Vaste route Overijse, regio Pécrot

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Stevestrong
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 11 aug 2010 14:47
Rijdt met: Merida Ninety-six, Cube Reaction GT Race

Re: Vaste route Overijse, regio Pécrot

Bericht door Stevestrong »

Ik ben op 4 mei naar Huldenberg afgezakt voor de opening van het MTB-netwerk aldaar. Men had toen een tocht uitgewerkt met Bloso lussen van Overijse, Oud-Heverlee, enz. Van Overijse was dat volgens mij de rode. Die afdaling die hier beschreven wordt zit daar ook in. Op deze lus hebben wij toen geen problemen gehad met de pijlen.
Gebruikersavatar
yves68
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 08 feb 2010 01:44
Rijdt met: Bulls Copperhead 3+

Re: Vaste route Overijse, regio Pécrot

Bericht door yves68 »

LuckyIron schreef:Hier de gps van onze TT van 2012 (MTB Overijse) : http://www.gpsies.com/map.do?fileId=bfywctxelixvgfam" onclick="window.open(this.href);return false;

dat kappeltje is in Ottenburg (zoek op Tommestraat)

gisteren vanuit Jabbeke naar Overijse gereden om deze tocht op gps te rijden. was geweldig !!! bedankt ! nogal wat anders dan het biljartvlakke landschap bij ons...
tristef007
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 13 mei 2013 11:30

Re: Vaste route Overijse, regio Pécrot

Bericht door tristef007 »

Gisteren de blauwe bloso route vanuit Overijse gestart, en extra lussen groen en rood (Terlanen en Ottenburg) bijgedaan. Totaal 33 km en perfect uitegepijld (soms wat onkruid voor de bordjes, maar ze staan er wel). Zeer fijne ronde. Nadien de blauwe nog extra bijgedaan wat het totaal op 46 km bracht met bijna 700 hm.
De afdaling met de boomwortels ben ik veiligheidshalve toch maar even afgestapt, zal deze volgende keer wel eens proberen fietsen.

Gr
Stefan
Bossi13
Mountainbiker
Berichten: 159
Lid geworden op: di 18 sep 2018 10:41

Re: Vaste route Overijse, regio Pécrot

Bericht door Bossi13 »

Vanmiddag deze rode lus gereden. Volgens de download (gpx) is ie 20km, in werkelijkheid 13km. Ik zal de pijltjes gevolgd hebben ipv de gps...

Neemt niet weg dat dit als beginnende mtb-er een zalig leuke route is. De stevige klim vlak voor het einde van rood is wel eentje die op mijn adem getrapt heeft. Deze kom ik sowieso nog eens doen!

Groetjes,

Bossi
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Vaste route Overijse, regio Pécrot

Bericht door spaghetti_2 »

Wie graag in deze regio rijdt: ik heb een tijd geleden al mijn favoriete paadjes (sommigen goed verborgen) in één gps track gezet. De leukste stukken zitten in het stuk Neerijse - N25 in Hamme Mille.

https://www.routeyou.com/en-be/route/vi ... thi-s-ride
Shreddie Mercury
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: do 01 mar 2018 15:35

Re: Vaste route Overijse, regio Pécrot

Bericht door Shreddie Mercury »

spaghetti_2 schreef:Wie graag in deze regio rijdt: ik heb een tijd geleden al mijn favoriete paadjes (sommigen goed verborgen) in één gps track gezet. De leukste stukken zitten in het stuk Neerijse - N25 in Hamme Mille.

https://www.routeyou.com/en-be/route/vi ... thi-s-ride
nice, merci! absoluut een ferme streek.
Plaats reactie