Mountainbikers en paarden

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
urmamy
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 05 feb 2010 17:21
Rijdt met: Aron

Bericht door urmamy »

Een klein vraagje:

Ik durf meestal niet te bellen als ik ruiters zie, uit schrik dat de paarden zouden verschieten. Dus blijf ik er meestal achter rijden tot de ruiter dit merkt en mij laat passeren. Of kan bellen totaal geen kwaad?

Grtz ;)
jaro
Mountainbiker
Berichten: 2026
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:37
Rijdt met: 3 x Viper worldcup FS /Cannondale Super V

Bericht door jaro »

urmamy schreef:Een klein vraagje:

Ik durf meestal niet te bellen als ik ruiters zie, uit schrik dat de paarden zouden verschieten. Dus blijf ik er meestal achter rijden tot de ruiter dit merkt en mij laat passeren. Of kan bellen totaal geen kwaad?

Grtz ;)
Heel simpel, bellen op afstand en niet wachten tot je bij de ruiter bent.
Van ver al bellen, dan zal je zien dat de ruiter omkijkt en is er geen enkel probleem en blijven fietsers en ruiters goede vrienden.
Gebruikersavatar
KUBA
Mountainbiker
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:42
Rijdt met: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Bericht door KUBA »

Grtz ;)[/quote]
Van ver al bellenquote]


Oe kende gij die mannen hunne GSm nr?? :-k :-k
jaro
Mountainbiker
Berichten: 2026
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:37
Rijdt met: 3 x Viper worldcup FS /Cannondale Super V

Bericht door jaro »

KUBA schreef:Grtz ;)
Van ver al bellenquote]


Oe kende gij die mannen hunne GSm nr?? :-k :-k[/quote]

Ja dat is altijd dezelfde 0000/000001PK :-D
Gebruikersavatar
amazone2
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 05 mar 2008 18:25
Rijdt met: Shatar

Bericht door amazone2 »

Ben hier lang niet komen kijken.
Het beste is van ver even te roepen en wachten tot wij aangeven dat jullie voorbij kunnen. Wij moeten ook even de tijd hebben onze paarden te stoppen/ draaien of dergelijke.
Een bel is niet echt een geluid dat de paarden kennen. Een stem kennen ze wel en dan beseffen ze ook dat wat daar achter hen aankomt geen gevaar betekent.
Ik belandde hier vandaag toevallig op de sticky "ongehoord gedrag". Ik vind het best grappig dat jullie ook als bikers onder elkaar graag verwittigd worden als men voorbijsteekt. Dus bij paarden aub ook.
Gebruikersavatar
***G***
Mountainbiker
Berichten: 341
Lid geworden op: di 23 aug 2011 23:18

Bericht door ***G*** »

Zeker weten. Bikers en paarden verdienen elkaars respect,ze moesten de bikers die de moeite niet doen om een paard rustig te benaderen zelf maar eens op een paard zetten dan snappen ze het misschien. Maar aan de andere kant als een ruiter of eender wie roept uit de weg of ge krijgt klop... (om de topic starter te citeren) zullen ze van mij om het op zen zachtst te zeggen daar geen gevolg van krijgen. Ik heb zelf met men vriendin 2 paarden en ken het probleem dus zeer goed. als ik aan het biken ben wil ik ook snel gaan en een mooi gemiddelde rijden maar niet ten koste van een paad,ruiter,wandelaar,fietser... Heb wat respect voor elkaar he mannen [-o<
Gebruikersavatar
the_smoker
Mountainbiker
Berichten: 177
Lid geworden op: vr 12 jul 2013 15:34
Rijdt met: 2015 S-Works Stumpjumper World Cup

Re: Mountainbikers en paarden

Bericht door the_smoker »

Ik heb een liefde voor beesten , welke dan ook maar als ik een lekker singletrackje aan het pakken ben en ik moet plots den decor induiken omdat de weg vol met paardenstront ligt is bij mij de paardenliefde ver te vinden. Hier in de buurt heb je 10000 landwegen en toch op de ene of andere reden pakken die paarden altijd wel de mtb route TERWIJL er hier verschillende paardenroutes zijn he!
Als ik met mijn hond over straat loop in mijn gemeente en ik heb geen poepzakje op zak kost mij dat 100€!!! En die grote knollen lopen hier maar op de baan alles onder te schijten , we zijn 2013 en niet 1764. Zal in elke gemeente wel anders zijn maar ik woon nogal in een landbouwgebied dus ja een massa paardenliefhebbers. Die beesten horen thuis in een bos of op een wei en niet op de baan!
Passeer ik die knollen met mijn motor krijg ik van ver al een "DOE EENS RUSTIG" teken......Euhm??? Dan verschieten ze ervan dat ik met open uitlaat nog een extra effort doe om het beest te laten verschieten! Ik heb hier in de buurt het gedacht dat mensen met paarden zich wat superieur voelen tegenover alle andere weggebruikers en dat je maar naar hun moet omkijken want dat beest kan verschieten en beginnen trappen en wie weet welke gekke dingen nog! Just my 2 cents :wink:
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: Mountainbikers en paarden

Bericht door Christ D. »

the_smoker schreef: Dan verschieten ze ervan dat ik met open uitlaat nog een extra effort doe om het beest te laten verschieten!
#-o :roll: #-o :roll: Wreed slim !!
Gebruikersavatar
GW
Mountainbiker
Berichten: 437
Lid geworden op: di 17 jan 2012 20:53
Rijdt met: fully-enduro-downhill
Contacteer:

Re: Mountainbikers en paarden

Bericht door GW »

triestig ventje =; [-(
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: Mountainbikers en paarden

Bericht door Christ D. »

En dan nog iets : een MTB is toch ook bedoeld voor in de bergen en bossen ,weiden etc.. ? Je rijd er toch ook mee op de baan ?

Jij kan je fiets beter controleren (denk ik toch) dan een ruiter zijn paard die schichtig is en verschietachtig.
Plaats reactie