Za 07/12/2013 Houthalen :: Fietspromo VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Jolyrodger
Mountainbiker
Berichten: 1528
Lid geworden op: vr 12 aug 2005 23:51
Rijdt met: Mijn Bikes: Wilier 401XB

Re: Za 07/12/2013 Houthalen :: Fietspromo VTT

Bericht door Jolyrodger »

Quote TOM MTB : Is er trouwens een afspuitstand op de tocht in Houthalen? Het overzicht op de website vermeldt dit niet...

Bij FP altijd, als het niet vriest! :wink:
Gebruikersavatar
drikkie
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: zo 25 okt 2009 14:41
Rijdt met: Cube Reaction 2016 + Cube LTD Race 2012

Re: Za 07/12/2013 Houthalen :: Fietspromo VTT

Bericht door drikkie »

volgens vwb is startuur 8:15 uur !!! ???
Gebruikersavatar
Bumba
Mountainbiker
Berichten: 366
Lid geworden op: vr 20 mei 2005 09:25
Rijdt met: Cannondale FSI, Flash 3
Contacteer:

Re: Za 07/12/2013 Houthalen :: Fietspromo VTT

Bericht door Bumba »

Ik belde zonet de organisatie :starten is wel degelijk van 10 tot 14.30u.
Gebruikersavatar
nero
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: do 13 jul 2006 22:03
Rijdt met: Een Niner Air 9 Rdo carbon

Re: Za 07/12/2013 Houthalen :: Fietspromo VTT

Bericht door nero »

Ik ga het even kort samenvatten. Voor de pauze saai parcours, na de pauze superparcours. Organisatie bepijling dubbel super, bevoorrading super! Ik vond het enkel beetje spijtig dat de rit vertrok naar Hengelhoef. Er zijn al zoveel ritten in deze bossen van Hengelhoef. Ik hoopte dat ze richting Helchteren reden maar dat is blijkbaar nog een andere organisatie. Maar besluit: dank u mannen voor deze voormiddag. Nu morgen Zutendaal.
lupo60
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 25 mar 2013 18:52
Rijdt met: Specialized Comp Carbon (Hardtail)

Re: Za 07/12/2013 Houthalen :: Fietspromo VTT

Bericht door lupo60 »

Deze voormiddag naar Houthalen afgezakt. Het weer was niet zo best, maar dat kon niet deren. Vorig jaar rond deze tijd was het een pak slechter. En trouwens, eens bezig in het bos, voel je daar niks van.
Ik vond het parcours amuzant, hoewel vlak, maar der waren enkele leuke speeltuintjes ingebouwd waar het leuk fietsen was. Een kinderhand is snel gevuld :-D
Daarbovenop Tommeke Boonen, Johan Vansummeren en company mogen meemaken. Even de kar aan hun trein gehangen, maar dat kwam niet goed. Die mannen zijn just brommers, dus dat was geen goed plan en heb me dan wijselijk maar laten afzakken. Maar toch leuk om eens even te proeven in mijn oude dagen...
Bepijling goed, maar misschien was het de kleur van de pijlen, ik weet het niet, ik slaagde er zeker een keer of vier in de pijlen te missen die eigenlijk vlak voor mijn snuit hingen. Raar. Nu ja, de ogen zijn ook al niet meer wat ze geweest zijn. :oops:
Bevoorrading helemaal ok, en bij uitbreiding de hele organisatie.
Nog van dat mannen!
Gebruikersavatar
jantje
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 08 aug 2005 16:08
Rijdt met: trek superfly elite sl

Re: Za 07/12/2013 Houthalen :: Fietspromo VTT

Bericht door jantje »

super parcour, had veel modder verwacht maar viel heel goed mee, kleren niet vuil, dat zegt genoeg hé. chapeau organisatie. pak beter als de ms tocht vorig jaar vanop dezelfde startlocatie. hoop dat deze jongens de nodige lessen hebben getrokken uit vorig jaar want die rit was echt niet goed. om maar te zwijgen over de legertenten waar we ons bij vrieskou moesten douchen
Gebruikersavatar
Bumba
Mountainbiker
Berichten: 366
Lid geworden op: vr 20 mei 2005 09:25
Rijdt met: Cannondale FSI, Flash 3
Contacteer:

Re: Za 07/12/2013 Houthalen :: Fietspromo VTT

Bericht door Bumba »

Awel, wij hebben ons enorm geamuseerd. Weinig asfalt gezien ,vooral leuke singletracks en modder :lol: :lol: , er waren stukken bij waar er bijna stof opvloog :P
Goede organisatie (en splitsingsborden) ...samengevat : meer gekregen dan verwacht.
Gebruikersavatar
Biestie1
Mountainbiker
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 05 mar 2004 13:25
Rijdt met: Kona

Re: Za 07/12/2013 Houthalen :: Fietspromo VTT

Bericht door Biestie1 »

Zeer leuke tocht =D>
Begon heel eenvoudig met lange rechte stukken, maar de laatste 5km waren verdekke nog zwaar.
Mijn gemiddelde maakte daar nog ne fermen duik :oops:
Héél goede bepijling =D>
En héél goede startlocatie met ruime parking.
Gebruikersavatar
Ghost-biker
Mountainbiker
Berichten: 528
Lid geworden op: wo 30 nov 2005 21:46
Rijdt met: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team
Contacteer:

Re: Za 07/12/2013 Houthalen :: Fietspromo VTT

Bericht door Ghost-biker »

leuke tocht, afwisseling lange rechte stukken, voornamelijk voor de pauze, met singletracks en stukken 'bmx-parcours'. Prima vertrekplaats met veel parking en een hete douche na afloop. Onderweg nog iemand gelukkig gemaakt met het repareren van zijn ketting. Kortom, leuke namiddag beleefd :-D
stinus
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 28 sep 2007 19:50
Rijdt met: Giant

Re: Za 07/12/2013 Houthalen :: Fietspromo VTT

Bericht door stinus »

Vond het ook een geslaagde tocht! De bepijling was inderdaad top. Niet alleen in de bocht, maar ook ervoor of erna vaak nog een pijl. Zo mag het altijd wel zien. Wel pas iets na 14u vertrokken dus op de bevoorrading was er niet meer zoveel, maar wel genoeg. Dus ga hier zeker niet klagen!
Qua parcours vond ik het wel oké, paar leuke stukjes erin, afgewisseld met wat langere stroken. En weinig modder. Volgende keer toch maar iets vroeger vertrekken want de terugrit naar Genk was het al wat donker :).
Alleen wat last van de rug waardoor ik bij het zetten van wat meer vermogen toch duidelijk niet kon doorzetten, daarom ook maar gewoon een duurtrainingske van gemaakt. Misschien moet k toch eens met een paar straffe mannen in de wielen gaan zitten. Ik rijd niet traag, maar ben geen pure mtb-er dus de echte rapper mannen halen mij wel in. Maar op strava sta ik eerder bij de laatsten, dat verbaasd mij dan telkens weer. Dringend wa les nodig ;)
Plaats reactie