Zo 01/12/2013 Weerde :: 18e Dwars door d'Hel van Weit

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
John kanon
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: wo 05 dec 2012 17:31
Rijdt met: kanon

Re: Zo 01/12/2013 Weerde :: 18e Dwars door d'Hel van Weit

Bericht door John kanon »

de ware schreef:Proficiat met de dikke 1700 deelnemers, heb de 45 km gedaan, maar vond dat er heel wat road in zat, gelukkig waren de laatste 15 km wel leuk( hofstade en de rest da volgde.

Wel een perfecte organisatie en nen dikke merci aan de seingevers =D> =D>

tot de editie van 2014

Heb ook de 45 gedaan :lol: en gelukkig zat er hier en daar wat "road" in.
Inderdaad proficiat aan de seingevers, maar er zouden beter wat meer mensen van de organisatie gestaan hebben aan de "bewaakte" fietsparking. Ik verkoos op het strand van Hofstade (of was het Averbode? :wink: ) voor het technische stuk, tot ik plots vastreed in Plopsaland. De Panne was toch vorige week? Bevoorrading was goed, maar inderdaad in de toekomst wat meer voorzien. Gelukkig heeft "De hel van Grimber... euh, Weit" het Blosodomein in zijn traject liggen, anders was het maar een doorsnee toertochtje. Toch proficiat met het groot aantal deelnemers ... =D>

Misschien tot volgend jaar :-" , Johnny Boy :-$
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 998
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: Zo 01/12/2013 Weerde :: 18e Dwars door d'Hel van Weit

Bericht door koppigaard »

bolle. schreef:Vandaag de 58 km gedaan met leuke stukjes modder stoempen en schuiven.
Perfecte organisatie en dank aan de seingevers.
Op het domein averbode rijdt mijne maat plat en zijne buitenband gescheurd , we hadden toen eeen av. van 24.5 , nog 3km gefietst met de binnenband er half uit maar dan moeten stoppen.
Ik mijne maat zijne fiets op mijn schouder enhij de laatste 4 km gelopen, wij zijn goe bezig.
Ben je tegengekomen en inderdaad goed bezig, flink thempo al lopend. Dat was net voor ik een koprol heb gemaakt in de afdaling net voor de brug over de autostrade. Om een autostrade te vinden in Averbode moet je al diep de bossen in. Aardrijkskunde nooit je beste vak geweest? De 58 waren best wel zwaar maar ook wel eigen schuld: te lui geweest om modderbanden te steken. De soep is me ontgaan, ne Westmalle gedronken en nog behoorlijk thuis geraakt. 1750 bikers op een parcours zo plat als een biljart: volledig de verdienste van de club!
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: Zo 01/12/2013 Weerde :: 18e Dwars door d'Hel van Weit

Bericht door kazzz »

Ook de eerste keer de 58 gedaan, wat er uiteindelijk 64 waren doordat onze auto verder stond.
Ik heb wel afgezien, zwaarder dan verwacht. We dachten op het gemakske te vertrekken, maar al snel gaat uwen tikker omhoog door dat modderbaggeren en rij je toch sneller dan je eigenlijk wil.
In het Bloso domein dan effe heel de moteur opgeblazen, maar toch blijven trappen met alle messteken en speldeprikken in elk deel van je lijf voelbaar :)
De bevoorradingen waren ok, maar ook niet meer dan dat. Bij de 2e was er geen sportdrank meer.
De organisatie heeft er alles aan gedaan om toch nog hoogtemeters te sprokkelen :) Berm op en af, leuk om te zien en om te rijden. Spijtig genoeg waren de meeste zo een baggernest.. (laat vertrokken).
NIet de beste TT, maar toch kon je goed genoeg zien dat de organisatie zo goed mogelijk werk heeft willen leveren! Proficiat daarvoor!
Gebruikersavatar
wakke.
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: di 01 feb 2005 23:23
Rijdt met: 2 bikes met grote wielen

Re: Zo 01/12/2013 Weerde :: 18e Dwars door d'Hel van Weit

Bericht door wakke. »

ik Ben gestart met mijn zoon en zijn beste vriendje voor de kids toer en zij waren bij de start onder de indruk van de organisatie.
( dit is een echte koers papa) Maar na de rit waren ze wat teleurgesteld door het parkoer.
ze hadden gedacht dat ze ook over het parkoer in hofstade mochten rijden. maar blijkbaar dan toch niet. Dan heb ik ze maar getroost met een lekkere witte pens.

hopelijk tot volgend jaar.
Weit
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 01 dec 2008 23:43
Rijdt met: Willier 101XB
Contacteer:

Re: Zo 01/12/2013 Weerde :: 18e Dwars door d'Hel van Weit

Bericht door Weit »

Hallo mannen en meer en meer dames waarvoor dank!
de eerste foto's al opgeladen en er komen er in de loop van de dag nog véél meer.
te vinden op https://plus.google.com/u/0/111530674674793443138/posts

Wij proberen inderdaad het max. te halen uit onze omgeving, ludiek gebracht, met 5 afgesplitste parcours om slijk files te vermijden bij veel volk. Sorry Kids Bloso komt later voor jullie, volhouden. Eén kid van ons is ondertussen al twee keer Belgisch kampioen MTB geweest...
Zeer veel volk is voor Weit 1400 deelnemers. Jullie waren met liefst 1765 een aantal om van te duizelen in ons kleine maar pittoreske Weerde ... Met dan ook nog een wandelhappening die met hun start afzakt naar ons zelfde dorpke, een hele uitdaging om dit met al onze parkeerwachters en gemachtigde opzichters in goede veilige banen te leiden. Proficiat aan onze 95 medewerkers!!!
En ja sorry voor de eerste bevoorrading in onze eigen kwb-zaal ... op was op daar en we hebben alles ingezet op onze tweede in Schiplaken waar iedereen behalve de kids langs kwamen; de Carrefour was ook blij met zoveel volk :-D ... ze hebben extra verdiend.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 131201_002
jandoise
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 02 mei 2012 13:41
Rijdt met: Merida

Re: Zo 01/12/2013 Weerde :: 18e Dwars door d'Hel van Weit

Bericht door jandoise »

Ik heb toch wel wat kritiek op de organisatie. Wij waren gestart om 10u15 voor de 58km. Op de eerste bevoorrading was er enkel sportdrank, maar daar hoorde ik dat de 2de bevoorrading de Carrefour aan het plunderen was dus dat kwam wel in orde. Wij zijn echter de 2de bevoorrading nooit tegen gekomen, andere bikers ook niet, dus waarschijnlijk was die al opgedoekt? En dan nog het ergste, op het einde van de tocht waren er al geen pijltjes meer, om 13u30 waren ze deze al aan het weghalen op het einde van het parcours.

Naar mijn mening moet je, als je toelaat om te starten tot 10u30, voor de 60km toch zeker tot 14u30 de bepijling laten staan (en als je iets weghaalt, begin dan bij het begin).

Ok, soms komt er meer volk dan verwacht, maar de bevoorrading gewoon opdoeken toont toch wel echt geen respect. Wij konden zelfs geen water bijvullen. Gelukkig dat we zelf nog iets mee hadden.

Ter informatie, wij hadden een gemiddelde van 20 km/u dus het is niet alsof we tergend traag gingen en daardoor laat waren.
Gebruikersavatar
Schoupabiker
Mountainbiker
Berichten: 316
Lid geworden op: zo 07 jan 2007 00:24
Rijdt met: Klein Pulse Pro en Cannondale Scalpel 68, Cannondale Rize en Cannondale Scalpel SE - MSC Zion Tandem

Re: Zo 01/12/2013 Weerde :: 18e Dwars door d'Hel van Weit

Bericht door Schoupabiker »

Het was idd een beetje dubbel!
Na een heeeeel vroege ochtend met 2 kleine vriendjes van de schoonbroer toch mogen aanzetten tegen 10u.
Na de eerste baggerstroken was het al duidelijk ... den 2.40 rotsband moet eraf met dit weer! ](*,) Was in Rotselaar al duidelijk, maar nu ben ik overtuigd :-?

Eerste bevoorrading ... Oep, oep, alles is oep! ... dat is #-o . Ok, het zijn dan toch maar een goeie 20 km meer tot de volgende stop ... Ja, als je van een groep van 1000 man naar 1700 man moet dan kan je al eens een banaantje te weinig hebben :(
Er zat dan toch een leuke tocht in, met enkel aan het beekske ginder ver een probleempje. Heb denk ik op die 300m 15kg modder van mijn fietske gewreven en de band die draaide niet meer ](*,) . Enfin, men plooit niet, sakkert dat je de banden niet hebt veranderd en gaat door.
Dan een bord gezien 'à la komen eten' en gelukkig een paar bikers zien vertrekken aan dat schooltje zodat ik daar de tweede bevoorrading kon vinden (pijltje was er niet). Die hadden nog een appelke en een wafelke met sportdrank [-o< . Maar er werd daar om 12u45 reeds naarstig opgerommeld. Dus ik vrees dat je na 13u15 daar misschien niemand meer vond.
En dan nog den Bloso in ... ik wilde wel roem, maar dat brugje "aanrijden" zou me waarschijnlijk eerder in het boek van de afgevoerden, dan wel van diegene die erover reden gebrachte hebben. OK roem is roem, maar 8-[ het was daar allemaal zo omgebaggerd dat je er niet degelijk meer op kwam.
Terug om en bij 13u15... maar tevreden over de eigen prestaties op de 58 :-" .
Door het "bestelde" weer heeft de organisatie nog een extra puntje kunnen scoren =D>
Gebruikersavatar
bdc
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 16:38
Rijdt met: Niner Jet 9 Carbon
Contacteer:

Re: Zo 01/12/2013 Weerde :: 18e Dwars door d'Hel van Weit

Bericht door bdc »

Gerrit C schreef:Het slijk flink doorgespoeld en hopen dat VV ondertussen mijnen bike had gepoetst: ijdele hoop :( . Misschien volgend jaar...
VV, da's mijne wederhelft :-) die houdt zich ver weg van al die modder zene :-) Volgend jaar terugkomen, en vragen naar bdc 8) misschien dat den diene uwen bike wel kuist :drunk:
Gebruikersavatar
mahna-mahna
Mountainbiker
Berichten: 289
Lid geworden op: za 28 mar 2009 12:49
Rijdt met: Scott Scale 940

Re: Zo 01/12/2013 Weerde :: 18e Dwars door d'Hel van Weit

Bericht door mahna-mahna »

Schoupabiker schreef:Het was idd een beetje dubbel!
Na een heeeeel vroege ochtend met 2 kleine vriendjes van de schoonbroer toch mogen aanzetten tegen 10u.
Na de eerste baggerstroken was het al duidelijk ... den 2.40 rotsband moet eraf met dit weer! ](*,) Was in Rotselaar al duidelijk, maar nu ben ik overtuigd :-?

Eerste bevoorrading ... Oep, oep, alles is oep! ... dat is #-o . Ok, het zijn dan toch maar een goeie 20 km meer tot de volgende stop ... Ja, als je van een groep van 1000 man naar 1700 man moet dan kan je al eens een banaantje te weinig hebben :(
Er zat dan toch een leuke tocht in, met enkel aan het beekske ginder ver een probleempje. Heb denk ik op die 300m 15kg modder van mijn fietske gewreven en de band die draaide niet meer ](*,) . Enfin, men plooit niet, sakkert dat je de banden niet hebt veranderd en gaat door.
Dan een bord gezien 'à la komen eten' en gelukkig een paar bikers zien vertrekken aan dat schooltje zodat ik daar de tweede bevoorrading kon vinden (pijltje was er niet). Die hadden nog een appelke en een wafelke met sportdrank [-o< . Maar er werd daar om 12u45 reeds naarstig opgerommeld. Dus ik vrees dat je na 13u15 daar misschien niemand meer vond.
En dan nog den Bloso in ... ik wilde wel roem, maar dat brugje "aanrijden" zou me waarschijnlijk eerder in het boek van de afgevoerden, dan wel van diegene die erover reden gebrachte hebben. OK roem is roem, maar 8-[ het was daar allemaal zo omgebaggerd dat je er niet degelijk meer op kwam.
Terug om en bij 13u15... maar tevreden over de eigen prestaties op de 58 :-" .
Door het "bestelde" weer heeft de organisatie nog een extra puntje kunnen scoren =D>

Ook rond 10u15(om de drukte te vermijden) vertrokken voor de 58 km
Wat mij idd opvalt is dat bij TT regelmatig de (laatste)bevoorrading te vroeg wordt opgedoekt en dit ondanks het toegestane vertrekuur.

Ondanks de diepe sporen brugje wel genomen (o)

Ik zou mijn 2.25 banden ook beter veranderen bij deze omstandigheden , achterste wiel wou ook niet meer ronddraaien in de baggerstrook

Goed geamuseerd en tevreden thuisgekomen
Bedankt organisatie
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1583
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Re: Zo 01/12/2013 Weerde :: 18e Dwars door d'Hel van Weit

Bericht door dirty »

Ik was bij de vroege starters samen met mijn zoon , dus bevoorrading prima ! ik kan me inbeelden dat jullie niet voorzien waren op zo'n groot deelnemers aantal , en weet ook wat een werk je erin steekt waarvoor een dikke proficiat aan de organisatie =D>
Plaats reactie