Klaar voor een wedstrijd?

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
stevens racing
Mountainbiker
Berichten: 169
Lid geworden op: ma 15 nov 2004 21:07
Rijdt met: Fuji slm 1.0 /Prorace Talos

Klaar voor een wedstrijd?

Bericht door stevens racing »

hallo, ben bijna 16 en ik zou graag volgend jaar enkele wedstrijden willen meerijden in de regio west-vlaanderen. Ik rij een gemiddelde van rond de 26km/u op een heuvelachtig parcours. Zou ik al meekunnen met andere wedstrijdrijders van mijn leeftijd en/of zou ik een goeie plaats kunnen bemachtigen. 8) :D
diger
Pro
Berichten: 189
Lid geworden op: za 30 okt 2004 13:13
Rijdt met: something new and FAST....scandium

Bericht door diger »

zeker, geen probleem

al moet ge wel eens proberen he, maar laat u vooral nie opjagen

succes :wink:
Supernaut
Mountainbiker
Berichten: 840
Lid geworden op: do 21 okt 2004 15:46

Bericht door Supernaut »

Waar rijdt gij in west vlaanderen heuvelachtige parcours?
Gebruikersavatar
focus_wrc
Mountainbiker
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 24 nov 2002 18:10
Rijdt met: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Bericht door focus_wrc »

rij maar eens in heuvelland, en ik weet u zelfs enkele off road stukskes te tonen hier in het vlakke waar ge meer achteruit dan vooruit bolt, dus niet lachen met ons aub :bounce:
Gebruikersavatar
stevens racing
Mountainbiker
Berichten: 169
Lid geworden op: ma 15 nov 2004 21:07
Rijdt met: Fuji slm 1.0 /Prorace Talos

Bericht door stevens racing »

focus_wrc schreef:rij maar eens in heuvelland, en ik weet u zelfs enkele off road stukskes te tonen hier in het vlakke waar ge meer achteruit dan vooruit bolt, dus niet lachen met ons aub :bounce:
idd ik weet enkele mooie singletracks zijn( aan de achterkant van de rode berg met trappen, wortels, en enkele steile stukken die toch wel zeer veel techniek vergen 8) tis eigenlijk verboden voor fietsers maar ik heb nog geen problemen gehad met wandelaars, alleen maar aanmoedigingen gehad op de moeilijke stukken =D>
Gebruikersavatar
aj kwak
Mountainbiker
Berichten: 661
Lid geworden op: do 17 apr 2003 20:07
Rijdt met: funnybikers.be - chronorace.be - eventit.be

Re: klaar voor een wedstrijd?

Bericht door aj kwak »

stumpy jumpy schreef:hallo, ben bijna 16 en ik zou graag volgend jaar enkele wedstrijden willen meerijden in de regio west-vlaanderen. Ik rij een gemiddelde van rond de 26km/u op een heuvelachtig parcours. Zou ik al meekunnen met andere wedstrijdrijders van mijn leeftijd en/of zou ik een goeie plaats kunnen bemachtigen. 8) :D
Vooralleer mee te rijden zou je best een wielerboekje aanvragen. Onder de 18jaar is dat namelijk verplicht om wedstrijden mee te rijden.

En dat zal wel lukken om wedstrijden mee te rijden!
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

Als je 26km/u haalt op een heuvelachtige XC win je, maakt niet uit welke categorie :drunk:

Ik zou zeggen, begin er mee - t'is plezant maar vergeet niet dat de juniors goed door rijden dus blijven trainen tot het seizoen.

http://www.wielerbondvlaanderen.be voor alle info mbt tot aanvraag competitievergunning.
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Re: klaar voor een wedstrijd?

Bericht door Yakke »

AJ KWAK schreef:
stumpy jumpy schreef:hallo, ben bijna 16 en ik zou graag volgend jaar enkele wedstrijden willen meerijden in de regio west-vlaanderen. Ik rij een gemiddelde van rond de 26km/u op een heuvelachtig parcours. Zou ik al meekunnen met andere wedstrijdrijders van mijn leeftijd en/of zou ik een goeie plaats kunnen bemachtigen. 8) :D
Vooralleer mee te rijden zou je best een wielerboekje aanvragen. Onder de 18jaar is dat namelijk verplicht om wedstrijden mee te rijden.
Dat hangt ervan af, is namelijk enkel nodig voor wedstrijden van den bond, en niet bij onafhankelijke organisaties.
Gebruikersavatar
kristoffer
Mountainbiker
Berichten: 112
Lid geworden op: za 11 dec 2004 11:30
Rijdt met: cube ams pro

Bericht door kristoffer »

Een gemiddelde van 26 per uur op een heuvelachtig parcours?? Staat uw kilometrikse wel juist jongen?? Ik denk toch da bij u een heuvelachtig parcours een andere betekenis heeft dan bij mij zenne!!
Gebruikersavatar
zanneis
Mountainbiker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 07 dec 2004 18:38
Rijdt met: Cube

Bericht door zanneis »

Ofwel staat inderdaad uw kilometriekske verkeerd, ofte wel is onze fysiek niet goed ? :-?

Welk gemiddelde wordt er door jullie ("recreatieve" biker) eigenlijk gereden tijdens een TT ?
Plaats reactie