2013-09-29 Waarloos MTB-Toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Stevestrong
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 11 aug 2010 14:47
Rijdt met: Merida Ninety-six, Cube Reaction GT Race

Re: 2013-09-29 Waarloos MTB-Toertocht

Bericht door Stevestrong »

De vorige jaren vond ik op één stukje na (vettige afdaling en nog vettigere steile klim) dat al bij al in de schorre en omstreken alles vrij goed te doen was. De 2 laatste edities was het wel telkens mooi en droog weer. Dus hopelijk ook deze keer.

Is het parcours in de schorre zelf eigenlijk anders/moeilijker dan vorig jaar?
DirkB
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 31 mei 2009 17:35
Rijdt met: S-Works M5 HT

Re: 2013-09-29 Waarloos MTB-Toertocht

Bericht door DirkB »

Stevestrong schreef: Is het parcours in de schorre zelf eigenlijk anders/moeilijker dan vorig jaar?
Het parcours in de Schorre is licht gewijzigd. Net zoals vorig jaar kan je ook nu weer in de Schorre zelf een paar keer kiezen tussen een 'normaal' traject en een 'extreem' traject. Dit zijn telkens kleine lusjes waarin een moeilijke drop of zeer steile beklimming zit. Als je het parcours in de Schorre al moeilijk genoeg vindt, kies dan niet voor de extreme passages. Zoek je een extra uitdaging, dan is extreem de perfecte keuze.
Tubbs
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 09 sep 2013 09:48
Rijdt met: KTM E race

Re: 2013-09-29 Waarloos MTB-Toertocht

Bericht door Tubbs »

marchermans schreef:Rudi,

Tijdens de toertocht zal je weinig kans hebben om de technische stukken te bekijken. Maar morgen (zondag 22 sept) hebben we onze technische lus ook al uitgepijld voor Xtreme Xperience in Boom. Een bezoekje is zeker de moeite waard en dan kan je gerust een kijkje gaan nemen langs het technisch parcours. Als je wil zorg ik wel voor begeleiding. Vraag aan de MTB-stand naar Marc, dan kom ik wel naar de start voor persoonlijke begeleiding.

Marc
Spijtig Marc , wegens familiale omstandigheden dit berichtje te laat gelezen .
Anders was ik gisteren zeker naar daar is afgezakt.

grts Rudi
Gebruikersavatar
mountainbiker66
Mountainbiker
Berichten: 565
Lid geworden op: ma 10 mar 2008 21:15
Rijdt met: Cube Ltd team

Re: 2013-09-29 Waarloos MTB-Toertocht

Bericht door mountainbiker66 »

Dat ziet er hier niet slecht uit om eens van Oudenaarde naar hier te komen. :-D :bounce: :bounce:
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 2013-09-29 Waarloos MTB-Toertocht

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Den Bees schreef:
BerggeitCasualFietser schreef:Ik weet niet welke stukken er worden aangedaan, maar gaat het wat te doen zijn na hetgeen Flashing zegt in de Schorre topic over de kleistukken?
Het is in de schore dat het kaf van de koren word gescheiden
Dit is een kolfje naar mijn kaf van het koren in de Schorre ;)

Hopelijk is tegen den de madam al thuis of weer geen biken :-?
marchermans
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 05 sep 2010 19:38
Rijdt met: Cannondale

Re: 2013-09-29 Waarloos MTB-Toertocht

Bericht door marchermans »

De vooruitzichten zien er goed uit. Het blijft nog de ganse week droog zodat ook het technische parcours in de Schorre goed berijdbaar zal zijn. Voor de technisch vaardige MTB'er alleszins.
Nog even duimen dat de lokale buien van zondagmorgen nog wat opgeschoven worden naar de avond.
Tot dan!

Marc
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1583
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Re: 2013-09-29 Waarloos MTB-Toertocht

Bericht door dirty »

Fietsen worden nagekeken om zeker geen brokken te hebben op dit mooie parcours , nieuwe tandwielen en ketting !

veel succes gewenst van the muddevils uit sint-amands
Gebruikersavatar
bike smurf
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 17:54
Rijdt met: specialized stumpjumper hardtail

Re: 2013-09-29 Waarloos MTB-Toertocht

Bericht door bike smurf »

Bij het lezen van al die positieve verhalen begint het bij mij nu toch ook te kriebelen om hier eens te komen rijden. Ik had eerst de vtt Rijkevorsel aangestipt; Waarloos en omstreken leek me op het eerste zicht niet meteen een voor de hand liggende streek om te gaan mountainbiken, maar blijkbaar heb ik me hier schromelijk in vergist? Enfin, zondag zullen we het te weten komen zeker? :wink: Hopelijk blijft het een beetje droog, want de voorspellingen voor dit weekend zijn niet veel soeps... :-?
Gebruikersavatar
flashing1
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: za 07 sep 2013 22:13
Rijdt met: bmc elite 2 _ Kona biq unit , BMC agonist 01

Re: 2013-09-29 Waarloos MTB-Toertocht

Bericht door flashing1 »

bike smurf schreef:Bij het lezen van al die positieve verhalen begint het bij mij nu toch ook te kriebelen om hier eens te komen rijden. Ik had eerst de vtt Rijkevorsel aangestipt; Waarloos en omstreken leek me op het eerste zicht niet meteen een voor de hand liggende streek om te gaan mountainbiken, maar blijkbaar heb ik me hier schromelijk in vergist? Enfin, zondag zullen we het te weten komen zeker? :wink: Hopelijk blijft het een beetje droog, want de voorspellingen voor dit weekend zijn niet veel soeps... :-?
de schorre en terhagen zijn de kleine Ardennen in Antwerpen :-D nooit overslaan
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 2013-09-29 Waarloos MTB-Toertocht

Bericht door BerggeitCasualFietser »

flashing1 schreef:
bike smurf schreef:Bij het lezen van al die positieve verhalen begint het bij mij nu toch ook te kriebelen om hier eens te komen rijden. Ik had eerst de vtt Rijkevorsel aangestipt; Waarloos en omstreken leek me op het eerste zicht niet meteen een voor de hand liggende streek om te gaan mountainbiken, maar blijkbaar heb ik me hier schromelijk in vergist? Enfin, zondag zullen we het te weten komen zeker? :wink: Hopelijk blijft het een beetje droog, want de voorspellingen voor dit weekend zijn niet veel soeps... :-?
de schorre en terhagen zijn de kleine Ardennen in Antwerpen :-D nooit overslaan
De Schorre is ongeveer t beste wat je in mijn ogen in het Vlaams landsgedeelte kan hebben, al mag het niet nat liggen, toch niet voor mij...indien droog, ben ik er zeker!
Plaats reactie