ATB Cross

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
zwolle
Mountainbiker
Berichten: 1255
Lid geworden op: do 07 aug 2008 19:26
Rijdt met: scott scale RC , specialized epic expert , zanatta z88

Re: ATB Cross

Bericht door zwolle »

need for speed schreef:nooit meegedaan met de atb cross
maar als ik de rijders hun berichten heb gelezen, was en is het daar dikke fun
als daar de vergunninghouders bijkomen denk ik dat de fun er rap over is , regels inschrijving geld omhoog enz
te weinig wedstrijden hoe komt da ,
ben al benieuwd als ze mogen starten in den atb cross , welke commentaar ze hebben
te weinig hm te plat te snel


heb ook wel een beetje bang voor de dikkenekkerij die deze renners met zich meebrengen (niet allemaal he' :-D :-D :-D )
als ik naar elite wedstrijden ga kijken merk ik toch regelmatig associaal gedrag op (wo :parkings afsluiten,opeisen met linten enzo)

ik hoop dat dit de toffe sfeer van atb niet gaat kapot doen? en dat dit bondje z'n eigenheid kan bewaren
Dimme
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: do 07 mei 2009 09:47
Rijdt met: Trigon - Trek - Flyxii - no name

Re: ATB Cross

Bericht door Dimme »

Is dat een goed ding of een slecht ding, bwa... Qua organisatie, sponsoring en verzekering zal het zeker wel zen voordelen hebben, alleen dat ik in het verleden al meer dan eens verhalen heb opgevangen over die hun werking en bepaalde gevallen van geldgewin en eigenbelang. Ik heb alleszins het volste vertrouwen in Marc dat hij enkel en alleen opteert voor wat het beste is voor ZIJN organisatie en voor de huidige deelnemers.

Meeste van die (elite)rijders zullen wel een plaatske innemen in de A en als ik de snelheden daar zie, ik denk niet dat de huidige A rijders voor die manne moeten onderdoen. Ik denk alleen wel dat ze hun maximum aantal inschrijvingen moeten verhogen want 400 is echt wel te weinig omdat er geregeld moeten opgaan en omdat er heel veel zijn die slechts een aantal keer deelnemen. Is toch altijd plezanter mee 60 dan mee 30 (dan eindig ik mss eens ergens int midden :-D ) en voor de organisatie kan dat qua inkomsten toch wel tellen...

Anyway, vanaf 6 januari zal ik eens terug op mijne fiets springen (als ik tijd heb tenminste) na bijna 5 maanden amper kilometers gedaan te hebben. Ik ben alleen eens benieuwd hoe goed de conditie gaat zijn tegen de eerste "wedstrijd" in Hapert. Mss da'k hier ergens eens nen topic moet openen over men vorderingen :-) Ik hoop alleen dat ik dit jaar eens niet word geveld door een teek :-D
OlivierO
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 09 jun 2012 16:58
Rijdt met: Rotwild

Re: ATB Cross

Bericht door OlivierO »

Als blijkt dat door het toelaten van rijders uit de verschillende bonden veel veranderingen met zich mee brengt, dan weet ik niet of ik nog verder wil meerijden in de ATB Cross. En dan doel ik vooral op onsportief rijgedrag omwille van grotere belangen, teveel deelnemers, veel meer inschrijvingsgeld, het eindresultaat dat boven de fun primeert, ...

Nu, voor 2014 hebben voornamelijk nog altijd de rijders met voldoende deelnames in 2013 voorrang bij de inschrijving, dus voorlopig maak ik mij nog niet teveel zorgen.
Gebruikersavatar
tek-zotic
Mountainbiker
Berichten: 1449
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 22:42
Rijdt met: Fuji SLM

Re: ATB Cross

Bericht door tek-zotic »

zwolle schreef:
tek-zotic schreef:
zwolle schreef: vorig jaar een paar keer geweest dat ik hoger gemiddelde had dan D rijders
waar dan? shoot me, i dare you :p

kan het enkel hebben over de wedstrijden die IK met MIJN ploeggenoten uit D reeks heb kunnen vergelijken
ik spreek dan over meerhout, geel teunenberg , en buul.
dat is appelen met peren vergelijken he, dat is de kop van de E met het midden van de D vergelijken. Da ga je bij elke klasse hebben, ongeacht ronde meer of niet. ik zal ook wel een sneller gemiddelde gehad hebben dan sommige van de B of zelfs de A wat bijlange na ni wil zeggen dat ik daar fatsoenlijk mee kan.
Ik herinner me trouwens nog het begin van het seizoen dat er iemand moord en brand aan het schreeuwen was omdat er volgens hem mensen in de verkeerde klasse zaten. Wel als je zo over de snelheden gaat praten, stel dan jezelf de vraag of je zelf niet beter in een hogere klasse gereden had?
Dimme
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: do 07 mei 2009 09:47
Rijdt met: Trigon - Trek - Flyxii - no name

Re: ATB Cross

Bericht door Dimme »

@Jelle: over een paar maand zulde da weten hè :)
Gebruikersavatar
zwolle
Mountainbiker
Berichten: 1255
Lid geworden op: do 07 aug 2008 19:26
Rijdt met: scott scale RC , specialized epic expert , zanatta z88

Re: ATB Cross

Bericht door zwolle »

tek-zotic schreef:
kan het enkel hebben over de wedstrijden die IK met MIJN ploeggenoten uit D reeks heb kunnen vergelijken
ik spreek dan over meerhout, geel teunenberg , en buul.
dat is appelen met peren vergelijken he, dat is de kop van de E met het midden van de D vergelijken. Da ga je bij elke klasse hebben, ongeacht ronde meer of niet. ik zal ook wel een sneller gemiddelde gehad hebben dan sommige van de B of zelfs de A wat bijlange na ni wil zeggen dat ik daar fatsoenlijk mee kan.
Ik herinner me trouwens nog het begin van het seizoen dat er iemand moord en brand aan het schreeuwen was omdat er volgens hem mensen in de verkeerde klasse zaten. Wel als je zo over de snelheden gaat praten, stel dan jezelf de vraag of je zelf niet beter in een hogere klasse gereden had?[/quote]




waarom voel jij jezelf nu aangevallen?

is toch normaal dat mensen die 15minuten minder lang rijden iets sneller gaan rijden

ik wil uw prestaties vorig seizoen daarmee niet minimaliseren, nogmaals chapeau daarvoor.

ik wil gewoon de persoon die hier de vraag stelt zeggen dat "wanneer je vlot meekan in E reeks je ook niet afgaat in D reeks"

ik vergeleek gemiddeldes met mijn ploeggenoten uit de d reeks en soms (lees 3x ) zat de E reeks daarboven . dat ik voorraan meestreed in E reeks en mijn companen rond plaats 15a20 in d reeks daar kan ik niets aan doen he'
Gebruikersavatar
tek-zotic
Mountainbiker
Berichten: 1449
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 22:42
Rijdt met: Fuji SLM

Re: ATB Cross

Bericht door tek-zotic »

ik voel me niet aangevallen en gaat me daar niet om. Ik denk enkel terug aan de discussie van het begin van het seizoen, waar je toch met enkele tegenstrijdigheden met nu zit en dat vind ik dan een beetje spijtig van de discussie van toen.
Gebruikersavatar
zwolle
Mountainbiker
Berichten: 1255
Lid geworden op: do 07 aug 2008 19:26
Rijdt met: scott scale RC , specialized epic expert , zanatta z88

Re: ATB Cross

Bericht door zwolle »

tek-zotic schreef:ik voel me niet aangevallen en gaat me daar niet om. Ik denk enkel terug aan de discussie van het begin van het seizoen, waar je toch met enkele tegenstrijdigheden met nu zit en dat vind ik dan een beetje spijtig van de discussie van toen.

tegenstrijdigheden??? vertel? maar stuur me maar een pm of via facebook want ik wil dit forum niet bevuilen met onze discutie
Gebruikersavatar
DuCCie
Mountainbiker
Berichten: 224
Lid geworden op: vr 06 jul 2012 11:20
Rijdt met: GT Zasker 9r Carbon Expert

Re: ATB Cross

Bericht door DuCCie »

Ik denk dat de samenvoeging in principe geen probleem mag opleveren. Zolang ze maar nie me prijzen gelden beginnen want dan gaat er door zo goed als iedereen anders gereden worden. En als alleen maar over de verzekering gaat vind ik het nog oke. We zullen da wel horen hoe da verder afloopt, dus nie te fel vooruit lopen op de zaken denk ik zo. ;-)
Gebruikersavatar
wim vanderzanden
Mountainbiker
Berichten: 202
Lid geworden op: di 09 okt 2012 12:21
Rijdt met: Rocky mountain Vertex 950 RSL

Re: ATB Cross

Bericht door wim vanderzanden »

We zullen wel zien als het seizoen begint. Ik ga nog niet te hard van stapel lopen.

@ Dimme: Ik denk niet echt dat het probleem hem zit in dat er maar vaste 400 nummers zijn maar aan wie ze aanvraagt. Als je weet dat alle nummers vorig jaar bezet zijn en dat men amper 30 deelnemers per reeks heeft. 30x5 is 150 per wedstrijddag. Waar is de rest dan? En meestal zijn het toch altijd dezelfde gezichten die je ziet hé. Als je begrijpt wat ik bedoel. Dus als zij die maar 1 of 2 wedstrijden willen rijden dan een dagnummer pakken en de jaarnummers laten voor zij die toch meerdere wedstrijden rijden is 400 inschrijvingen wel genoeg hoor. 400/5 is 80. Oké niet iedereen kan altijd aanwezig zijn. Ne mens heeft nog andere verplichtingen hé. En men kan al eens gekwetst zijn of ziek hé. Maar als men nog meer gaat inschrijven en iedereen komt of bijna iedereen kan je je dan voorstellen wat een overrompeling het gaat zijn over en parcours van 3 a 4 km. Dan gaat de fun er ook vlug af zijn denk ik.
Plaats reactie