Platja d'Aro - Catalunya - Costa Brava

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
bollie
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: ma 25 jun 2007 13:47
Rijdt met: Secialized CAMBER FSR EXPERT 29
Contacteer:

Re: Platja d'Aro - Catalunya - Costa Brava

Bericht door bollie »

Hallo JK.

Niet uitdagend genoeg voor je Camber ! Heb je al eens afgesproken met Univega ?
Die kan je hele mooie single track laten biken en mooie technische afdalingen die perfect zijn voor de camber !
Kan je eens merken wat die camber allemaal kan en toelaat...echt geweldig.
univega
Mountainbiker
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 14 feb 2003 21:09
Rijdt met: Univega

Re: Platja d'Aro - Catalunya - Costa Brava

Bericht door univega »

Vandaag een ritje over de weg gemaakt,Playa - Cologne - Romanya + Weerbol en de afdaling st cristina d'aro om wat los te rijden en te kijken dat de fiets in orde is want dinsdag gaan we naar het stuwmeer.
2 jaar geleden zijn we ook in het natuurpark van Montnegre gaan biken en het was wel mooi maar we hadden er veel meer van verwacht.
Gebruikersavatar
bollie
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: ma 25 jun 2007 13:47
Rijdt met: Secialized CAMBER FSR EXPERT 29
Contacteer:

Re: Platja d'Aro - Catalunya - Costa Brava

Bericht door bollie »

Veel plezier morgen dan rond het stuwmeer.
Volgend jaar moet ik ook maar weer eens mee als jullie rond het stuwmeer gaan .. lekker een hele dag mtb-en .
univega
Mountainbiker
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 14 feb 2003 21:09
Rijdt met: Univega

Re: Platja d'Aro - Catalunya - Costa Brava

Bericht door univega »

bollie schreef:Veel plezier morgen dan rond het stuwmeer.
Volgend jaar moet ik ook maar weer eens mee als jullie rond het stuwmeer gaan .. lekker een hele dag mtb-en .
Morgen rustdag, dinsdag gaan we pas.
Wij hebben als ik het goed voor heb al 3x naar het stuwmeer geweest, die 1ste rit vergeet ik nooit, toen was Raf er ook bij en waren we met de sarfa bus gegaan.

Nu gaan we in de terugrit naar de overkant van het stuwmeer, vanuit Rupit afdalen tot aan de 2de dam, om de lekke banden op het laatste stuk te vermijden...

Volgend jaar zou ik terug Nuria willen doen, maar met een andere afdaling die iets beter is.
Gebruikersavatar
bollie
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: ma 25 jun 2007 13:47
Rijdt met: Secialized CAMBER FSR EXPERT 29
Contacteer:

Re: Platja d'Aro - Catalunya - Costa Brava

Bericht door bollie »

Goed plan.

Klimmen ging toch goed alleen die afdaling moeten we iets anders voor zoeken .
Veel plezier !! Groeten aan de manne (o)
Gebruikersavatar
jkeverh
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 20 aug 2008 15:25
Rijdt met: Specialized Camber Elite 29 (2016) + Cube Reaction (2008)

Re: Platja d'Aro - Catalunya - Costa Brava

Bericht door jkeverh »

oh spijtig, 2 dagen niet ingelogd nu zie ik dat jullie richting het stuwmeer gingen :(
Langs de Far gepasseerd? (ik moet er nog steeds eens naar toe)
Had ik het eerder gezien was ik mee geweest :)

Zelf zat ik vandaag een ietsjes wat verder, in Les Preses bij Olot.
Een mooie route (cicloide 3766 - http://www.cicloide.com/ruta000.asp?REF=3766 ) maar het 2de deel/klim was onbegonnen werk, vol doorns, zeer lastige stukken op en daarna af, soms keihard zoeken waar is het pad eigenlijk #-o op gegeven moment zelf dwars over het pad prikkeldraad gespannen :evil: gelukkig ging het er niet snel. redelijke wat wandel kms maw maar boven een schitterend uitzicht =P~ .

Mogelijk was het mijn laatste ritje, nog niet zeker wanneer ik terug vertrek naar België, misschien donderdag lokaal nog een ritje maar niet als ik donderdag zelf vertrek.
Een afspraakje zal mogelijk voor volgend jaar zijn :-D

Nog veel bike plezier (o)
univega
Mountainbiker
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 14 feb 2003 21:09
Rijdt met: Univega

Re: Platja d'Aro - Catalunya - Costa Brava

Bericht door univega »

jkeverh schreef:oh spijtig, 2 dagen niet ingelogd nu zie ik dat jullie richting het stuwmeer gingen :(
Langs de Far gepasseerd? (ik moet er nog steeds eens naar toe)
Had ik het eerder gezien was ik mee geweest :)

Zelf zat ik vandaag een ietsjes wat verder, in Les Preses bij Olot.
Een mooie route (cicloide 3766 - http://www.cicloide.com/ruta000.asp?REF=3766 ) maar het 2de deel/klim was onbegonnen werk, vol doorns, zeer lastige stukken op en daarna af, soms keihard zoeken waar is het pad eigenlijk #-o op gegeven moment zelf dwars over het pad prikkeldraad gespannen :evil: gelukkig ging het er niet snel. redelijke wat wandel kms maw maar boven een schitterend uitzicht =P~ .

Mogelijk was het mijn laatste ritje, nog niet zeker wanneer ik terug vertrek naar België, misschien donderdag lokaal nog een ritje maar niet als ik donderdag zelf vertrek.
Een afspraakje zal mogelijk voor volgend jaar zijn :-D

Nog veel bike plezier (o)
Inderdaad spijtig dat je dit gemist hebt, volgend jaar moeten we zeker afspreken, ik zal je mijn email adres bezorgen via pm.

Het blijft toch een mooie rit: La cellera de ter was ons vertrekpunt, dan naar de eerste stuwdam, vandaar naar Del Far, mooi uitzicht. Daarna naar uitzichtpunt waterval, daarna waterval zelf.
In Rupit gaan eten (mooi dorpje) toen kwam een zeer lange afdaling tot aan de 2de stuwdam, de toren van het kerkje was niet te zien omdat het water te hoog stond, dan langs de rand van het stuwmeer terug naar de eerste dam en naar de auto. Iets meer dan 80 km.
wimvanhoren
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 10 jul 2013 15:31
Rijdt met: Focus Raven 29r 3 - Merida 96 Team

Re: Platja d'Aro - Catalunya - Costa Brava

Bericht door wimvanhoren »

wimvanhoren schreef:Wij (vader/zoon 2 ervaren bikers in goede conditie) zijn vanaf 12 - 27 /7 in San Antoni de Calonge en hebben de bikes en Garmin mee (al aardig wat tracks gedownload), bij gelegenheid gaan we graag eens mee.

Waar verzamelen jullie precies?
Ondertussen weer thuis: echt 1 van de mooiste gebieden waar we ooit gebiked hebben (oa. Moab, Alpen, Dolomieten etc..) We hebben ons prima geamuseerd, de zwarte tracks 8/9/27/33 gereden, vooral de beginklim in de 33 is vlak na het ontbijt de moeite! Daarnaast nog een paar tracks van locals gereden. Behalve de mannen van het Fuji Team eigenlijk weinig volk gezien. Dankzij tubeless geen lekke banden.

Zeker nog eens terug, wellicht voor een trainingstage in het voorjaar.
univega
Mountainbiker
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 14 feb 2003 21:09
Rijdt met: Univega

Re: Platja d'Aro - Catalunya - Costa Brava

Bericht door univega »

Vandaag was het Luc zijn laatste rit, we hebben er de 4 bronnetjes rit van gemaakt want ik was mijn camelbak vergeten, Luc had gelukkig een drinkenbus en camelbak bij :-), dat ga ik meer doen, iemand anders mijn drinken laten meesleuren :-)
Gebruikersavatar
Harpwood
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: di 27 jul 2010 21:05
Rijdt met: Speci. Expert carbon 29er 2012

Re: Platja d'Aro - Catalunya - Costa Brava

Bericht door Harpwood »

Zo vandaag weer thuis van de Costa.
Ik dacht dat Luc en ik geen stukken hadden gereden van de tocht naar het stuwmeer.
Maar ik haal mijn fiets uit mijn geel buske, en blijkt er een spaak te zijn uitgebroken in mijn achterwiel. de spaak is netjes tussen mijn as en cassete gedraaid.

Jammer, nu is Luc alleen degene zonder stukken.
Snap er niks van dat we dat niet gemerkt hebben.

Het was de moeite waard, dit jaar weer prachtige tochten gereden met de manne.
Plaats reactie