downhill

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vdc
Mountainbiker
Berichten: 181
Lid geworden op: do 03 jun 2004 22:21
Rijdt met: Lierde

downhill

Bericht door vdc »

Heeft iemand ervaring met downhill wedstrijden (eventueel in Belgïe) of persoonlijke ervaringen hiermee?...

Vroeg mij ook af of je op zo'n BK met een hardtail beneden zou geraken zonder je laatste te zijn, of ligt het niveau bij elke deelnemer heel hoog?
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

Ik heb een aantal jaar geleden eens gaan KIJKEN naar het BK downhill van de mijnterril van Winterslag (Genk).
Toen waren er verschillende klassementen, met o.a. hardtail. Er waren toen ook verschillende "gewone recreatieve" deelnemers, die op hun gewone MTB voor de fun meededen.
Dit was wel enkele jaren geleden (ik geloof zo'n 3tal jaar)

Nota: als ge uwen techniek nog wilt bijschaven: aan de citadel van Namen ligt nog een leuk parcourke :wink:
kogelvis
Mountainbiker
Berichten: 103
Lid geworden op: di 04 jan 2005 09:34

Bericht door kogelvis »

Je kan ook eens gaan oefenen in Chaudfontaine. Een straf stukske downhill volgens somige. Je moet achter de termen omhoog klimmen tot voorbij het militair kerkhof boven. ( Zie www.freex.be -> Spots)

Ben met hardtail naar beneden gegaan. Regel: Hoe minder je remt hoe vlotter het gaat. Alle remmen los dus. Beneden moet je wel de steentjes onder uw buitenband uithalen.

Op de wedstrijden-link van deze site staan soms downhillwedstrijden. gesponsord door Barracuda.

Proberen maar
Plaats reactie