SPEC FATBOY

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
gho
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: vr 20 mei 2011 12:42
Rijdt met: Trek Farley

Re: SPEC FATBOY

Bericht door gho »

Ik heb er een sinds vorige maand. Het basic model, geen Expert. Weegt idd net geen 15 kg. Maar het rijdt super plezant. Al 3 toertochten mee gereden de laatste weken (Kortrijk-Dutsel, Haacht en Rillaar - telkens rond de 60 km). En dat valt prima mee, tenzij je wil racen natuurlijk. Veel meer grip, komfort, stabiel en FUN !

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
MrSwiss
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: vr 07 mar 2014 00:00
Rijdt met: Specialized Stumpjumper 2008 Specialized Fatboy 2014

Re: SPEC FATBOY

Bericht door MrSwiss »

Sinds februari 'het groene beest'. Normaal geen verschil tss de basic en de expert naar kader en banden alleen de afmontage verschilt. Bij mij gaan de tochten van het strand naar de terrils van frankrijk en henegouwen tot de ardennen. Dus al wat ervaring. Door het intens gebruik ervan heb ik wel een xt-afmontage qua versnellingen en schijfremmen (die had ik nog liggen). Om te rijden is het wel een beetje anders. Het is opnieuw de limieten zoeken. Maar het is fun. Mijn vrienden zeggen dat ik beter met de fat ben dan met mijn spec stumpjumper fully. Enig nadeel : op asfalt moet ik de 29'er raketten laten gaan na enkele km. Je moet zeker eens een testrit doen. Als je terug komt met een smile tot achter je oren koop er één !!
mtbdi
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 02 feb 2014 00:32
Rijdt met: Bulls edition slx

Re: SPEC FATBOY

Bericht door mtbdi »

Heb er gisteren 1 te koop zien staan bij bike sportive in Haacht. :)
RUSOR
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: ma 27 dec 2010 11:05
Rijdt met: Specialized fatboy

Re: SPEC FATBOY

Bericht door RUSOR »

MrSwiss schreef:Sinds februari 'het groene beest'. Normaal geen verschil tss de basic en de expert naar kader en banden alleen de afmontage verschilt. Bij mij gaan de tochten van het strand naar de terrils van frankrijk en henegouwen tot de ardennen. Dus al wat ervaring. Door het intens gebruik ervan heb ik wel een xt-afmontage qua versnellingen en schijfremmen (die had ik nog liggen). Om te rijden is het wel een beetje anders. Het is opnieuw de limieten zoeken. Maar het is fun. Mijn vrienden zeggen dat ik beter met de fat ben dan met mijn spec stumpjumper fully. Enig nadeel : op asfalt moet ik de 29'er raketten laten gaan na enkele km. Je moet zeker eens een testrit doen. Als je terug komt met een smile tot achter je oren koop er één !!
Goeie omschrijving.... enkel op het asfalt ben je beduidend trager maar voor de rest is grip toch ook nog een woordje dat ik zeker zou toevoegen..... de limieten zijn zeer ver te zoeken bij deze fiets
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: SPEC FATBOY

Bericht door Beny »

RUSOR schreef:
Afbeelding
Hey Rusor
Welke maat is dit?
RUSOR
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: ma 27 dec 2010 11:05
Rijdt met: Specialized fatboy

Re: SPEC FATBOY

Bericht door RUSOR »

Beny schreef:
RUSOR schreef:
Afbeelding
Hey Rusor
Welke maat is dit?
Dit is de grootste die je kan krijgen :-D XL
Bij mijn dealer staat nog een Medium in de showroom
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: SPEC FATBOY

Bericht door Beny »

RUSOR schreef:Dit is de grootste die je kan krijgen :-D XL
Bij mijn dealer staat nog een Medium in de showroom
Dat is de maat die ik nodig heb met mijn 1m96 :-D
Van deze expert komt er nog 1 binnen in XL (de groene versie niet meer)
joel
Mountainbiker
Berichten: 72
Lid geworden op: do 07 jun 2007 18:52
Rijdt met: trek farley / surly dad

Re: SPEC FATBOY

Bericht door joel »

hier ook een blije eigenaar van een trek farley met de "smallere" 3.8 bandjes.
1e rit in remouchamps...FUN ! zelfs na de 100e opmerking 'regarde le pneu'... :-)
king_of_nothing
Mountainbiker
Berichten: 175
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 20:25
Rijdt met: Onone Mudbike - Scapel 29
Contacteer:

Re: SPEC FATBOY

Bericht door king_of_nothing »

joel schreef:hier ook een blije eigenaar van een trek farley met de "smallere" 3.8 bandjes.
1e rit in remouchamps...FUN ! zelfs na de 100e opmerking 'regarde le pneu'... :-)
Krijg ook altijd dezelfde opmerking, is nu al zo dat ik mijn fiets langs één kant van de bevoorrading leg en langs de andere kant ga staan om dan te kunnen drinken en eten, want mijn frans is zo goed om die banden uit te leggen :oops:
gho
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: vr 20 mei 2011 12:42
Rijdt met: Trek Farley

Re: SPEC FATBOY

Bericht door gho »

@Joel, waar heb je de Trek Farley kunnen kopen? Ik heb er tevergeefs naar gezocht, maar nergens te vinden in Belgie ...
Plaats reactie