Ma 11/11/2013 Stal-Beringen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
StalseMoosDabber
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: di 27 okt 2009 12:39
Rijdt met: Thompson

Re: Ma 11/11/2013 Koersel-Stal :: TT SMD

Bericht door StalseMoosDabber »

wildnr1 schreef:
StalseMoosDabber schreef: antwoord "Parcour is een klein beetje aangepast wegens organisatorische redenen". gaat over toegang mijnterril.
en dan weten we het?
Beste: "witte2" heeft al een beschaafd antwoord gegeven.
Sorry, ik doe echt mijn best. Misschien is het niet goed genoeg, maar ik probeer en leer elke dag bij ...
Connie
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 06 mar 2011 15:32
Rijdt met: oud en rood
Contacteer:

Re: Ma 11/11/2013 Stal-Beringen

Bericht door Connie »

Aktiefoto's zijn het @Witte2, geen wandelfoto's! :-D En @StalseMoosDabber volgens mij hebben jullie de organisatie goed voor elkaar!

Voorlopig is het strijdplan dat ik eerst foto's ga maken bij het zandkot (waar iedereen langs komt behalve de 25 km) en dan daarna doorga naar de laatste helling op de mijnterril, net als vorig jaar. Het is altijd slim om even te onthouden hoe laat je op de foto gegaan bent, dat scheelt de dag erna heel veel zoekwerk!

Het plan kan nog omgegooid worden als ik nog een tip krijg over een hele mooie modder/plas op de route, want dan houd ik me natuurlijk ook aanbevolen. O:)

@FritsMotaar Ga je dit jaar ook weer filmen?

Groetjes,
Connie
Schussboelie
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 29 feb 2012 20:08
Rijdt met: 2013 Cannondale Scalpel 29er Carbon 1

Re: Ma 11/11/2013 Koersel-Stal :: TT SMD

Bericht door Schussboelie »

wildnr1 schreef:voilla, "in Maasmechelen is dat toch ook zo"
dus vanaf nu overal de mooie stukken enkel voor gevorderden EN nadat ze de langste afstand hebben afgewerkt. Goe bezig!
wildnr1 schreef:Jij mag vanaf nu nergens meer door het poortje waar het wat leuker wordt.
Want zo was het in Kwaadmechelen ook en zo zal het blijven.
wildnr1 schreef:Aha, u doet uw best. =D> Dat is ook wel te zien aan de reacties hier.
U heeft het klaargespeeld een hoop bikers bedroefd of zelfs kwaad te maken.

my god! wat een mededeling: "Parcour is een klein beetje aangepast wegens organisatorische redenen". goed dat we dat op tijd weten zeg.
wildnr1 schreef:en dan weten we het?
Beste: "witte2" heeft al een beschaafd antwoord gegeven.
Wat is uw probleem man? Kunde gij een stukske zagen zeg!
Gebruikersavatar
Vos in de bossen
Mountainbiker
Berichten: 2951
Lid geworden op: wo 16 apr 2008 10:58
Rijdt met: VIPER Nitro en CORRATEC Superbow

Re: Ma 11/11/2013 Stal-Beringen

Bericht door Vos in de bossen »

Ik denk dat hij het probleem is. :-k
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Ma 11/11/2013 Stal-Beringen

Bericht door Wacky-S »

En het zijn dit soort mensen die het verzieken voor de andere [-X

Wees blij dat er nog een organisatie is die toestemming heeft gekregen om de terril op te mogen.
En als zij dit om organisatorische redenen of voorwaarde voor de toestemming te verkrijgen niet toestaan voor alle afstanden is dat hun goed recht.

Deze organisatie heeft steeds en doet nog steeds hun uiterste best om een prachtig parcours uit te zetten voor alle afstanden.
Wil je de terril op, rij dan de lange afstand. Als jij dat niet kan of wil, is dat jouw probleem.
Frok
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 20 jan 2013 13:58
Rijdt met: Een tweewieler

Re: Ma 11/11/2013 Stal-Beringen

Bericht door Frok »

Wacky-S schreef:En het zijn dit soort mensen die het verzieken voor de andere [-X

Wees blij dat er nog een organisatie is die toestemming heeft gekregen om de terril op te mogen.
En als zij dit om organisatorische redenen of voorwaarde voor de toestemming te verkrijgen niet toestaan voor alle afstanden is dat hun goed recht.

Deze organisatie heeft steeds en doet nog steeds hun uiterste best om een prachtig parcours uit te zetten voor alle afstanden.
Wil je de terril op, rij dan de lange afstand. Als jij dat niet kan of wil, is dat jouw probleem.
+1
stinus
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 28 sep 2007 19:50
Rijdt met: Giant

Re: Ma 11/11/2013 Stal-Beringen

Bericht door stinus »

Even info over de moeilijkheidsgraad van de terril, en dan vooral bergaf. Is deze te vergelijken met deze van winterslag (waar je alleen die steile afdaling rechtdoor hebt op het einde waar ik niet zo gek van ben)? Is het vooral een bochtentechniek of zitten er ook enkele zeer steile stukken rechtdoor in?

De 85km moet ik wel aankunnen mits energiebesparingen, en de terril wil ik wel proberen, als het min of meer te doen is. Maar als je echt al een uit de kluit gewassen technicus moet zijn ga ik hier wijselijk voor passen...
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Ma 11/11/2013 Stal-Beringen

Bericht door Wacky-S »

Hadden we dit maar in Winterslag liggen [-o<

Voorkant zijn het bij momenten vooral heel scherpe, korte bochten, wat drops en korte steile stukken omlaag.
De lange afdalingen vallen heel goed mee.
Stuk aan de achterzijde in het bos valt goed te doen op een paar plaatsen na, waar het vooral durf, techniek en de juiste lijn kiezen zijn...

Het is nu ook niet om te zeggen dat het extreme downhill is. Alles berijdbaar mits de nodige voorzichtigheid.
Veel hangt ook af van het weer.
Ludo Galibiero
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 03 okt 2012 17:20
Rijdt met: Cube LTD CC
Contacteer:

Re: Ma 11/11/2013 Stal-Beringen

Bericht door Ludo Galibiero »

Leukste toertocht die ik ooit heb gereden , technische afdaling (zelfs zonder bos) is niet te onderschatten en groot gelijk van de organisatie om het zo te regelen.

Hopelijk ook de volgende jaren nog de terril in het parcours ... tot maandag voor de 85 km !


@ zagemannen / beterweters / muggezifters : blijf dan thuis !!!
witte2
Mountainbiker
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 13 nov 2005 15:50
Rijdt met: Thompson

Re: Ma 11/11/2013 Stal-Beringen

Bericht door witte2 »

Idd Wacky-S en Stinus, wat de terril betreft, gaat het met deze hoeveelheden water wel wat gladder zijn. Maar er is hoop, zaterdag namiddag en zondag zouden "droog" moeten blijven en als alles blijft zoals het er nu uit ziet blijft het maandag ook droog tot een flink stuk in de namiddag dus da komt wel goed.
Voor de terril zelf nu, StalseMoosDabber doet ieder jaar opnieuw zijn best om daar waar mogelijk een gemakkelijke oplossing te bieden en hij voorziet ook de nodige bordjes hiervoor. Hij doet net als de voorgaande jaren zijn best zodat iedereen die erop komt alsnog kan kiezen voor de moeilijke stukken of de gemakkelijke (soms minder moeilijk)
Dit jaar voorzien we zelfs een splitsing "met" of "zonder terril" (moest uwe mazout al op zijn!!)maar zelfs als je op de terril beslist van dit is teveel, zijn er nog altijd enkele mogelijkheden.
Meer kunnen we echt nie doen lijkt me.

grts en tot maandag!

PS: laat u nie vangen aan mijn naam want er zit gene met wit haar aan de inschrijving :-D :-D :-D
Ik zet waarschijnlijk wel een hoed of zoiets op, ge zult het wel zien!
Plaats reactie