Zo 25/08/2013 Tielt-Winge :: 21ste Hagelandse Heuvels

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Rubber Duck
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: do 24 nov 2005 23:11
Rijdt met: EDNINE
Contacteer:

Re: Zo 25/08/2013 Tielt-Winge :: 21ste Hagelandse Heuvels

Bericht door Rubber Duck »

Om half 9 gestart voor de 95km. Was idd rustig op die afstand. Ik heb geen enkel probleem gehad met de bepijling (mss omdat ik de streek tamelijk goed ken). Parcours was dik in orde met enkele zalige single tracks in privé bosjes waar duidelijk veel werk was ingekropen om deze aan te leggen. =D> =D> =D> . Rond houwaartse berg en zandgroeve enkele technische passages die het geheel compleet maakten en toch allemaal (net) berijdbaar bleven. Na troostenberg was het beste er echt wel af, gelukkig was t niet al te ver meer en bracht een "gelleke" nog dat extraatje wat nodig was.
Enige opmerking was idd de 3de bevoorrading die wel heel erg dicht na de 2de kwam. Heb deze overgeslagen en ze was eigenlijk ook overbodig.
Na 4u38 moe maar voldaan genoten van een colaatje in de zon...en dat kan soms smaken :lol:
Proficiat aan de parcoursbouwer (s) en de rest van de equipe vanwege de buren uit Rillaar.
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 998
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: Zo 25/08/2013 Tielt-Winge :: 21ste Hagelandse Heuvels

Bericht door koppigaard »

Drie fotograven gestalkt op de 65 km en voor eentje, witte t-shirt, heb ik dank zij zijn aanmoedigingen echt het onderste uit de kan gehaald. Ik kijk al uit naar de foto's. Bij de afpijling heb ik me ook geregeld vragen gesteld. Maar jongens...wat een parcours. Vorig jaar ben ik gedesillusioneerd thuis gekomen want een pijltje gemist. Vanavond besef ik pas wat ik toen, in veel betere conditie, allemaal aan me heb voorbij laten gaan.
boenki
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 02 mar 2005 00:28
Rijdt met: Cannondale Taurinne Ultimate

Re: Zo 25/08/2013 Tielt-Winge :: 21ste Hagelandse Heuvels

Bericht door boenki »

Grootste onderscheiding voor de parcourbouwer(s) en de rijstpap!
Draaien en keren in de priveebosjes was TOP! De passage aan de 1ste BV (65km) was wel op 't randje... men zou er gedesoriënteerd van worden :lol: Maar dië bosggrond zal nu wel goed "geverticuteerd". :roll:

Mannen, merci voor een mooie zomerafsluiter :-D
spectral
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: di 06 sep 2011 23:13
Rijdt met: cube in bestelling

Re: Zo 25/08/2013 Tielt-Winge :: 21ste Hagelandse Heuvels

Bericht door spectral »

vandaag dus mijn eerste TT gereden. Ik vond het echt heel leuk en mooi om te doen maar met mijn slechte conditie wel superzwaar, zelfs al heb ik dan maar de 25km gedaan.

Op 2x na wel overal bovengeraakt (en 1x daarvan heb ik er wel meerdere van de fiets zien gaan) en dat vind ik dan al straf van mezelf.

zeker voor herhaling vatbaar maar nu ga ik toch eerst wat conditie kweken voor ik me er nog eens aan waag
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 998
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: Zo 25/08/2013 Tielt-Winge :: 21ste Hagelandse Heuvels

Bericht door koppigaard »

boenki schreef:Grootste onderscheiding voor de parcourbouwer(s) en de rijstpap!
Draaien en keren in de priveebosjes was TOP! De passage aan de 1ste BV (65km) was wel op 't randje... men zou er gedesoriënteerd van worden :lol: Maar dië bosggrond zal nu wel goed "geverticuteerd". :roll:

Mannen, merci voor een mooie zomerafsluiter :-D
De rijstpap. OK! Je vergeet nog de zelfgebakken wafels. Jammer dat ik geen plastiek zakje mee had, had er nog en hele week van willen snoepen.
de ware
Mountainbiker
Berichten: 1010
Lid geworden op: wo 25 mei 2005 22:18

Re: Zo 25/08/2013 Tielt-Winge :: 21ste Hagelandse Heuvels

Bericht door de ware »

na 5 weken stil gelegen te hebben(conge) terug de mtb op voor de 45 km, zwaar maar genoten vanaf de eerste kilometer...
wat een parcours,afwisseling genoeg en 2 perfecte ravito's =D>

dikke merci aan de parcourbouwers

de bepijling kon soms beter(2 keer misreden)

tot volgend jaar
Gebruikersavatar
Jef Dries
Mountainbiker
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 12 mar 2007 22:57
Rijdt met: Merida

Re: Zo 25/08/2013 Tielt-Winge :: 21ste Hagelandse Heuvels

Bericht door Jef Dries »

Was nog ni in die côté geweest maar heb het me ongeveer 4u30 ni beklaagd!
derde bevoorrading ook overgeslagen.
gele pijlen op groene achtergrond altijd lastig te zien. Die paar keer dat we te laat afgedraaid zijn, daar kan ik mee leven.
rijstpap op bevoorrading =D>
goede splitsing vd verschillende afstanden, amper volk gezien op de 95.
zalig weer / ondergrond super
had maar 1100 hm, maar da zal wel aan de polar liggen...

ge moogt gerust wa meer geld vragen zulle mannen, ik voelde me al schuldig als ik op bevoorrading nog eens aanschoof om iets te eten / drinken. Heel goei organisatie in ieder geval!!

Ik dacht dat er meerdere stukken privé waren, maar precies enkel daar bij boer op erf een plaat gezien? Op welke plekken mogen we nog niet komen -kan zijn dat we toch stukken gaan narijden als we daar op weekend zijn binnenkort??
Gebruikersavatar
Geoffe
Mountainbiker
Berichten: 509
Lid geworden op: do 02 aug 2007 14:10
Rijdt met: Te veel volgens de trouwboek

Re: Zo 25/08/2013 Tielt-Winge :: 21ste Hagelandse Heuvels

Bericht door Geoffe »

boenki schreef:Grootste onderscheiding voor de parcourbouwer(s) en de rijstpap!
Draaien en keren in de priveebosjes was TOP! De passage aan de 1ste BV (65km) was wel op 't randje... men zou er gedesoriënteerd van worden :lol: Maar dië bosggrond zal nu wel goed "geverticuteerd". :roll:
+101
=D> =D> =D> aan de organisatie ... daar moet veel werk in zijn gekropen en dat voor maar 3€ voor 65km plezier :drunk: =D>
In eigen streek vandaag weer nieuwe stukken leren kennen (grotendeels wel privé) :drunk: #-o
el gordo
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 10 jan 2010 21:06
Rijdt met: heeft geen zijwieltjes meer

Re: Zo 25/08/2013 Tielt-Winge :: 21ste Hagelandse Heuvels

Bericht door el gordo »

Jef Dries schreef:had maar 1100 hm, maar da zal wel aan de polar liggen...
Lijkt me redelijk juist te zijn voor deze omgeving.
Gebruikersavatar
TNTrek
Mountainbiker
Berichten: 153
Lid geworden op: di 18 aug 2009 14:55

Re: Zo 25/08/2013 Tielt-Winge :: 21ste Hagelandse Heuvels

Bericht door TNTrek »

el gordo schreef:
Jef Dries schreef:had maar 1100 hm, maar da zal wel aan de polar liggen...
Lijkt me redelijk juist te zijn voor deze omgeving.
Ik had ook 1100, na 10km had ik al door dat 1400 wat optimistisch ging zijn :)
Maakt de tocht er niet minder op.
Plaats reactie