buck schreef:
toch wel enkele bedenkingen.
Waarom zou een paard niet op de openbare weg horen? Het probleem zit meestal niet bij de paarden maar bij het gemotoriseerd verkeer dat weinig of geen respect heeft voor zwakkere gebruikers. Het verschil tussen met een paard op de openbare weg of als wielertoerist is niet zo groot, in beide gevallen word je regelmatig van de baan gereden door mensen die denken dat de openbare weg enkel voor hun auto gemaakt is.
Wat de uitwerpselen van paarden betreft is er toch nog een groot verschil met een hondestront
En voor de wet word een paard bekeken als een vervoermiddel en het is nu eenmaal eigen aan de meeste vervoersmiddelen dat deze vervuiling achterlaten.
sorry maar ik ben hondeliefhebber & vind dat eigenlijk ook zever......
paarde-koeie-honde-konijne-reeenstrot het stinkt allemaal en het maakt als je wandelt allemaal de onderkant van je voeten vuil...... of met de fiets je rug
maar als mijn honden in een bos lopen kaken ze ten eerste meestal van de padjes & als ze al op het pad kaken schop ik het zelf van het padje.... Maar in een bos-weide-graskant... ga ik die kak zeker niet oprapen !!! wat heeft dat met vervuiling te maken.... (het plastik zakje wel !!! )
ik vind het erg dat sommige mensen stront naast het pad soms erger vinden dan zo'n paardestront.....
op verharder ondergrond doe ik het wel weg.....