuw geplaatst. Wat heb ik over het hoofd gezien?

Miljaarde, en de herdermarathon komt er net aan.

Grts,
lexx
roelp
Mountainbiker
Berichten: 435
Lid geworden op: vr 05 nov 2010 20:30
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: sram crankstel bb30

Bericht door roelp »

Je bent een spacer vergeten denk ik.

http://cdn.sram.com/cdn/farfuture/iJ0nL ... nksets.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Het is de zwarte ring die groen omcirkeld is en die niet moet gebruikt worden met een XX groep.
lexx
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 10 dec 2007 20:21
Rijdt met: cannondale 29 flash alloy1

Re: sram crankstel bb30

Bericht door lexx »

Was het dat maar. Spacer is geplaatst.
lexx
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 10 dec 2007 20:21
Rijdt met: cannondale 29 flash alloy1

Re: sram crankstel bb30

Bericht door lexx »

Was het dat maar. Spacer is geplaatst.
lexx
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 10 dec 2007 20:21
Rijdt met: cannondale 29 flash alloy1

Re: sram crankstel bb30

Bericht door lexx »

problem solved.

moesten andere spacers tussen
roelp
Mountainbiker
Berichten: 435
Lid geworden op: vr 05 nov 2010 20:30
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: sram crankstel bb30

Bericht door roelp »

Zei ik toch :)
Ik had hetzelfde probleem, maar bij mij was de brede spacer niet meegeleverd.
Als je echt met 1cm verschil zit, kan het bijna niets anders zijn. Die andere spacers zijn 1mm dik.
lexx
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 10 dec 2007 20:21
Rijdt met: cannondale 29 flash alloy1

Re: sram crankstel bb30

Bericht door lexx »

Spacer van ong. 1cm had ik geplaatst hoor:-). Moest aan beide kunnen iets bij. Laten doen bij cameleonbike.
lexx
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 10 dec 2007 20:21
Rijdt met: cannondale 29 flash alloy1

Re: sram crankstel bb30

Bericht door lexx »

2-tal maanden geleden crankstel en lagers laten vervangen en nu kraakt en spokt dat alweer!

Lijkt me toch niet echt een mtb-proof systeem. ( om het nog zacht uit te drukken)


Waarschijnlijk staan op dit forum al meerdere opm. en hopelijk oplossingen maar ik vind ze zo niet direkt.


Dus bij deze, heeft er iemand een oplossing voor dit blijkbaar snel weerkerende probleem?


merci,
lexx
king_of_nothing
Mountainbiker
Berichten: 175
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 20:25
Rijdt met: Onone Mudbike - Scapel 29
Contacteer:

Re: sram crankstel bb30

Bericht door king_of_nothing »

lexx schreef:2-tal maanden geleden crankstel en lagers laten vervangen en nu kraakt en spokt dat alweer!

Lijkt me toch niet echt een mtb-proof systeem. ( om het nog zacht uit te drukken)


Waarschijnlijk staan op dit forum al meerdere opm. en hopelijk oplossingen maar ik vind ze zo niet direkt.


Dus bij deze, heeft er iemand een oplossing voor dit blijkbaar snel weerkerende probleem?


merci,
lexx
Niet enkel de lagers vervangen, maar ook de cups door een beter merk dan sram bb.
Ik rij met c-bear en die zijn achter een jaar nog altijd goed. Heb ook al goede dingen gehoord van enduro bearing en natuurlijk de top is chris king. Ze zijn duurder, maar in vergelijking met sram ben je op lange termijn wel beter af.

gr
Plaats reactie