Houffamarthon 2013

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Re: Houffamarthon 2013

Bericht door uncle sam »

Kom op gasten, thumbs up voor de Houffamarathon :^o

Afbeelding
vinni
Mountainbiker
Berichten: 144
Lid geworden op: zo 10 apr 2005 18:27

Re: Houffamarthon 2013

Bericht door vinni »

Ik had voor de 50km gekozen na de ploeterpartij van 2012. Blijkbaar de verkeerde keuze want het lag ideaal vond ik persoonlijk 70 of 100 km had ook perfect gegaan ). Hier en daar wat plassen en vettige stukken maar het bolde goed op de meeste stroken. Blijkbaar was de 50km over een heel ander parcours dan de andere afstanden dus kan ik niet oordelen over de 70, 100 en 120km. Er zat redelijk wat asfalt in de 50km maar zoals hier al vaker gezegd op het forum dat is de Houffamarathon. Genoeg andere marathons waarbij ze alles uit de omgeving halen maar waarbij je dan ook veel langer onderweg bent voor eenzelfde afstand... Persoonlijk vond ik het een geslaagde editie... Duidelijke pijlen ( en ook genoeg deze keer ), seingevers op gevaarlijke oversteken, begeleiding bij de start,... Enkel de bevoorradingen weet ik niet want daar ben ik telkens voorbij gereden zonder te stoppen.
Uiteindelijk 2u03.56sec over 49.6km, goed voor bijna 24 avg. Ik vond het leuk om zo eens te kunnen vlammen in de ardennen maar dat is mijn mening :)
JVK
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 26 aug 2013 21:25

Re: Houffamarthon 2013

Bericht door JVK »

Beste,
Mountainbikers.
Persoonlijk vond ik de houffamarathon een zeer toffe en aangename marathon.
De personen die enkel kritiek hebben zijn volgens mijn weten niet verplicht om deze marathon te rijden.
Als ik alle verhalen hoor kijk ik toch raar op.
* Indien het te duur is ga je gewoon niet (de kostprijs van de benzine of diesel al eens bekeken).
* Sommige zien niet af op dit parkoer, rij dan wat met een hogere hartslag zou ik zeggen (of loop het talent soms over).
* Technisch niet goed genoeg, verleg uw grenzen dan waar mogelijk en scheer niet iedereen over dezelfde kam.
Het is inderdaad niet goedkoop de inschrijving ter plaatse maar daar zal men hopelijk wel aan werken na het lezen van
alle gedeeltelijke terechte kritiek.

Slaapwel.
need for speed
Mountainbiker
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 06 feb 2011 15:18
Rijdt met: open 0-10

Re: Houffamarthon 2013

Bericht door need for speed »

hy als ge het moeilijker wil stuur is ne mail naar die mannen
minder asfalt idem dito
door die mensen te helpen , komen we er allemaal beter uit
barrewiete
Mountainbiker
Berichten: 240
Lid geworden op: di 12 apr 2011 12:04
Rijdt met: Thompson, Specialized

Re: Houffamarthon 2013

Bericht door barrewiete »

Ipv te neuten over geen contolepunten (wie heeft daar nu baat bij om een stuk te zeuren???), parcours, pasta en dergelijke...
Ik denk dat we vooral blij mogen zijn dat er mensen zijn die dit WILLEN organiseren! K vond de 120 kilometers super.

Bedankt Houffamarathon! (en stoor u niet teveel aan die pessimisten die overal waar ergens commentaar zullen op hebben)
need for speed
Mountainbiker
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 06 feb 2011 15:18
Rijdt met: open 0-10

Re: Houffamarthon 2013

Bericht door need for speed »

barrewiete schreef:Ipv te neuten over geen contolepunten (wie heeft daar nu baat bij om een stuk te zeuren???), parcours, pasta en dergelijke...
Ik denk dat we vooral blij mogen zijn dat er mensen zijn die dit WILLEN organiseren! K vond de 120 kilometers super.

Bedankt Houffamarathon! (en stoor u niet teveel aan die pessimisten die overal waar ergens commentaar zullen op hebben)
nee da vind ik nie zeuren ,, als ge genoeg geld vraagt mag da ook in orde zijn
maar vertelt da tegen de juiste mensen die er iets aan kunnen doen
er zal wel altijd iets mis gaan
als ik iets niet goed vond vertel ik het aan de persoon die er voor verantwoordelijk is
meestal is het dan het jaar nadien beter ,, ook geen wondere verwachten hé
barrewiete
Mountainbiker
Berichten: 240
Lid geworden op: di 12 apr 2011 12:04
Rijdt met: Thompson, Specialized

Re: Houffamarthon 2013

Bericht door barrewiete »

Ja oké, ik denk gewoon aan al het werk dat er moet inkruipen (alleen al bepijling-bevoorrading-ehbo... en die was meer dan in orde).

Ik zou er nie willen aan beginnen (heb ik ook geen tijd en zin voor)
levensgenieter
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 16 dec 2002 19:54
Rijdt met: thompson trial

Re: Houffamarthon 2013

Bericht door levensgenieter »

Inderdaad ipv alles af te breken , geef suggesties aan de organisatie. Het kan alleen maar verbeteren.
Ik heb de 70 km gedaan en het was inderdaad minder zwaar dan vroeger, maar dat vond ik niet erg, integendeel.
20 € voor 4 bev, chrono, medische bijstand , pasta, signaalgevers op gevaarlijk punten,douches....kVond het nog kunnen voor die prijs. Je moet maar zelf eens een chrono/wedstriijd organiseren en de kostprijs berekenen, je zal verschieten wat de kostprijs daarvan is.

Kortom, voor mij was het een aangename tocht. Hopelijk volgende jaar opnieuw.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Houffamarthon 2013

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Ivm suggesties doen: als ze al niet reageren op een mail van me ivm het parcours op voorhand info te vragen, hoe moet je dan verwachten dat die suggesties gaan aankomen?

Ik denk als je gaat zitten wachten op een mail, terwijl er diverse fora zijn waarbij je na zo'n evenement eens gaat zitten lezen wat de meningen hierover zijn als organisatie, dan ben je ook al pak verder. Vorig jaar is er ook een pak reactie geweest. Er zullen inderdaad wel suggesties gedaan zijn en ook opgevolgd zijn.

Je mag inderdaad respect hebben voor een organisatie, ik heb zo eens meegedraaid in een kleinere tt, en een goeie kennis hier van ons op het forum heeft samen met zijn maten een wedstrijd georganiseerd, dus hoor en zie ook wel dingen. Maar als hier gevonden wordt dat dat tegen elke prijs kan, ben ik niet akkoord. Er zijn organisaties die het wel kunnen voor een lager budget, en daar zit ook alles in qua mensen die meewerken, ravi, chips ed dus het kan wel zeker he?

En men kan me verwijten dat ik dit jaar niet gereden heb dus geen reden van spreken heb, en dat ik alles afbreek, soit doe maar. Ik geef dan liever mijn mening, dan totaal niets te doen en elders te gaan rijden. Dit is tenslotte een forum en daar dient dit voor. Ben blij dat er mensen zich geamuseerd hebben. En als enkel de mensen die zich wel geamuseerd hebben hun doelpubliek zal zijn die het niet te lastig willen, niet te technisch willen en het graag te duur betalen, zal dit nog verder afzakken naar een lager niveau.

En dat heeft niks met pessimisme te maken te maken e gasten...
Giobiker
Mountainbiker
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 07 okt 2009 22:39
Rijdt met: Specialized epic 29 / Scott Scale 920

Re: Houffamarthon 2013

Bericht door Giobiker »

Misschien is het gewoon niet doenbaar om alle persoonlijke mailtjes te gaan beantwoorden, we zouden er waarschijnlijk
van verschieten hoeveel er dagelijks binnenkomen...
Binnen x aantal jaar zullen we misschien nog blij mogen zijn met zulke marathons, als de groene jongens ook stilaan meer en meer zullen oprukken in het franstalige landsdeel, en geloof me ze komen, en meer en meer bossen en paadjes
afsluiten zoals hier in vlaanderen :roll:
Ik denk dat het laatste er ook min of meer mee te maken heeft dat het parkoer veranderd is, gewoon geen toelatingen meer verkrijgen, waarom zouden ze het anders zomaar doen... om ons ontevreden te stellen??
En de prijs, tjah er zijn er bij ieder evenement die het te duur vinden, ik vond die 15€ wel meevallen en heb mij geamuseerd , zou persoonlijk ook nooit 80€ geven voor een kaartje bij cirque du soleil en die tent zit ook vol, meningen verschillen zeker?

Grtz
Plaats reactie