info gevraagd ivm GPS ....

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
chundo
Mountainbiker
Berichten: 175
Lid geworden op: zo 23 sep 2012 09:59
Rijdt met: Lynskey Pro29 - canyon nerve 9.0

Re: info gevraagd ivm GPS ....

Bericht door chundo »

hij kan wel sneller als een edge leeg zijn, ik hoop dat ze dit oplossen met een firmwareupdate en dan de beloofde 16 uur te halen. Het voordeel is wel dat de batterij verwisselbaar is, als de edge leeg is kan je de batterij nt vervangen
Gebruikersavatar
Sankaman
Mountainbiker
Berichten: 106
Lid geworden op: di 04 dec 2012 22:46
Rijdt met: Jan Janssens "BADGER 29er"

Re: info gevraagd ivm GPS ....

Bericht door Sankaman »

heb de teasi one gekocht ...

http://www.fietsenwildiers.be/gpsteasi.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

collega biker heeft deze ook en werkt perfect ! ...

grtz Tom
dake7780
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: zo 14 jul 2013 13:57
Rijdt met: Ghost EBS Lector HTX 29

Re: info gevraagd ivm GPS ....

Bericht door dake7780 »

Sankaman schreef:heb de teasi one gekocht ...

http://www.fietsenwildiers.be/gpsteasi.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

collega biker heeft deze ook en werkt perfect ! ...

grtz Tom
Hoi,
Ik heb ook wel zin in de teasi ons maar is die een beetje gedetaileerd in de bossen of staan er zo goed als geen bosweggetjes op?

Alvast bedankt voor je antwoord
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: info gevraagd ivm GPS ....

Bericht door RigolleM »

Functies Teasi One:

- Speciale fiets-navigatie software (OSM-kaarten voor 27 landen zijn al geïnstalleerd)
- Kaarten van Open Street Map

Open Street Map zijn geen offroad kaarten ;-)
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: info gevraagd ivm GPS ....

Bericht door chrisper »

Ik heb momenteel de Garmin Oregon 550t. Zeer tevreden van, enkel jammer dat de opname niet kan gepauzeerd worden als je een rit rijd. Zo heb je bvb een gemiddelde (op garmin connect) van 16 km/h i.p.v 21 km/h zoals werkelijk bewogen gemiddelde.
Nu op het moment zou ik toch misschien een mio cyclo 550 kiezen, lijkt me een heel leuk toestel.
Gebruikersavatar
Sankaman
Mountainbiker
Berichten: 106
Lid geworden op: di 04 dec 2012 22:46
Rijdt met: Jan Janssens "BADGER 29er"

Re: info gevraagd ivm GPS ....

Bericht door Sankaman »

hallo allemaal

heb de teasi one nu 2 weken in gebruik.... heb al meermaals gpx route of track op gps gezet.
werkt perfect , leidt me door en via boswegen. Route aangemaakt met gpsies en NO PROBLEM

heb zondag de VTT in Waasmunster gereden en route opgenomen en later op de dag de gpx file op mijn sportstracker gezet ... perfecte syncro ! toestel doe t veel HEEL veel en voor 155€ tegenover dik in de 400€ en meer voor andere toestellen ....

scherm licht op en geeft geluidssignaal wanneer je moet afslaan of iets dergelijks ... super !
op de TT in waasmunster 2u en 35 min gereden en batterij zo goed als vol ...

top toestelletje voor aangename betaalbare prijs !

grtz Tom
Gebruikersavatar
Bulls-Eye
Mountainbiker
Berichten: 299
Lid geworden op: zo 07 mei 2006 11:09
Rijdt met: Merida Matts Lite

Re: info gevraagd ivm GPS ....

Bericht door Bulls-Eye »

Sankaman schreef:hallo allemaal


top toestelletje voor aangename betaalbare prijs !

grtz Tom
Al eens mee in en plensbui of onweer met veel neerslag gereden, hoe zit het met de waterdichtheid (ipx5)?
Gebruikersavatar
Fulaks
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: do 03 jul 2003 17:01
Rijdt met: Cannondale M500 ('94) - Orbea Alma 29" HS50 ('12) - Orbea Oiz M10 29" (2016) - Orbea Rise M10 ('24)

Re: info gevraagd ivm GPS ....

Bericht door Fulaks »

Ik heb sinds vorige week een A-Rival Teasi One² en heb deze zondag voor het eerst gebruikt voor de GPS-tocht in Berendrecht ten voordele van de Duchenne Heroes. Op voorhand via e-mail de gpx ontvangen en probleemloos op het toestel gezet.

Handleiding moet ik nog grondig lezen, maar met de Teasi Tool voor op de PC ging alles heel intuïtief. Heb de route probleemloos kunnen rijden, samen met enkele kompanen waarvan één met een gloednieuwe Garmin 1000. Welnu, de navigatie van de Teasi was op hetzelfde niveau. En dat voor 149 €...

Ben dus erg tevreden van mijn aankoop. Het standaard kaartmateriaal voldoet prima om ook de kleinste single-tracks te rijden, je ziet meteen wanneer je niet meer op de route zit en de gps brengt je terug op de route.

Wat de waterdichtheid betreft : ik wist dit op voorhand. Als je het toestelletje van dichtbij bekijkt, dan zijn de enige plekken waar er eventueel water zou kunnen inkomen de slots voor de mini-usb en de sd-kaart. Daar zitten rubberen afsluitklepjes voor, maar ik heb er nog een stukje ducttape over geplakt. Weet niet of dit nodig was, maar is een kleine moeite. We hebben zondag in de gietende regen gereden, maar de Teasi doet het nog perfect.

Zijn er dan geen nadelen ? Toch wel : het scherm spiegelt hard. Misschien moet ik nog wat instellingen i.v.m. de achtergrondverlichting aanpassen en ik heb ook een ontspiegelde beschermingsfolie besteld, wellicht lost dat het probleem gedeeltelijk op. Hij staat nu op mijn stuurpen, vrij horizontaal. Ik denk dat het minder spiegelt als ik hem op m'n stuur zet en wat meer kantel.
Plaats reactie