Dessel - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
dennisb
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: di 31 jan 2012 22:18
Rijdt met: Granville Fuse 1.0

Re: Dessel - Bloso

Bericht door dennisb »

Is het parcours berijdbaar na de voorbije dagen met veel regen?

Ben op zoek naar alternatief voor Herentals.
Daar staan de singletracks snel onder water.
Gebruikersavatar
IRA
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: do 27 jan 2011 15:51
Rijdt met: nen hele goeie

Re: Dessel - Bloso

Bericht door IRA »

dennisb schreef:Is het parcours berijdbaar na de voorbije dagen met veel regen?

Ben op zoek naar alternatief voor Herentals.
Daar staan de singletracks snel onder water.

ja, dat klopt, Herentals is bijna berucht voor de staat van het parcours na hevige regen

Dessel is in dat opzicht veel beter. Zelfs na regenval zoals van de voorbije dagen zal het parcours nog goed berijdbaar zijn.

Plassen en hier en daar wat modderplekken zijn uiteraard niet te vermijden op een parcours van ruim 60 km, maar het zal goed te doen zijn. Al na een paar uren is het water al in de zandbodem getrokken zodat je in ieder geval ooit geen klevende modder of blubbertoestanden gaat hebben.

Op sommige plekken zal het eerder een zwaar parcours worden omdat de ondergrond wat stremmend werkt bv het stuk naast de gracht in de blauwe lus

ik zou zeggen, probeer maar, ge zult uwe velo moeten kuisen, maar het zal niet tegenvallen...
Gebruikersavatar
snellle edddy
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 11 mar 2013 20:49
Rijdt met: ne kleine en ne grote

Re: Dessel - Bloso

Bericht door snellle edddy »

vroeger veel geweest , meestal was het er goed te doen.op zondag 27.10 kan ik u daar meer antwoord op geven Om 09.00 vertrek aan de spin in dessel . Wie mee wil pmke graag .
Laatst gewijzigd door snellle edddy op zo 20 okt 2013 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
dennisb
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: di 31 jan 2012 22:18
Rijdt met: Granville Fuse 1.0

Re: Dessel - Bloso

Bericht door dennisb »

Ik ben er vandaag een eerste keer geweest, maar zeker niet de laatste.
Mooi alternatief voor Herentals (zeker met dit weer).

Herentals is zo goed als volledig offroad (toch zeker groen en rood), in Dessel ligt dat percentage een stuk lager.
Maar dat maakt het er niet minder plezant op. Ik heb het gevoel een 'grotere toer' te doen (is ook effectief zo met 48km), tegen over in de bosstrook tussen Herentals en Kasterlee rond te bollen.

Het parcours zag er na de voorbije week met serieus pak regen nog zeer goed uit.
Tot het na 15km stevig begon te regenen. De laatste 15 km waren wel zwaar door de weers- en parcoursomstandigheden.
Op den duur was ik in feite constant door de plassen aan het rijden. Nat, maar wel tof! Er zijn weinig parcoursen waar je na 2u in de regen toch nog min of meer vooruit geraakt.

Heb wel gezien dat de stroken waar ik 2u eerder gepasseerd was (begin van groene lus in Dessel) door de buien zo goed als onder water stonden. Toen ik daar eerder passeerde was dat nog niet,...

Leuke technische zones. Duidelijk afgepijld. Slechts 1 keer de mist in gegaan in Witgoor. Maar daar rij je 1 keer mis als je het niet kent, de volgende keer weet je dat. Op elk parcours zijn er zo van die situaties.

Aan de vaart aan de Postelbaan is de baan in principe afgesloten (langs twee kanten van de vaart) voor werken. Maar heb daar niemand gezien, dus ben er gewoon gepasseerd. Dat gaat zonder problemen.

Dessel, ik ben fan!
pumake
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: di 28 jun 2011 15:55
Rijdt met: cube LTD 29 sl

Re: Dessel - Bloso

Bericht door pumake »

Vandaag de groene lus gereden in dessel. Na de veelvuldige regenval van vorige week was de route perfect te rijden zonder dat je door de plassen en het slijk moest ploeteren.
Zeer leuke single tracks in deze lus wel een keertje de mist in gegaan door een pijltje te missen dit heb je als je met uwe kop soms naar beneden rijd hé en u te hard moet focussen op uwe fiets als beginneling zijt.
Deze bloso route is zeker voor herhaling vatbaar.
Gebruikersavatar
snellle edddy
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 11 mar 2013 20:49
Rijdt met: ne kleine en ne grote

Re: Dessel - Bloso

Bericht door snellle edddy »

Da's goe vu te weten se , want de 27ste is't zover , als ik me goed voor heb is't langs de vaart soms een beetje sappig de rest fun fun ; T'his wel jammer sins dat de smets zijn cross parkoerke is afgebakend de afpeiling niet meer up to date is .
pumake
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: di 28 jun 2011 15:55
Rijdt met: cube LTD 29 sl

Re: Dessel - Bloso

Bericht door pumake »

Heb gezien dat er vandaag een toertocht was is dessel van MBC de campina. Men ging de pijlen wegnemen als ik vertrok want ze vraagden nog of ik de tt aan het rijden was.
De single tracks zijn echt single tracks vind ik, draaien en keren konstant in de remmen en terug optrekken. Een paar op mijne adem moeten trappen maar dat ligt aan de conditie. Nu lag er alles mooi droog bij en perfekt berijdbaar.
dennisb
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: di 31 jan 2012 22:18
Rijdt met: Granville Fuse 1.0

Re: Dessel - Bloso

Bericht door dennisb »

Crossparcourske van de Smets? Zat dat vroeger in de toer? Nu niet meer, toch?
Gebruikersavatar
snellle edddy
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 11 mar 2013 20:49
Rijdt met: ne kleine en ne grote

Re: Dessel - Bloso

Bericht door snellle edddy »

gisteren me IRA de blozo af geknotst .Aangezien IRA van dessel is hebben we de mooiste stukken gereden , dit was toch in't totaal iets meer dan 50 km tussen twee buien door . Het parcour ligt volledig onder de blaadjes . De wel gekende singeltracks liggen er tip top bij . enkel aan het kanaal "antw turnhout-dessel is er een honderdtal meter smurrie .
als het weer een beetje openblijft zit het er dik in dat ik deze nog wel ga rijden .
Gebruikersavatar
snellle edddy
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 11 mar 2013 20:49
Rijdt met: ne kleine en ne grote

Re: Dessel - Bloso

Bericht door snellle edddy »

dennisb schreef:Crossparcourske van de Smets? Zat dat vroeger in de toer? Nu niet meer, toch?
bij mijn weten heeft dit er nooit bij gezeten . rond het bmx parcour staat een omheining met enkele kantines .Om uwe weg verder te zetten fietst men de parking op op het einde v/d parking rechts houden , dan ziet u wat speeltuig voor de kleintjes en het blozo logo staan om u weg verder te zetten .
Plaats reactie