Ti Bike

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
Aardbei
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 04 jun 2008 14:58
Rijdt met: El Peligroso

Re: Ti Bike

Bericht door Aardbei »

_alain_ schreef:Ik kan dozenschuifmerken niet correct schrijven, iets op mijn computer houdt me daar in tegen.
Onterechte opmerking / insinuatie van _alain_ . Lynskey brengt Titanium frames (made in USA) - tegen de carbon trend in - naar de consument tegen betaalbare prijzen, en dat 'pikt' bij de die hards :roll:

De 'dozenschuifmerken' hier vermeld in dit topic zijn Falkenjagd, Gilbertson en Van Nicholas.

Wat doen de 'grote' fabrikanten van carbon frames? Specialized, BMC (uitgezonderd de Impec), Scott, Cannondale, etc - die laten allemaal hun carbon frames in Taiwain maken. Volgens hun specificaties weliswaar. In principe is daar niets verkeerd mee.

Snobisme heeft zijn prijs natuurlijk - zolang iedereen maar gelukkig is en plezier heeft op de fiets.
NielsVV schreef:Wat bedoel je met een Ti frame blijft levenslang mooi? Heb ooit al eens met een Ti fiets een testrit gemaakt, en deze stond toch ook vol krasjes.
Gewoon met een 3M Scotch Brite sponsje lichtjes opschuren en de krasjes zijn zo weg. Je hoeft je geen zorgen te maken voor steenslag e.d, lak kan er toch niet van af schilferen.
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Re: Ti Bike

Bericht door J.E. »

Plons Racing schreef:Dozenschuifmerk : laten iemand het werk doen en zij ontvangen een bruine doos en plakken dan een naam op die doos en dat is hun meerwaarde (uw geld uit uw portefeuille)

Eindeloze discussie : alles heeft te maken met de soul ...

Mensen met soul hebben er geld voor over om met een "echt" merk te rijden (seven, if, crisp,...)
Andere willen gewoon een ti frame om te fietsen
Ieder zijn ding
De zang heeft net zoveel soul als een wafel van de Aldi...maar rijdt waarschijnlijk voor de betreffende persoon super en dat is het belangrijkste

Zou eens de mensen willen ontmoeten op dit forum die effectief voelen wat een frame hun zegt
Ah, ik wist niet dat Lynskey hun frames niet zelf maakten. Zal een schok zijn voor veel mensen.
Gelukkig zijn er kenners die de waarheid aan het licht brengen!
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5027
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Ti Bike

Bericht door madskatingcow »

J.E. schreef:Ah, ik wist niet dat Lynskey hun frames niet zelf maakten. Zal een schok zijn voor veel mensen.
Gelukkig zijn er kenners die de waarheid aan het licht brengen!
Beter lezen - Lynskey is made in Tennessee, Colorado (USA).

Lynskey maakt onder andere de Ti frames voor Bulls, Salsa, Kona, etc.
Laatst gewijzigd door madskatingcow op ma 25 nov 2013 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Re: Ti Bike

Bericht door J.E. »

madskatingcow schreef:
J.E. schreef:Ah, ik wist niet dat Lynskey hun frames niet zelf maakten. Zal een schok zijn voor veel mensen.
Gelukkig zijn er kenners die de waarheid aan het licht brengen!
Beter lezen - Lynskey is made in USA.
Mijn excuses. Waar staat dit dan?

Dus even samenvatten, Lynskey laat zijn frames in de USA door anderen maken.
Door wie dan wel?
Hoe kan ik toch al die jaren zo misleid geweest zijn.
Ik dacht dat Lynskey frames maakte voor would be Ti constructeurs. Zoals Salsa en dergerlijke.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5027
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Ti Bike

Bericht door madskatingcow »

J.E. schreef:Mijn excuses. Waar staat dit dan?

Dus even samenvatten, Lynskey laat zijn frames in de USA door anderen maken.
Één post boven de uwe.
Laatst gewijzigd door madskatingcow op ma 25 nov 2013 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Plons Racing
Mountainbiker
Berichten: 157
Lid geworden op: vr 04 jan 2013 11:27

Re: Ti Bike

Bericht door Plons Racing »

J.E. schreef:
Plons Racing schreef:Dozenschuifmerk : laten iemand het werk doen en zij ontvangen een bruine doos en plakken dan een naam op die doos en dat is hun meerwaarde (uw geld uit uw portefeuille)

Eindeloze discussie : alles heeft te maken met de soul ...

Mensen met soul hebben er geld voor over om met een "echt" merk te rijden (seven, if, crisp,...)
Andere willen gewoon een ti frame om te fietsen
Ieder zijn ding
De zang heeft net zoveel soul als een wafel van de Aldi...maar rijdt waarschijnlijk voor de betreffende persoon super en dat is het belangrijkste

Zou eens de mensen willen ontmoeten op dit forum die effectief voelen wat een frame hun zegt
Ah, ik wist niet dat Lynskey hun frames niet zelf maakten. Zal een schok zijn voor veel mensen.
Gelukkig zijn er kenners die de waarheid aan het licht brengen!
Ik zeg NIET dat lynski een dozenschuifmerk is, leg enkel uit wat het woord betekend

Straks weet ik wel hoe het zit ivm lynski (hoe ze werken)

Keep Joe updated
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Re: Ti Bike

Bericht door J.E. »

Super!

Ik verheug me op de info!

" onclick="window.open(this.href);return false;
Plons Racing
Mountainbiker
Berichten: 157
Lid geworden op: vr 04 jan 2013 11:27

Re: Ti Bike

Bericht door Plons Racing »

Ivm lynski : tis complicated dus ga hier geen uitspraken over doen
Gebruikersavatar
Angelo.
Mountainbiker
Berichten: 2949
Lid geworden op: vr 08 jul 2005 18:55
Rijdt met: SC Blur LT, SC Chameleon, SC Heckler

Re: Ti Bike

Bericht door Angelo. »

Volgens mij is het lynskey
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: Ti Bike

Bericht door kawa »

Angelo. schreef:Volgens mij is het lynskey

Volgens mij weten ze hoe Lynskey geschreven moet worden maar is er opzet in 't spel. :wink:
Plaats reactie