Zo 15/12/2013 Sint-Gillis-Dendermonde :: Winterrit

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
VDS
Mountainbiker
Berichten: 254
Lid geworden op: di 01 jan 2013 15:11
Rijdt met: Olympa Nitro 29er / Lapierre Zesty AM527
Contacteer:

Re: Zo 15/12/2013 Sint-Gillis-Dendermonde :: Winterrit

Bericht door VDS »

OffroadBikers waren ook aanweizg met een man of 10. Mooie toer, het lag er wel vettig bij :-D Alles was goed geregeld ! Top :bounce:
gbv
Mountainbiker
Berichten: 310
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 15:45
Rijdt met: Cube Reaction Race '12

Re: Zo 15/12/2013 Sint-Gillis-Dendermonde :: Winterrit

Bericht door gbv »

Gestart om 9u45 voor de 40 wat er bij aankomst bijna 45 bleken te zijn. Leuke beginpassage met het bosje en als snel enkele vettige maar zeer berijdbare stroken. Tot net voor de bevoorrading aan de splitsing een serieus baggerstuk volgde. Ondanks Roro en Noni liep het profiel meteen vol en was het schuiven en baggeren tot en met. Paar keer voet uit de haak en stapvoets verder glijden. Mijne compagnon heeft er echter een paar keer het canvas gezien evenals andere bikers.

Aan de bevoorrading waren er dan enkel nog een weinig groene bananen en appelsien. Gelukkig kwam men net nog wat wafels aanvoeren en wist men ons te vertellen dat er bijna 1000 inschrijvingen waren (waarop men blijkbaar niet was voorzien?). Het warme tomatensoepje ging wel lekker binnen. Na de bevoorrading ging het dan door de bekende veldwegen en een deel verharde weg richting Wieze en de Dender. Aldaar wachtte ons een naar mijn mening onnodig stuk. Door de regen van afgelopen nacht en de vele bikers die ons reeds voor gingen was de passage naast de Dender herleid tot een onberijdbare strook (zeker het laatste deel voor de brug) met weinig sporen en met veel voetafdrukken. Het voet en fietspad van de brug beaamt dit. Deze lag boordevol brokken modder.

Eens de brug over ging het dan via het jaagpad naar denderbelle en de tweede bevoorrading die ten opzichte van de eerste een waar buffet was. Gelukkig had men aan de bevoorrading ook een fietspomp ter beschikking want een kilometer eerder was mijn compagnon lekgereden. Na de hulp van een medebiker, wiens pompje we even mochten gebruiken, dichtte de notubes dan toch het gat en konden we onze weg verder zetten.

Het laatste stuk ging over grondgebied Appels richting Dendermonde en de andere oever van de Dender. Daar kregen we nog een leuk stukje op en af voor de wielen geschoven om nog een laatste serieuze baggerstrook te nemen (nog net berijdbaar) richting start. Daar was het even aanschuiven om je fiets te laten afspuiten met de kärcher.

Na 2u50, 3 valpartijen, 1 lekke band en tussenstop wegens serieuze brok modder in het oog zat onze 'pecheditie' erop. Ondanks dat er een heleboel voor ons over het parcours gingen lag het er op 1 à 2 stroken zeer goed berijdbaar bij en werden de betere dingen uit de omgeving opgenomen in het parcours. Ook de mens aan de inschrijving die de mensen hielp om hun bandjes aan te doen verdient nog een vermelding =D> . Kortom, een leuke tocht in bekend gebied en niet ver van huis.

By the way: Op het parcours werden wij, naast de fotograaf van mtbyou, nog 2 maal gefotografeerd. Heeft er iemand enig idee waar we deze foto's in de loop der tijd kunnen terug vinden? Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Ixxel
Mountainbiker
Berichten: 273
Lid geworden op: ma 24 jan 2011 13:25
Rijdt met: Specialized
Contacteer:

Re: Zo 15/12/2013 Sint-Gillis-Dendermonde :: Winterrit

Bericht door Ixxel »

Misschien een kleine tip naar volgend jaar.

Voorzie wat meer afspuitstanden met meer druk op het water en wat palletten zodat de voeten droog blijven tijdens het afspuiten.

Voor de rest leuke en modderige tocht. =D>
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Zo 15/12/2013 Sint-Gillis-Dendermonde :: Winterrit

Bericht door chrisper »

T was idd lekker afzien in de de bagger. Hoewel ik er veel zien vallen heb ben ik recht gebleven. En ja, sommige stukken waren te voet te doen. Op een moment zoveel modder tussen wielen (aan de v-brakes) dat de wielen niet meer draaiden. Iets minder modder mocht wel, maar daar kunnen enkel de weergoden iets aan doen. Heel leuk speelbosje, toffe medebikers in mijn buurt, vlotte inschrijving, tof dat er zelf iemand was die bandje hielp aandoen. Bevoorrading heb ik overgeslagen, dus kan ik niets van zeggen. (De 50km ging iets minder vlot als verwacht door de modder en wegens tijdgebrek kon ik niet teveel tijd verliezen) Ook de afspuitstand heb ik moeten overslaan, stond zeker een man of 20 voor mij aan te schuiven, dat was wel jammer.
Al bij al, alweer een tevreden bike-weekend gehad.
Op naar de volgende.
Gebruikersavatar
swiff
Mountainbiker
Berichten: 330
Lid geworden op: zo 31 aug 2008 17:00
Rijdt met: On one 29, cube elite super hpc 29, willier

Re: Zo 15/12/2013 Sint-Gillis-Dendermonde :: Winterrit

Bericht door swiff »

Als iemand de foto's weet staan... Laat iet weten aub.
gbv
Mountainbiker
Berichten: 310
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 15:45
Rijdt met: Cube Reaction Race '12

Re: Zo 15/12/2013 Sint-Gillis-Dendermonde :: Winterrit

Bericht door gbv »

swiff schreef:Als iemand de foto's weet staan... Laat iet weten aub.
De foto's van mtbyou staan online op hun site.
De foto's van de andere fotograaf zal hier door de organisaties of anderen nog wel meegedeeld worden hoop ik.
ksa
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 02 feb 2011 14:03
Rijdt met: Cannondale SL4

Re: Zo 15/12/2013 Sint-Gillis-Dendermonde :: Winterrit

Bericht door ksa »

Ik denk dat de foto's op de site van vzw de buslotfietsers zullen komen, de fotograaf was van de club.
Gebruikersavatar
swiff
Mountainbiker
Berichten: 330
Lid geworden op: zo 31 aug 2008 17:00
Rijdt met: On one 29, cube elite super hpc 29, willier

Re: Zo 15/12/2013 Sint-Gillis-Dendermonde :: Winterrit

Bericht door swiff »

ksa schreef:Ik denk dat de foto's op de site van vzw de buslotfietsers zullen komen, de fotograaf was van de club.
Die hou ik ook in het oog :)
Plaats reactie