Overzicht 29er banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: Overzicht 29er banden

Bericht door prideandglory1891 »

Wat doet een race king vooraan? En op natte ondergrond (ik bedoel geen modder maar bvb natte wortels en stenen)?
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Re: Overzicht 29er banden

Bericht door Swannie »

prideandglory1891 schreef:Wat doet een race king vooraan? En op natte ondergrond (ik bedoel geen modder maar bvb natte wortels en stenen)?
Schuiven.
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: Overzicht 29er banden

Bericht door prideandglory1891 »

Swannie schreef:
prideandglory1891 schreef:Wat doet een race king vooraan? En op natte ondergrond (ik bedoel geen modder maar bvb natte wortels en stenen)?
Schuiven.
:lol: Bedankt
wasbeer2006
Mountainbiker
Berichten: 936
Lid geworden op: vr 31 mar 2006 10:22
Rijdt met: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Re: Overzicht 29er banden

Bericht door wasbeer2006 »

Nou dat ben ik totaal niet met je eens een RK is zo,n beetje de band met de meeste grip op nat. (geen modder uiteraard) maar natte stenen, asphalt en boomwortels is er geen band die meer grip heeft.
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: Overzicht 29er banden

Bericht door prideandglory1891 »

Jommeja, wa is 't nu? :lol:
Jeroen D
Mountainbiker
Berichten: 199
Lid geworden op: di 24 aug 2010 21:30
Rijdt met: Pikante speervis / genesis vagabond monster cross

Re: Overzicht 29er banden

Bericht door Jeroen D »

wasbeer2006 schreef:Nou dat ben ik totaal niet met je eens een RK is zo,n beetje de band met de meeste grip op nat. (geen modder uiteraard) maar natte stenen, asphalt en boomwortels is er geen band die meer grip heeft.

ik sta er ook steeds van te kijken hoeveel grip dien band heeft!
DonFre
Mountainbiker
Berichten: 559
Lid geworden op: di 22 dec 2009 12:36
Rijdt met: On one scandal custom 29er + PlanetX custom 29er

Re: Overzicht 29er banden

Bericht door DonFre »

Doet een rocket ron het ook niet bijzonder goed in zulke omstandigheden?
HardTail Charlie
Mountainbiker
Berichten: 281
Lid geworden op: do 02 jun 2011 21:25
Rijdt met: Lynskey M290

Re: Overzicht 29er banden

Bericht door HardTail Charlie »

Door omstandigheden de Roc Marathon gereden op Race King 2.0 (voor en achter), en toch met een beetje onzekerheid ("wat gaat dat geven...?) gestart.
Vooral in de afdalingen was ik in 't begin toch erg op mijn hoede. Maar, al gauw gevoeld dat het goed zat.
Aangenaam verrast door de goeie grip, overal vlot op en af. Vooral op de klims met redelijk grote stenen/rotsplaten rolden ze er opvallend makkelijk over, meerdere keren verwachtte ik te slippen, maar dat gebeurde totaal niet.
Ik voelde wel in de - gelukkig weinige - modderstukjes dat dat niet hun 'favoriete habitat' is, maar al bij al hebben ze zich daar ook behoorlijk gedragen.
Gebruikersavatar
fieldbiker
Mountainbiker
Berichten: 604
Lid geworden op: do 21 nov 2002 22:15
Rijdt met: Canyon CF SLX 9.9

Re: Overzicht 29er banden

Bericht door fieldbiker »

Ik heb op mijn Canyon CF SLX 9.9 Continental X-kings 2.2 staan; ze werden wel geleverd mèt binnenband erin.

In de Mountainbike plus van deze maand staat een dubbeltest van deze band met de Pacenti Neo-Moto en bij de kenmerken van de banden (onderaan het artikel) staatdat Continental niet aanraadt om de banden tubeless te maken ....

Uiteraard wil ik ze wel tubeless hebben, dus hebben jullie problemen gehad om deze banden tubeless te maken (of niet) ?

Graag jullie advies,

Field
Gebruikersavatar
IRA
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: do 27 jan 2011 15:51
Rijdt met: nen hele goeie

Re: Overzicht 29er banden

Bericht door IRA »

fieldbiker schreef:Ik heb op mijn Canyon CF SLX 9.9 Continental X-kings 2.2 staan; ze werden wel geleverd mèt binnenband erin.

In de Mountainbike plus van deze maand staat een dubbeltest van deze band met de Pacenti Neo-Moto en bij de kenmerken van de banden (onderaan het artikel) staatdat Continental niet aanraadt om de banden tubeless te maken ....

Uiteraard wil ik ze wel tubeless hebben, dus hebben jullie problemen gehad om deze banden tubeless te maken (of niet) ?

Graag jullie advies,

Field

yep, ik reed met conti X-kings 2.4 achter en NoNi 2.25 Snakeskin vooraan, met binnenband op een Bondrager velg.
Ging voor tubeless met Stan's. De NoNi direct dicht, geen enkel probleem.
De X-King kreeg ik niet voor elkaar, ging langzaam af, en enkele dagen en pogingen verder, de X-king vervangen door een RoRo 2,25 Snakeskin.
Ook deze van den eerste keer dicht, wat een verschil.

by the way, het was de eerste keer dat ik met RoRo reed. Tot nu toe enkel X-king en RaRa achteraan. Wel, ik moet zeggen, dit bandje is werkelijk een top bandje.

Nu...Conti heeft ook z'n eigen melk, en ze beweren dat als je dit gebruikt, je geen problemen zou hebben. Heb het niet geprobeerd, is ook niet overal zomaar te krijgen...
Plaats reactie