Zo 29/09/2013 Zelem-Halen :: Acht van Zelem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
go2go2
Mountainbiker
Berichten: 350
Lid geworden op: za 11 nov 2006 11:18
Rijdt met: Niner Jet carbon, Niner Emd, Gaea voor het bos. Columbus, Chaos voor de weg

Re: Zo 29/09/2013 Zelem-Halen :: Acht van Zelem

Bericht door go2go2 »

Biestie1 schreef:
go2go2 schreef:Fijne tocht met goede afpijling.

Alleen vind ik, net zoals vorig jaar, dat ge niet moet overdrijven in sommige bosjes. Met name in Heesbos vond ik het niet kunnen. Door al deze extra lussen en verbindingen maak je de bos kapot! Er zijn genoeg bestaande wegen om het aantrekkelijk genoeg te maken. Het is echt niet nodig om extra paden te maken door een paar honderd mountainbikers willekeurig door de bos te jagen. Als elke organisatie dit zo zou doen blijft er niet veel over. Dus niet overdrijven aub!!!
#-o Een MTB'er die klaagt over een teveel aan singletracks, da's nieuw...
Die paden zijn niet gemaakt door deze organisatie maar voor een Kid's Challenge wedstrijd van vorige week.
Dit is bovendien het enige bosje in dat grote Heesbos, waar je mag fietsen dus wat is het probleem ??
Eveneens een MTB'er die begaan is met het imago van de mountainbiker. Eveneens een MTB'er die respect heeft voor de natuur. Een mountainbiker die inderdaad graag singletracks heeft maar niet ten koste van alles. Dit bos is bij wijze van spreke in mijn achtertuin. Een bos wat veel gebruikt wordt door jeugdbewegingen, waar veel gejogd en gewandeld wordt. De kid's challenge was een éénmalig evenement. Het is van een andere orde om dit bos op deze manier te beginnen gebruiken in toertochten. Ik denk dat er wel een 8-tal toertochten hier passeren per jaar (als het er niet meer zijn). Door een bos op deze manier kapot te rijden doe je geen goed aan het imago van het mountainbiken. Het is nu al moeilijk genoeg om vergunningen te krijgen. Ik vind dus dat we niet moeten overdrijven. Maar ja, ieder zijn mening zeker.
Gebruikersavatar
BGT
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 06 jun 2004 21:04
Rijdt met: GT Zaskar 9r Carbon & GT Zaskar Team Carbon

Re: Zo 29/09/2013 Zelem-Halen :: Acht van Zelem

Bericht door BGT »

Biestie1 schreef:Klitsberg was ook super !
Vond ik ook. Maar toch een aantal mensen de heuveltjes zien afsteken. #-o
Dan heb je wat bergjes om op te vlammen, rijden ze ze straal voorbij.

Heb de 60 gereden de er uiteindelijk een 62 waren. Heb me super geamuseerd, tof parker, goede bevoorradingen.
Hopelijk was de staat van de ondergrond een voorproefje van volgende week in de Roc d'Azur.

De bepijling kon op sommige plaatsen iets beter. Voor het crosske lag er een bergje waar je rechts moest. De meesten reden daar links. Uiteindelijk kwam je wel terug op het parkoer, maar liet je het crosske links liggen, jammer. Ik heb het gemeld bij de eerste bevoorrading.
Misschien volgende keer op het crosske lint hangen. Door het draaien en keren moest je de ondergrond goed in het oog houden en wist ik op den duur niet meer of ik nu juist of verkeerd aan het rijden was.
Gebruikersavatar
Karakoram1
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: wo 22 mar 2006 19:44
Rijdt met: nen ongelakte

Re: Zo 29/09/2013 Zelem-Halen :: Acht van Zelem

Bericht door Karakoram1 »

Joykiller schreef:Heeft iemand de GPX ter beschikking? Graag via PB.

Alvast bedankt!
Voor mij ook als het kan, moest gisteren de hele dag werken.

Alvast bedankt
dago
Mountainbiker
Berichten: 296
Lid geworden op: za 21 aug 2010 22:36
Rijdt met: scoppio 201.1/ ronanda 29er/ beone crd comp

Re: Zo 29/09/2013 Zelem-Halen :: Acht van Zelem

Bericht door dago »

Rex007 schreef:Schoon tochtje , niks op aan te merken alleen op het feit van een paar onozelaars die het nodig vonden te beginnen irritant te fluiten en te blazen omdat ze iets te lang moesten wachten op een singletrack eer ze voorbij konden omdat mijn zoontje van 8 jaar niet snel genoeg volgens hun normen reed. Ze moesten ocharme maar is 100 meter van de 70km missen, dan rijden ze als ze voorbij steken hem bijna van de baan af ....grrr woest werd ik daarvan.
Dat zijn van die gasten die denken omdat ze hard rijden dat ze met de fiets kunnen rijden, echt zo een kiekens #-o
uw zoontje nie snel genoeg? [-(
waarom steekt ge het nu op uwe kleine? [-X [-X
Gebruikersavatar
Rex007
Mountainbiker
Berichten: 142
Lid geworden op: do 10 nov 2011 20:05
Rijdt met: GT ZASKAR RACE, ON ONE SCANDALL 29er

Re: Zo 29/09/2013 Zelem-Halen :: Acht van Zelem

Bericht door Rex007 »

dago schreef:
Rex007 schreef:Schoon tochtje , niks op aan te merken alleen op het feit van een paar onozelaars die het nodig vonden te beginnen irritant te fluiten en te blazen omdat ze iets te lang moesten wachten op een singletrack eer ze voorbij konden omdat mijn zoontje van 8 jaar niet snel genoeg volgens hun normen reed. Ze moesten ocharme maar is 100 meter van de 70km missen, dan rijden ze als ze voorbij steken hem bijna van de baan af ....grrr woest werd ik daarvan.
Dat zijn van die gasten die denken omdat ze hard rijden dat ze met de fiets kunnen rijden, echt zo een kiekens #-o
uw zoontje nie snel genoeg? [-(
waarom steekt ge het nu op uwe kleine? [-X [-X
waarom post ik dat nu ook weer.... ik had het kunnen weten :roll:
Soit.... het moest van mij af .
Waar was gij gisteren by the way...???
Uwe collega was gisteren daar en samen met iemand anders vies aan het bijtrainen....ik denk da ge er gelegen hebt :lol: ma da doet ge wel meer he de laatste tijd....ergens gaan liggen :-"
dago
Mountainbiker
Berichten: 296
Lid geworden op: za 21 aug 2010 22:36
Rijdt met: scoppio 201.1/ ronanda 29er/ beone crd comp

Re: Zo 29/09/2013 Zelem-Halen :: Acht van Zelem

Bericht door dago »

trainen is voor mensen zonder talent =P~
p.s. ik raap bijna alle papierkes onderweg op :-" en daarbij ik kon gister niet het was het wk op de weg
Gebruikersavatar
spooky
Mountainbiker
Berichten: 905
Lid geworden op: wo 17 aug 2005 16:49
Rijdt met: Specialized epic expert & Specialized Koersmachien

Re: Zo 29/09/2013 Zelem-Halen :: Acht van Zelem

Bericht door spooky »

Geen gps bestanden doorgeven! Veel privé wegen!
need for speed
Mountainbiker
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 06 feb 2011 15:18
Rijdt met: open 0-10

Re: Zo 29/09/2013 Zelem-Halen :: Acht van Zelem

Bericht door need for speed »

dago schreef:trainen is voor mensen zonder talent =P~
p.s. ik raap bijna alle papierkes onderweg op :-" en daarbij ik kon gister niet het was het wk op de weg
op welke plaats zijt ge aangekomen :lol:
Gebruikersavatar
Fret Raket
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: wo 10 nov 2004 10:20
Rijdt met: Canyon - Look

Re: Zo 29/09/2013 Zelem-Halen :: Acht van Zelem

Bericht door Fret Raket »

go2go2 schreef:
Biestie1 schreef:
go2go2 schreef:Fijne tocht met goede afpijling.

Alleen vind ik, net zoals vorig jaar, dat ge niet moet overdrijven in sommige bosjes. Met name in Heesbos vond ik het niet kunnen. Door al deze extra lussen en verbindingen maak je de bos kapot! Er zijn genoeg bestaande wegen om het aantrekkelijk genoeg te maken. Het is echt niet nodig om extra paden te maken door een paar honderd mountainbikers willekeurig door de bos te jagen. Als elke organisatie dit zo zou doen blijft er niet veel over. Dus niet overdrijven aub!!!
#-o Een MTB'er die klaagt over een teveel aan singletracks, da's nieuw...
Die paden zijn niet gemaakt door deze organisatie maar voor een Kid's Challenge wedstrijd van vorige week.
Dit is bovendien het enige bosje in dat grote Heesbos, waar je mag fietsen dus wat is het probleem ??
Eveneens een MTB'er die begaan is met het imago van de mountainbiker. Eveneens een MTB'er die respect heeft voor de natuur. Een mountainbiker die inderdaad graag singletracks heeft maar niet ten koste van alles. Dit bos is bij wijze van spreke in mijn achtertuin. Een bos wat veel gebruikt wordt door jeugdbewegingen, waar veel gejogd en gewandeld wordt. De kid's challenge was een éénmalig evenement. Het is van een andere orde om dit bos op deze manier te beginnen gebruiken in toertochten. Ik denk dat er wel een 8-tal toertochten hier passeren per jaar (als het er niet meer zijn). Door een bos op deze manier kapot te rijden doe je geen goed aan het imago van het mountainbiken. Het is nu al moeilijk genoeg om vergunningen te krijgen. Ik vind dus dat we niet moeten overdrijven. Maar ja, ieder zijn mening zeker.
Het stuk bos waar het hier over gaat, is echt aantrekkelijk, niet allen voor mountainbikers. Gisteren om 17.30uur waren we er aan het wandelen met de hond, toen we opeens opgeschrikt werden door een bende motoren, die dus dit parcours aan het volgen waren. Enduromotoren waarvan de nummerplaten afgeschroefd waren, de houder van het nummerplaat was duidelijk zichtbaar! Die crossers wisten dus goed dat ze dit niet mochten doen en zorgden er dus voor dat ze onherkenbaar waren. Een vader, die er zijn zoontje aan leren mountainbiken was, was helemaal in paniek toen hij deze niet meer terug vond. Hij was op de vlucht geslagen met zijn fietske en had zich verstopt tussen de struiken. Achteraf vastgesteld dat ze ook in het andere bos op paden hebben zitten crossen waar er zelfs geen fietsers zijn toegelaten!
Dat ze die maar eens leren om respect voor de natuur te hebben :evil:
De Brabander
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 13 dec 2010 17:20
Rijdt met: cannondale

Re: Zo 29/09/2013 Zelem-Halen :: Acht van Zelem

Bericht door De Brabander »

Ik heb de 42 km gereden en heb werkelijk genoten van de vele singletracks, een echte verbetering van het parcours. De afpijling mag nog wat beter maar toch chapeau.
Plaats reactie