Zo 01/12/2013 Lille :: Krawatenveldtoertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
mountainbiker66
Mountainbiker
Berichten: 565
Lid geworden op: ma 10 mar 2008 21:15
Rijdt met: Cube Ltd team

Zo 1/12/2013 Lille

Bericht door mountainbiker66 »

Krawatenveldtoertocht
01/12/2013
start 7.30-10.30
24 – 32 – 35 – 42 km

Voetbalkantine FC Lille
Balsakker
2275 Lille

Wat mag men hier verwachten? Bos,heide, De Lilse Bergen? Is het mogelijk om verschillende afstanden aan elkaar te schakelen? Vind 42 km wel wat te weinig om naar daar af te zakken van uit Oudenaarde.
Hier in een ver verleden nog een paar keer gereden, maar het is al zéér lang geleden.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Zo 01/12/2013 Lille :: Krawatenveldtoertocht

Bericht door TaurineR »

Je kan, zoals ik de 42km en dan de 24km doen.
Zo kan je combineren en toch een leuke afstand bekomen.
Cancelara
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: di 03 jan 2012 19:30
Rijdt met: nen oude

Re: Zo 01/12/2013 Lille :: Krawatenveldtoertocht

Bericht door Cancelara »

Kan men ergens aan de lilse bergen het parcours opgaan?
Gebruikersavatar
matthiasdujardin
Mountainbiker
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 10 okt 2010 20:02
Rijdt met: id works 29" & scott expert 29 "

Re: Zo 01/12/2013 Lille :: Krawatenveldtoertocht

Bericht door matthiasdujardin »

Als we eens meer parcour info zouden kunnen krijgen zou het fijn zijn he :lol:
Anders is spelen in herentals ook goed voor mij dan zijn we zeker wat we van parcour doen :lol:
Cancelara
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: di 03 jan 2012 19:30
Rijdt met: nen oude

Re: Zo 01/12/2013 Lille :: Krawatenveldtoertocht

Bericht door Cancelara »

Cancelara schreef:Kan men ergens aan de lilse bergen het parcours opgaan?
Onze bedoeling is, indien mogelijk ergens aan de Lilse bergen de toer op te gaan :-D en daarna in Lille in te schrijven =D> om zo aan de Lillse bergen den toer terug te verlaten. Wij zijn wat gebonden aan tijd. Daarom deze vraag. Tnx :-)
Gebruikersavatar
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: vr 19 okt 2012 13:10
Rijdt met: c-dale scalpel 29

Re: Zo 01/12/2013 Lille :: Krawatenveldtoertocht

Bericht door El Toro Cycling Club HB »

matthiasdujardin schreef:Als we eens meer parcour info zouden kunnen krijgen zou het fijn zijn he :lol:
Anders is spelen in herentals ook goed voor mij dan zijn we zeker wat we van parcour doen :lol:

Op de eerste plaats, niets dan lof voor iedere organisatie die een toertocht organiseert, ook moet er altijd begrip zijn en dus rekening gehouden worden met het gebied waar de organisatie verblijft.
Dat gezegd hebbende, Lille is zeker geen Brabantse Wal waar jullie de afgelopen tijd hebben gefietst.
Geen heide, wel bos, redelijk veel bos, maar ook bosdreven, bospaadjes en ook singletracks, cross-terrein van Rijckevorsel zit er ook in volgens mij, wat bloso en ook nog een stuk langs het kanaal, een toertocht niets meer en niets minder, nogmaals geen Ossendrecht of Woensdrecht bijvoorbeeld, aan jullie de keuze of het vanuit Oudenaarde de moeite waard is.
Gebruikersavatar
jinba ittai
Mountainbiker
Berichten: 314
Lid geworden op: zo 25 jan 2009 00:36
Rijdt met: Trek, GT

Re: Zo 01/12/2013 Lille :: Krawatenveldtoertocht

Bericht door jinba ittai »

El Toro Cycling Club HB schreef:
matthiasdujardin schreef:Als we eens meer parcour info zouden kunnen krijgen zou het fijn zijn he :lol:
Anders is spelen in herentals ook goed voor mij dan zijn we zeker wat we van parcour doen :lol:

Op de eerste plaats, niets dan lof voor iedere organisatie die een toertocht organiseert, ook moet er altijd begrip zijn en dus rekening gehouden worden met het gebied waar de organisatie verblijft.
Dat gezegd hebbende, Lille is zeker geen Brabantse Wal waar jullie de afgelopen tijd hebben gefietst.
Geen heide, wel bos, redelijk veel bos, maar ook bosdreven, bospaadjes en ook singletracks, cross-terrein van Rijckevorsel zit er ook in volgens mij, wat bloso en ook nog een stuk langs het kanaal, een toertocht niets meer en niets minder, nogmaals geen Ossendrecht of Woensdrecht bijvoorbeeld, aan jullie de keuze of het vanuit Oudenaarde de moeite waard is.
Die parcoursinformatie, de rode letters kloppen, de rest mag je vergeten...

Vorige jaren vertrok de tocht richting Poederlee, ergens aan de Bierhoeve wordt de baan naar Herentals gekruist, stukje langs de AA om rond Poederlee naar de sportterreinen van de Poeyelheide te rijden. Na de bevoorrading richting Lilse Bergen en de rode Bloso-route langs Wechelderzande terug naar Lille.
Uitbreiding kan door aan de Lilse Bergen de blauwe Bloso-lus bij te nemen (eerste deel daarvan is wel saai) enkel het tweede deel van de blauwe lus is ook mogelijk.
Hoogtemeters ? 2 keer de brug over de autostrade #-o
Vrij droog parcours, enkele uren na een regenbui is al het water verdwenen, dat is het enige raakpunt met de Brabantse Wal.

En nu maar hopen dat ze hun parcours dit jaar niet veranderd hebben...
Gebruikersavatar
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: vr 19 okt 2012 13:10
Rijdt met: c-dale scalpel 29

Re: Zo 01/12/2013 Lille :: Krawatenveldtoertocht

Bericht door El Toro Cycling Club HB »

jinba ittai schreef:
El Toro Cycling Club HB schreef:
matthiasdujardin schreef:Als we eens meer parcour info zouden kunnen krijgen zou het fijn zijn he :lol:
Anders is spelen in herentals ook goed voor mij dan zijn we zeker wat we van parcour doen :lol:

Op de eerste plaats, niets dan lof voor iedere organisatie die een toertocht organiseert, ook moet er altijd begrip zijn en dus rekening gehouden worden met het gebied waar de organisatie verblijft.
Dat gezegd hebbende, Lille is zeker geen Brabantse Wal waar jullie de afgelopen tijd hebben gefietst.
Geen heide, wel bos, redelijk veel bos, maar ook bosdreven, bospaadjes en ook singletracks, cross-terrein van Rijckevorsel zit er ook in volgens mij, wat bloso en ook nog een stuk langs het kanaal, een toertocht niets meer en niets minder, nogmaals geen Ossendrecht of Woensdrecht bijvoorbeeld, aan jullie de keuze of het vanuit Oudenaarde de moeite waard is.
Die parcoursinformatie, de rode letters kloppen, de rest mag je vergeten...

Vorige jaren vertrok de tocht richting Poederlee, ergens aan de Bierhoeve wordt de baan naar Herentals gekruist, stukje langs de AA om rond Poederlee naar de sportterreinen van de Poeyelheide te rijden. Na de bevoorrading richting Lilse Bergen en de rode Bloso-route langs Wechelderzande terug naar Lille.
Uitbreiding kan door aan de Lilse Bergen de blauwe Bloso-lus bij te nemen (eerste deel daarvan is wel saai) enkel het tweede deel van de blauwe lus is ook mogelijk.
Hoogtemeters ? 2 keer de brug over de autostrade #-o
Vrij droog parcours, enkele uren na een regenbui is al het water verdwenen, dat is het enige raakpunt met de Brabantse Wal.

En nu maar hopen dat ze hun parcours dit jaar niet veranderd hebben...

Fijn dat de kenners ook zo snel reageren, probeer alleen maar andere bikers terwille te zijn met mijn beperkte kennis van toertochten, Vosselaar, Lille, Beerse en Zoersel lopen in elkaar over en welke het cross-terrein aandoen weet ik ook niet zeker, zoals aangegeven, verder zat ik er ook niet veel naast, ik weet zeker dat er in deze tocht ook een lang stuk zit of het nu naast het kanaal is of niet.
Je kennis over de Brabantse Wal is dan ook beperkt als je zegt dat de enige overeenkomst is dat de grond snel droogt, dat klopt, maar dat is dan ook de enige overeenkomst dus de andere tekst over de verschillen had je ook rood kunnen maken.
BLACK CUBE
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 02 nov 2008 19:43
Rijdt met: Zanatta Cross

Re: Zo 01/12/2013 Lille :: Krawatenveldtoertocht

Bericht door BLACK CUBE »

Mannen kunnen jullie e stukske zagen zeg.
Daar dient dit forum niet voor, ga gewoon samen wat aan de toog zitten lullen
Gebruikersavatar
jinba ittai
Mountainbiker
Berichten: 314
Lid geworden op: zo 25 jan 2009 00:36
Rijdt met: Trek, GT

Re: Zo 01/12/2013 Lille :: Krawatenveldtoertocht

Bericht door jinba ittai »

Sorry hé gasten, ik wou enkel wat relevante info geven over het parcours, dat werd toch gevraagd...

Enne, aan den toog zitten zegt me weinig, ik ga liever trainen op dat lang stuk naast het kanaal van Lille #-o
Plaats reactie