Waar vind ik een testcentrum?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
Silverbol
Mountainbiker
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 mei 2007 02:42
Rijdt met: Scale

Bericht door Silverbol »

Is veel maar is het waard voor mij zeker als je heel wat kilometers bolt op je fiets . Met de potie nu rij ik een 2 a 3 per uur sneller dan met mijn vorige positie op de zelfde hartslag .

Nuja je moet het voor jezelf bekijken wat je ervoor over hebt maar ergens anders met evenveel metingen enz kom je mischien 50 euro goedkoper uit .

Voor mij was het die 250 meer dan waard
Gebruikersavatar
Shorty
Mountainbiker
Berichten: 326
Lid geworden op: di 16 apr 2002 02:00

Re: Waar vind ik een testcentrum?

Bericht door Shorty »

Zoals hierboven reeds staat:
http://www.smartcycling.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Die gast weet echt waarover het gaat en hoe je best traint en op je fiets zit.
Gebruikersavatar
buffel
Mountainbiker
Berichten: 244
Lid geworden op: zo 31 aug 2008 22:33
Rijdt met: Specialized stumpjumper comp 29 carbon

Re: Waar vind ik een testcentrum?

Bericht door buffel »

Iemand idee van prijs van lactaat test bij nottheboom
RODONDO
Mountainbiker
Berichten: 180
Lid geworden op: do 10 sep 2009 11:19
Rijdt met: ALMA CARBON

Re: Waar vind ik een testcentrum?

Bericht door RODONDO »

buffel schreef:Iemand idee van prijs van lactaat test bij nottheboom
Nottheboom heeft een website. :wink:
spectral
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: di 06 sep 2011 23:13
Rijdt met: cube in bestelling

Re: Waar vind ik een testcentrum?

Bericht door spectral »

ik ben bij smartcycling langsgeweest na talloze positieve commentaren hier, en ik moet zeggen jullie hebben niet overdreven ...

Ik heb voor de professionele bikefit gekozen omdat ik enorm veel zeurende pijn aan mijn voeten had na een tijdje fietsen. En veel pijn in de knieholte na een tijdje fietsen, dit werd erger per keer ik ging fietsen tot het moment dat ik de dag na een training mijn knie zelfs niet volledig kon plooien.

Ik moet zeggen die bikefit is de beste 180euro die ik al gespendeert heb. Knie(holte)pijn is volledig weg !! en ook de zeurende pijn aan mijn voeten is zo goed als weg. na een hele poos voel ik het wel een beetje maar het is zeker uithoudbaar. Alleszinds een GROTE verbetering. Eenmaal ik de stuurpen erop zet die hij heeft aanbevolen heb ik er vertrouwen in dat de nekpijn en slapende handen ook tot het verleden gaan behoren.

De lactaattest zelf kan ik niet zoveel over zeggen omdat ik er nog geen ervaring mee had, maar ook zeer veel feedback gekregen.

al bij al een zeer tevreden bezoeker
Gebruikersavatar
MC Tim
Mountainbiker
Berichten: 2525
Lid geworden op: za 23 mei 2009 17:31
Rijdt met: Speci-lover :-D
Contacteer:

Re: Waar vind ik een testcentrum?

Bericht door MC Tim »

Nog een andere aanrader, maar wel alleen voor de test, geen opmeting en afstelling:

Sporttestcentrum HIKO te Ninove

Supergast en -begeleiding...
JVK
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 26 aug 2013 21:25

Re: Waar vind ik een testcentrum?

Bericht door JVK »

Beste,
Bij deze wil ik toch even reageren op de verschillende bevindingen.
Het grote verschil is dat er bij vele inspanningstesten wel of niet een arts (cardioloog) aanwezig.
Het is inderdaad correct dat sommige dokters niets van training kennen waar het omgekeerde is echter ook waar.
Sommige trainers kennen niets van de gezondheidszorg af.
Dus geef mij maar een erkend bureau (ala Blits, nottebom) met aanwezigheid van een arts met de nodige kennis van trainingsadvies en wees maar zeker die
bestaan er echt wel.
Tevens is het aangewezen om een cardiogram te laten maken tijdens de inspanning.

En nu verder trainen. (o)
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: Waar vind ik een testcentrum?

Bericht door kazzz »

spectral schreef: Eenmaal ik de stuurpen erop zet die hij heeft aanbevolen heb ik er vertrouwen in dat de nekpijn en slapende handen ook tot het verleden gaan behoren.
Ik heb ook heel erg veel last van nekpijn (en dan 's namiddags hoofdpijn!) tijdens mijn tochtje.. Meestal begint het rond de 30km pijn te doen!
Hoe is het nu met jou pijn?

Zijn er mensen die specifiek ook voor nekpijn ergens geweest zijn EN positief resultaat hebben?
Gebruikersavatar
Phille81
Mountainbiker
Berichten: 832
Lid geworden op: zo 24 apr 2011 23:23
Rijdt met: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)
Contacteer:

Re: Waar vind ik een testcentrum?

Bericht door Phille81 »

kazzz schreef:
spectral schreef: Eenmaal ik de stuurpen erop zet die hij heeft aanbevolen heb ik er vertrouwen in dat de nekpijn en slapende handen ook tot het verleden gaan behoren.
Ik heb ook heel erg veel last van nekpijn (en dan 's namiddags hoofdpijn!) tijdens mijn tochtje.. Meestal begint het rond de 30km pijn te doen!
Hoe is het nu met jou pijn?

Zijn er mensen die specifiek ook voor nekpijn ergens geweest zijn EN positief resultaat hebben?
Ik had ook nek- en schouderpijn, maar na fietspositionering (EnergyLab) was dit probleem van de baan (kleine maar correcte aanpassingen kunnen veel verschil geven !)
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: Waar vind ik een testcentrum?

Bericht door geertg »

MC Tim schreef:Nog een andere aanrader, maar wel alleen voor de test, geen opmeting en afstelling:

Sporttestcentrum HIKO te Ninove

Supergast en -begeleiding...
Heb fiets daar laten afstellen, ook tevreden (en zeker goedkoop).
Plaats reactie