vervanger racing ralph 29er

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Re: vervanger racing ralph 29er

Bericht door SD2E »

Na een avontuurtje met de raceking 2.2 racesport toch maar terug naar m'n oude vertrouwde racing ralph gegaan :oops: , never change a winning team :-D .
racing ralph is eigenlijk heel het jaar door goed genoeg, raceking als het droog ligt en dan is het nog opletten in de bochten :-?
mud devil
Mountainbiker
Berichten: 187
Lid geworden op: do 06 apr 2006 19:16
Rijdt met: CANYON 29"

Re: vervanger racing ralph 29er

Bericht door mud devil »

heb eens zitten kijken naar de maxxis ikon banden op ....

http://www.bike-components.de/index.php ... =77&order=" onclick="window.open(this.href);return false;


er staan zoveel verschillende typen op dat ik er niet aan uit geraak.. ben niet thuis in maxxis banden..

kan er iemand aanduiden welk type te vergelijken valt met schwalbe banden genre Tblss ready, evo, snakeskin bescherming??

rij zelf meestal met een schwalbe RARA 29 x 2.25 vooraan, ook achteraan als wat natter is, anders een continental RAceking 2.2 protection...


zouden de maxxis banden voldoende sterk zijn zonder de flankbescherming? iemand ervaringen mee? lekrijden is niet leuk, maar waarom extra grammen steken als het niet nodig is... :-) :-)
Gebruikersavatar
rombaft
Mountainbiker
Berichten: 1118
Lid geworden op: do 17 aug 2006 19:02
Rijdt met: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Re: vervanger racing ralph 29er

Bericht door rombaft »

mud devil schreef:heb eens zitten kijken naar de maxxis ikon banden op ....

http://www.bike-components.de/index.php ... =77&order=" onclick="window.open(this.href);return false;


er staan zoveel verschillende typen op dat ik er niet aan uit geraak.. ben niet thuis in maxxis banden..

kan er iemand aanduiden welk type te vergelijken valt met schwalbe banden genre Tblss ready, evo, snakeskin bescherming??

rij zelf meestal met een schwalbe RARA 29 x 2.25 vooraan, ook achteraan als wat natter is, anders een continental RAceking 2.2 protection...


zouden de maxxis banden voldoende sterk zijn zonder de flankbescherming? iemand ervaringen mee? lekrijden is niet leuk, maar waarom extra grammen steken als het niet nodig is... :-) :-)

ik heb deze hier eens achteraan gestoken
http://www.bike-components.de/products/ ... tion-.html" onclick="window.open(this.href);return false;

kan er nog niet veel van zeggen want heb er nog niet veel mee gereden, behalve dan 't feit dat de band toch duur is, en zoals altijd en alle andere banden behalve van schwalbe de band veel minder volume heeft, een 2.25 van schwalbe is echt een 2.25, de rest moet precies altijd te dun uitvallen. Was wel vrij makkelijk te leggen en zeer makkelijk tubeless te krijgen.
Gebruikersavatar
IRA
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: do 27 jan 2011 15:51
Rijdt met: nen hele goeie

Re: vervanger racing ralph 29er

Bericht door IRA »

_alain_ schreef:Die Rock Razor ziet er in het echt een heel geschikte en snelle band voor de wat lossere ondergrond,
helaas komt hij pas op de markt na eurobike.
En hij is bedoeld als achterband voor enduro wedstrijden.
Daar zullen de XC weightweenies weer niet blij mee zijn :lol:

Als je die Rock Razor wel ziet zitten, dan moet je misschien ook eens naar de Michelin Wild Race'r kijken. Meer XC gehalte en ook vlakker profiel in het midden en hogere noppen aan de zijkant. Heb hem als voorband 26x2.25 en ben er heel content van. Bolt vlot en en veel zijdelingse grip. Wel nog niet achter gelegd.

Afbeelding
Rolla
Mountainbiker
Berichten: 555
Lid geworden op: di 27 apr 2004 19:54
Rijdt met: 2019 Merida Big Nine 700
Contacteer:

Re: vervanger racing ralph 29er

Bericht door Rolla »

Mijn huidige (en favoriete) combinatie: Specialized S-Works Fast Track vooraan, de Renegade (Control versie) achteraan.
Gebruikersavatar
rombaft
Mountainbiker
Berichten: 1118
Lid geworden op: do 17 aug 2006 19:02
Rijdt met: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Re: vervanger racing ralph 29er

Bericht door rombaft »

uitgebreide testrit met maxxis ikon achteraan en in princiepe niet zo tevreden van, rolt super op asvalt/beton/..., droge harde omstandigheden ok behalve de zijdelingse grip is minder, de zijdelingse noppen zijn volgens mij wat te klein of misschien wat te dicht op elkaar... in wat gladdere omstandigheden gaat de band toch wat de mist in naar mijn mening en bovendien is het comfort (1.8 bar) vrij slecht.
Gebruikersavatar
Mr H.
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 03 aug 2007 23:18
Rijdt met: Santa Cruz Blur CC 2019 custom ,Specialized Tarmac Elite 2011, Specialized S-Works M5 29er 2013

Re: vervanger racing ralph 29er

Bericht door Mr H. »

Ik reed op mijn vorige bikes altijd met Racing Ralph en sinds de nieuwe bike vooraan S-Works Fast Track en achteraan S-Works Renegade, ik ben aangenaam verrast en wreed content van. Als het echt te vettig word gaat er achteraan ook de Fast Track op.
Gebruikersavatar
Jeanke6
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: zo 06 jan 2008 11:52
Rijdt met: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
Contacteer:

Re: vervanger racing ralph 29er

Bericht door Jeanke6 »

Ik heb net een jaar met een Roro snakeskin vooraan gereden en die blijft sowieso.

Achteraan dit jaar met een Ritchey Z-max shield WCS 2.1 gereden. Lijkt op de raceking en is bijna even 'dik' als de 2.2 RK. Zijwaartse grip vind ik beter, is lichter en lijkt me ook steviger.

Vorig jaar Geax Mezcal achteraan. Iets fragieler en slijt sneller.

Volgend jaar Thunder Burt eens testen denk ik. Op bredere velg dan wel...
Gebruikersavatar
blubberduck
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"

Re: vervanger racing ralph 29er

Bericht door blubberduck »

Rolla schreef:Mijn huidige (en favoriete) combinatie: Specialized S-Works Fast Track vooraan, de Renegade (Control versie) achteraan.
Mr H. schreef:Ik reed op mijn vorige bikes altijd met Racing Ralph en sinds de nieuwe bike vooraan S-Works Fast Track en achteraan S-Works Renegade, ik ben aangenaam verrast en wreed content van. Als het echt te vettig word gaat er achteraan ook de Fast Track op.

welke maat 2.0 of 2.2 & 1.95 of 2.30 :wink:
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: vervanger racing ralph 29er

Bericht door Reflex »

Jeanke6 schreef:Volgend jaar Thunder Burt eens testen denk ik. Op bredere velg dan wel...

Heb hem net binnen en leg hem er morgen op. Ben wel benieuwd hoe hij zich gedraagt in de modder ten opzichte van de Racing Ralph. Verwacht er niet veel van maar lees wel verhalen dat hij vergelijkbaar en zo niet beter is in de modder.
Plaats reactie