Je hebt een voordeel dat je iets grotere wielen hebt, wat helpt bij obstakels e.d. en je verliest net niet het "speelse" van een 26er.
maar goed, ik ben natuurlijk niet echt objectief als eigenaar van een Scott Genius 720

Moderators: Reflex, Angelo., Test team
Los van het marketing-aspect: als je een borduur bent op- en afgereden, weet je het verschil. Dat je daarnaast het verschil weinig voelt, kan enkel maar een voordeel zijn._alain_ schreef:Ik durf wedden dat 90% het verschil niet voelt tussen 26 en 27.5 als ze de wielmaat "blind" moeten rijden.
Ik zeg niet dat het slecht is, maar het is en blijft voor een heel groot deel marketing.
Bericht door Kristof Huyck »
Hoewel het artikel best wel interessant om lezen is, is het hier feitelijk een beetje off-topicK2-er schreef:Ik vond onderstaand artikel wel interessant, wordt een beetje gepolst naar de mening van de Pro riders.
Verder ben ik het eens met Alain, Veel Marketing en consumenten opdringen om nieuwe producten te kopen.
http://www.i-mtb.com/26-vs-27-5-enduro-bikes-opinion/
Leuke metafoorJack77 schreef:Het is een beetje zoals met een pendel: eens 26" in vraag werd gesteld, is de pendel misschien iets te ver doorgeslaan in de andere richting. Toch om een relatief universele oplossing te behouden (!!!).
27.5" vormt misschien de wielmaat waarrond alles zich opnieuw zal stabiliseren. En ja, het is een compromis. Omdat extremen naast mogelijk grote voordelen ook grotere nadelen met zich meebrengen. En dus maar een beperkt publiek gelukkig kunnen maken.