Banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
S k u l l
Mountainbiker
Berichten: 1857
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 14:20

Re: Banden

Bericht door S k u l l »

Welke wielmaat? Want met 29" RaRa 2,25 rijd ik het ganse jaar door en dus ook in de Ardennen.
Iets wat vroeger met een 26" exemplaar niet evident was (vooral winterse moddertoestanden).

Voor uw strandfiets zou ik in elk geval zo breed mogelijk gaan van band (2,25 of 2,35).
Gebruikersavatar
steviejanneke
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: do 25 okt 2012 14:09
Rijdt met: Mtb

Re: Banden

Bericht door steviejanneke »

S k u l l schreef:Welke wielmaat? Want met 29" RaRa 2,25 rijd ik het ganse jaar door en dus ook in de Ardennen.
Iets wat vroeger met een 26" exemplaar niet evident was (vooral winterse moddertoestanden).

Voor uw strandfiets zou ik in elk geval zo breed mogelijk gaan van band (2,25 of 2,35).

ik rij met 26" & alles is 2.25
Gebruikersavatar
KUBA
Mountainbiker
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:42
Rijdt met: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Re: Banden

Bericht door KUBA »

steviejanneke schreef:ik ben van plan een andere goedkope 2dehands fiets te kopen om toertochen aan de zee mee te fietsen (dus zand & zeezout)
welke banden zou ik best gebruiken ??
ik dacht aan RaRa vooraan & FF achter (ik heb nog iets van grip nodig vooraan mits ik deze fiets ook gebruik om met mijn hond te fietsen !!)

op mijn "gewone" mtb rij ik met RoRo vooraan & RaRa achter (voor mij een goeie comby)


PS: rijden jullie in de ardennen met een andere comby (deze zomer gaan we voor de eerste keer)
zou ik deze comby laten of mij FA voor & NN achter leggen ?

als je andere ideeen hebt laat maar weten :wink:

K'zal nog ne keer herhalen zoals in andere "bandengerelateerde" topics , Vredestein Spotted Cat Achter en Vredestein Black Panther Xtrac vooraan.
En in t'zand 1.3Bar voor en 1.6Bar Achter en gaan met die banaan (ik weeg 80Kg droog aan den haak) :wink:

Zou het opvallen dak grote fan ben van die combo :-" :-" :lol:
Den Deze
Mountainbiker
Berichten: 299
Lid geworden op: zo 25 jan 2009 23:44
Rijdt met: Cl!mb Adept 1.0 2011

Re: Banden

Bericht door Den Deze »

Ik rijd nu een Mountain King Protection vooraan en een X-king Protection achteraan (26").

Welke versie van deze Vredestein banden moet ik dan gebruiken op mijn velgen (ZTR-Crest)?
Enig idee waar deze aan een (schappelijke) prijs te koop zijn?
bossi
Mountainbiker
Berichten: 114
Lid geworden op: do 04 aug 2011 19:49
Rijdt met: specialized epic

Re: Banden

Bericht door bossi »

Mijn nobby nic band achteraan scheurt af boven de velg;nochtans rijd ik altijd met minstens 2 bar .
Is dit waarborg ??
JanC
Mountainbiker
Berichten: 356
Lid geworden op: di 15 apr 2008 18:28
Rijdt met: Zaskar Carbon 9r PRO / CAAD12
Contacteer:

Re: Banden

Bericht door JanC »

Ik heb twee sets banden waarvan de achterste eigenlijk niet meer goed genoeg zijn om de bergen mee in te trekken.
Dus ga ik de twee voorste gebruiken, maar welke leg ik best vooraan?
Het gaat om een Nokian NBX Lite 2.2, en een Kenda Small Block 2.0.
Ik denk de breedste? In werkelijkheid schelen ze echter niet veel... Dus op het profiel afgaan? Meer open profiel vooraan, dus de Nokian?
puregraphx
Mountainbiker
Berichten: 123
Lid geworden op: di 07 jun 2011 09:10
Rijdt met: Canyon Nerve AL 29

Re: Banden

Bericht door puregraphx »

Momenteel een NN vooraan op een Flow EX velg met NoTubes melk en 2 bar. Dit weekend 2x burping gehad bij het uitsturen van een diepe single track. Heb moeten bijpompen, band stond plat :(
Bovendien zijn de sidewalls van een Schwalbe best snel versleten, je ziet zelfs het stiksel. Bij het tubeless maken zag je trouwens op 20 plaatsen kleine pareltjes melk door de zijwand komen. Banden hebben maar een paar 100km!!
Burping is wellicht niet opmerkelijk als je ziet dat ik NN zonder bandelichters zo maar weer op de velg kan duwen, ze zitten heel los en het is een hel om die zonder hulp van iemand opgeblazen te krijgen (zelfs met compressor). Volgende maand gaan we een weekje naar Houffalize, maar ik heb geen vertrouwen meer in de NN. Tenzij de TLR versie beter aansluit?
Maar banden kiezen is onbegonnen werk! Bos - bomen en zo :(
Ik rijd van maart - oktober, dus van droog met kans op bui tot kurkdroog; modder vind ik minder leuk. Parcours zijn toertochten en Bloso en eens Ardennen. Dus tonnen grip zijn hier niet nodig.
Iemand ervaring met Flow EX velgen en burping Schwalbes?
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Banden

Bericht door _anonymus_ »

puregraphx schreef:Momenteel een NN vooraan op een Flow EX velg met NoTubes melk en 2 bar. Dit weekend 2x burping gehad bij het uitsturen van een diepe single track. Heb moeten bijpompen, band stond plat :(
Bovendien zijn de sidewalls van een Schwalbe best snel versleten, je ziet zelfs het stiksel. Bij het tubeless maken zag je trouwens op 20 plaatsen kleine pareltjes melk door de zijwand komen. Banden hebben maar een paar 100km!!
Burping is wellicht niet opmerkelijk als je ziet dat ik NN zonder bandelichters zo maar weer op de velg kan duwen, ze zitten heel los en het is een hel om die zonder hulp van iemand opgeblazen te krijgen (zelfs met compressor). Volgende maand gaan we een weekje naar Houffalize, maar ik heb geen vertrouwen meer in de NN. Tenzij de TLR versie beter aansluit?
Maar banden kiezen is onbegonnen werk! Bos - bomen en zo :(
Ik rijd van maart - oktober, dus van droog met kans op bui tot kurkdroog; modder vind ik minder leuk. Parcours zijn toertochten en Bloso en eens Ardennen. Dus tonnen grip zijn hier niet nodig.
Iemand ervaring met Flow EX velgen en burping Schwalbes?
Probeer eens de Geax Saguaro: superstevig, slijt traag en voldoende grip voor de omstandigheden die jij aanhaalt.
puregraphx
Mountainbiker
Berichten: 123
Lid geworden op: di 07 jun 2011 09:10
Rijdt met: Canyon Nerve AL 29

Re: Banden

Bericht door puregraphx »

voor en achter?
Gebruikersavatar
blubberduck
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"

Re: Banden

Bericht door blubberduck »

puregraphx schreef:Momenteel een NN vooraan op een Flow EX velg met NoTubes melk en 2 bar. Dit weekend 2x burping gehad bij het uitsturen van een diepe single track. Heb moeten bijpompen, band stond plat :(
Bovendien zijn de sidewalls van een Schwalbe best snel versleten, je ziet zelfs het stiksel. Bij het tubeless maken zag je trouwens op 20 plaatsen kleine pareltjes melk door de zijwand komen. Banden hebben maar een paar 100km!!
Burping is wellicht niet opmerkelijk als je ziet dat ik NN zonder bandelichters zo maar weer op de velg kan duwen, ze zitten heel los en het is een hel om die zonder hulp van iemand opgeblazen te krijgen (zelfs met compressor). Volgende maand gaan we een weekje naar Houffalize, maar ik heb geen vertrouwen meer in de NN. Tenzij de TLR versie beter aansluit?
Maar banden kiezen is onbegonnen werk! Bos - bomen en zo :(
Ik rijd van maart - oktober, dus van droog met kans op bui tot kurkdroog; modder vind ik minder leuk. Parcours zijn toertochten en Bloso en eens Ardennen. Dus tonnen grip zijn hier niet nodig.
Iemand ervaring met Flow EX velgen en burping Schwalbes?
kies altijd voor TLR type banden als je met "melk" wil rijden, deze types hebben een betere hiel en sluiten beter op de velg. :wink:
Plaats reactie