Flowtrack bike 2014

Flowtrack Bike staat met haar Shortbikeweekends voor korte, goed georganiseerde bikevakanties met gemiddeld drie fietsdagen. Voor alle vragen i.v.m. de bestemmingen voor 2014 kan je hier terecht.
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Flowtrack bike 2014

Bericht door sam2300 »

Hey, ben zinnens om in te schrijven voor het weekend naar Winterberg. Vraag mij af hoe de groepen verdeeld worden, op gebied van fysiek en/of technische kunde?

Ik dacht hier ook ergens gelezen te hebben dat je een weekend kon winnen?

Anyway, tot ergens in't veld!
Merci voor de info...
el gordo
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 10 jan 2010 21:06
Rijdt met: heeft geen zijwieltjes meer

Re: Flowtrack bike 2014

Bericht door el gordo »

Enkele jaren geleden werd er de 1ste dag allemaal samen vertrokken,
en na een 10tal kilometer werden de groepen verdeeld.

In die 10km werden al verschillende hellingen bereden zodat de begeleiders kunnen zien wat de capaciteiten zijn van elke deelnemer om de groep te bepalen. Maar die verdeling is niet definitief voor heel het WE.
Stel je zit in de rode groep op dag 1, maar de 2de dag voel je je slap dan kan je een stap terug zetten en met de groene groep meerijden. Ben je de laatste dag terug beter, dan rij je terug met de rode groep mee.
Toen ik enkele jaren geleden meereed, waren er op de laatste dag 2 groepen. Tijdens de tocht waren er deelnemers die nog duidelijk meer krachten overhadden en werd er tijdens de rit nog de beslissing genomen om die enkele sterkere deelnemers een andere/snellere/zwaardere toer te laten rijden.
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: Flowtrack bike 2014

Bericht door sam2300 »

Aha, dat lijkt me inderdaad de beste manier. Twijfel nog qua bestemming, maar denk dat het Winter berg zal worden...
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Flowtrack bike 2014

Bericht door Reflex »

Ik heb gehoord van de organisator dat Echternach wel een toppertje is wat technische en mooie trails betreft. Deze zou ook bijna uitverkocht zijn. Winterbeg is wel wat zwaarder doordat er wat meer geklommen moet worden. Als je dus technisch goed aangelegd bent kun je misschien beter denken aan Echternach.
Gebruikersavatar
K2-er
Test team
Berichten: 3630
Lid geworden op: vr 04 jul 2003 11:35
Rijdt met: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
Contacteer:

Re: Flowtrack bike 2014

Bericht door K2-er »

En genoeg warme kleren meenemen!
Gebruikersavatar
Schijfrem
Mountainbiker
Berichten: 2677
Lid geworden op: zo 30 mei 2004 21:23
Rijdt met: Moots 29" / Lynskey M290 29" / OnOne Gravel

Re: Flowtrack bike 2014

Bericht door Schijfrem »

Net ingeschreven voor Winterberg, dat de zon daar maar vollen bak schijnen mag 8)
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: Flowtrack bike 2014

Bericht door sam2300 »

Hey, hoe is de beginnersgroep in te schatten? Mijn vrouw zou namelijk ook graag meerijden, maar zou niet graag hebben dat ze de groep ophoudt. Ze rijdt toer tochten van 50km hier in de buurt vlot uit tegen +-19km/u gemiddeld maar hier zitten natuurlijk geen hm in. Het zou gaan om de vakantie naar Winterberg... Gr
Zazoo
Mountainbiker
Berichten: 188
Lid geworden op: di 24 aug 2010 18:21
Rijdt met: 2013 Specialized Stumpjumper HT alu comp 29

Re: Flowtrack bike 2014

Bericht door Zazoo »

Denk niet dat je je daar zorgen over moet maken. Wij zijn ingeschreven met 4 voor Winterberg. Onze traagste rijder van de groep rijdt zeker geen toertocht van 50 km uit tegen 19 gemiddeld. Op de website vind je de tochten terug. Als je gaat kijken voor de tochten van de groene groep is de langste tocht 45 km met 940 hm, en dit voor een dagtocht. Moet dus goed te doen zijn voor iemand die minder getraind is.
wazofski
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: za 03 mar 2012 17:20
Rijdt met: Cube Attention 2012

Re: Flowtrack bike 2014

Bericht door wazofski »

Vorig jaar heeft mijn vriendin, die weinig getraind is voor MTB, meegereden in Echternach met de groene groep en uiteindelijk was het zeker te doen. Aangezien we met een grote bende waren hadden ze een extra groep ingelast zodat er minder niveauverschillen waren binnen iedere groep. Los daarvan is het zo dat de begeleiders op regelmatige basis een rustpauze inlassen en zo telkens de "laatste" laten bijsluiten.

Als je zegt dat uw vrouw 50km afhaspelt aan een gemiddelde van 19km/u, dan zou ik me alvast geen zorgen maken. Mijn vriendin haalt dat gemiddelde alvast niet...
Gebruikersavatar
Schijfrem
Mountainbiker
Berichten: 2677
Lid geworden op: zo 30 mei 2004 21:23
Rijdt met: Moots 29" / Lynskey M290 29" / OnOne Gravel

Re: Flowtrack bike 2014

Bericht door Schijfrem »

Hier een link naar mijn foto´s die ik maakte van de shortbike in Winterberg:
https://www.dropbox.com/sh/rwp74wqe4dp1 ... SShkwPK4Sa" onclick="window.open(this.href);return false;
Gesloten